اختلاف اصناف و شهرداری ها در برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره

عصر نمایشگاه:برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاها و پوشاک بهاره یکی از موارد اختلاف نظر جامعه اصناف با شهرداری ها است و با وجود آنکه اتاق اصناف ایران در دوسال گذشته به وضوح با برپایی این نمایشگاه‌ها مخالفت کرده، اما همچنان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره با مجوز سایر ارگان ها در سراسر کشور برپا می شوند.

اختلاف اصناف و شهرداری ها در برگزاری نمایشگاه های فروش بهاره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش «پایگاه خبری عصر نمایشگاه» به نقل از اطلاعات ،علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران دیروز در گفتگو با مهر بر دیدگاه های قبلی خود در مورد برگزاری این نمایشگاه ها اصرار کرد و گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای ویژه شب عید امسال برگزار نمی‌شود.

    وی گفت: بازار، امروز نیاز به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه شب عید ندارد و در هیچ یک از کالاهایی که مورد نیاز مصرف‌کنندگان در ایام پایانی سال و نوروز 95 است، با کمبود مواجه نیستیم که قرار باشد با عرضه مستقیم کالا، مایحتاج مردم را برطرف کنیم؛ لذا نمایشگاه‌های بهاره نباید همچون سال‌های گذشته و در سطح قبلی برگزار شود.

    رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در کلانشهرهایی همچون تهران، امسال فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌ها جایگزین برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خواهند شد و قصد داریم که تنظیم بازار را به دست اتحادیه‌های صنفی بسپاریم.

    وی تصریح کرد: واقعیت این است که در برخی شهرها افرادی هستند که از طریق شرکت‌های واسطه‌ای و دلالی خود، جای اصناف را گرفته‌اند، اما در عین حال اگر استانی، ضرورت برگزاری نمایشگاه را تشخیص دهد، با هماهنگی استاندار، اتاق اصناف و سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت می‌تواند نمایشگاه برگزار کند.

    اما در تهران بعید به نظر می رسد که این نمایشگاه‌ها برگزار شود.

    محمود شکری نایب رئیس اتاق اصناف ایران هم اعلام کرد: کارگروهی در هر استان متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، استانداری و وزارت صنعت تشکیل می‌شود و به صورت جداگانه در این ارتباط تصمیم گیری می‌کند.

    وی ادامه داد: با توجه به تمایل و خواست مردم برای برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و حضور اصناف در شهرهای مختلف به نظر می رسد که این درخواست در بیشتر شهرها مورد موافقت قرار‌گیرد. اما احتمال برگزاری این نمایشگاه در شهر تهران ضعیف است.

    از سوی دیگر گزارش های دریافتی نشان می دهد که برخی اتحادیه های صنفی وشرکت‌های نمایشگاهی با همکاری دستگاه های دولتی و شهرداری ها در تدارک برگزاری چند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تهران در آستانه نوروز 95 هستند. مصلی بزرگ امام خمینی، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، پارک ارم و مجتمع گوشت شرق تهران از جمله مناطقی است که امسال هم برای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و پوشاک بهاره در نظر گرفته شده اند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت