معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه های متالوژی و صنایع چوب:

هفتاد درصد مواد اولیه صنایع چوب در داخل تولید می شود

عصر نمایشگاه- معاون امور صنایع وزارت صمت با حضور در نمایشگاه های تخصصی و صنعتی از نزدیک در جریان پیشرفت، موانع و مشکلات تولید کنندگان و شرکت های حاضر در نمایشگاه قرار گرفت.

هفتاد درصد مواد اولیه صنایع چوب در داخل تولید می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه ها، صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع چوب گفت: همزمان با تغییر الگوی زندگی مردم و استفاده بیشتر از ابزار آلات چوبی ؛ صنایع چوب و سلولزی هم در ده سال اخیر رشد چشمگیری کرده است.

    وی افزود: در گذشته در حوزه تامین مواد اولیه و واردات انواع فیبر و ام دی اف ارز زیادی از کشور خارج می شد ولی امروز بیش از هفتاد درصد مواد اولیه و زنجیره تامین انواع مواد شیمیایی و فرمالین ها در داخل کشور تولید می شود.

    صادقی نیارکی با اشاره به رشد خوب حوزه طراحی و ماشین سازی گفت : اگر می خواهیم در حوزه تولید یک کالا به پیشرفت برسیم باید در تمام بخش های مونتاژ کاری، نوآوری و ماشین سازی هم به رشد برسیم که خوشبختانه ما در این نمایشگاه تعدادی از ابزار آلات ، تجهیزات و ماشین آلات را مشاهده کردیم که به خوبی تولید شده اند و با مجموعه این اتفاقات وضعیت صنعت ما در این حوزه در وضعیت خیلی مناسبی قرار دارد.

    این مقام مسئول در بحث تامین مواد اولیه افزود : مهم ترین نکته در تامین مواد اولیه بحث چوب آلات خام است که با رشد این صنعت باید تامین شود و همکاران ما در بخش های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستند با طرح های رشد گونه های سریع الرشد و همچنین واردات چوب خام بصورت پایدار این مسئله را مرتفع کنند.

    صادقی نیارکی در بخش دیگر بازدید خود از نمایشگاه متالوژی اظهار کرد : صنعت فولاد از افتخارات کشور است و به عنوان ده کشور تولید کننده فولاد در رتبه خیلی خوب جهانی قرار دارد.

    وی در خصوص ایجاد ظرفیت های مناسب در زمینه فولاد خام و مقاطع گفت : در زمینه کنستانتره تا گندله و شمش و ... اتفاقات خوبی افتاده است و ظرفیت 55 میلیون تن در این بخش ایجاد و تجهیز شده است.

    صادقی افزود : در ده ماه گذشته با رشد تولیدات مختلف صنعتی از جمله ، لوازم خانگی ، صنعت خودرو ، کمباین و... روبه رو بودیم .

    معاون امور صنایع وزارت صمت در مورد قیمت گذاری دستوری در بورس گفت : ما قیمت گذاری دستوری نداریم و کالاها با یک قیمت پایه عرضه می شوند که بر اساس قیمت پایه و شرایط بازار و کشش تقاضا این قیمت کاهش و یا با وجود رقابت افزایش پیدا می کند.

    وی در پایان تاکید کرد :صنعت فولاد جز افتخارات ماست و توقع داریم در کالایی که مازاد عرضه نسبت به تقاضا داریم قیمت متعادل شود و سیاست وزارت صمت در این باره ، عرضه حداکثری در بورس برای کاهش قیمت حاشیه بازار و عرضه آن با قیمت مناسب برای مصرف کننده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت