دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران خبر داد

برگزاری مسابقه طراحی لباس در نمایشگاه پوشاک ورزشی

عصر نمایشگاه- دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران از برگزاری مسابقه بزرگ طراحی پارچه و لباس‌های ورزشی همزمان با برگزاری نمایشگاه پوشاک بین‌المللی ورزشی خبر داد.

برگزاری مسابقه طراحی لباس در نمایشگاه پوشاک ورزشی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام کارگروه مد و لباس، صدیقه پاک‌بین گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر واحد طراحی پوشاک ورزشی در دانشگاه‌ها وجود ندارد، طراحان ما گرایش زیادی به طراحی پوشاک ورزشی ندارند، مگر این‌که کسی به صورت پایان‌نامه و انفرادی به انجام این کارعلاقه‌مند باشد. به همین دلیل و با توجه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ورزشی تصمیم گرفتیم که مسابقه‌ای را در این نمایشگاه برگزار کنیم.

    او ادامه داد: پس از اطلاع‌رسانی که از طریق سایت انجام شد، طرح‌هایی از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

    دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران اظهار کرد: البته با توجه به تغییر زمان نمایشگاه دوباره از طراحان خواستیم که کارهای جدیدتری برای ما ارسال کنند و در حال حاضر مشغول بررسی طرح‌های رسیده هستیم و سعی داریم که بهترین آن‌ها را در نمایشگاه عرضه کنیم. همزمان با برگزاری نمایشگاه، مسابقه بزرگ طراحی پوشاک ورزشی خواهیم داشت و به برگزیدگان این مسابقه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

    عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته طراحی پارچه در کشور، بیان کرد: در حال حاضر، فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته طراحی پارچه داریم و این افراد توانایی‌های زیادی در زمینه طراحی پارچه دارند و چنانچه کارخانه‌های نساجی کشور به این طراحان اعتماد و از طرح‌های این افراد استفاده کنند، به مرور می‌توانیم شاهد تغییرات بسیار خوبی در زمینه تولید پوشاک ورزشی باشیم.

    پاک‌بین با تأکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ورزشی فرصت مناسبی برای ایجاد یک تعامل خوب بین کارخانه‌های نساجی و طراحان پارچه است، گفت: متأسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان پوشاک ورزشی در کشور دست‌شان زیاد باز نیست و پارچه‌های با کیفیت در اختیار ندارند. در حالی‌ که یک طرح، زمانی خودش را در لباس به‌درستی نشان می‌دهد که پارچه مناسب آن طرح وجود داشته باشد. به همین خاطر امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه، بین تولیدکنندگان و طراحان پارچه در کشور یک تعامل خوب برقرار شود.

    دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران همچنین بیان کرد: چنانچه بتوانیم بک بازار رقابتی سالم در کشور ایجاد کنیم، قطعا می‌توانیم در زمینه پوشاک ورزشی، طراحی پارچه، طراحی لباس، تولیدات با کیفیت بسیار عالی داشته باشیم و نهایتا بر تن ورزشکاران کشور، لباس‌های ایرانی را ببینیم.

    پاک‌بین با تأکید بر اهمیت وجود ماشین‌آلات مدرن و به‌روز برای تولید پارچه‌های لباس ورزشی، گفت: روند تولید لباس ورزشی باکیفیت و مناسب مانند یک حلقه‌ی به‌هم پیوسته است که نیاز دارد تمام بخش‌ها و قسمت‌های آن با هم هماهنگ باشد. در این زمینه وجود ماشین‌آلات مدرن در کارخانه‌های نساجی برای این‌که بتوانند پارچه مناسب را تولید کند، بسیار اهمیت دارد، چراکه اگر ماشین‌آلات نساجی برای طراحی مورد نظر با هم تطابق نداشته باشد، نهایتا پارچه تولیدشده کیفیت نخواهد داشت و به همان نسبت لباسی هم که از آن پارچه تولید می‌شود، لباس خوبی نخواهد بود.

    این پژوهشگر با اشاره به اهمیت طراحی و رنگ‌بندی در لباس‌های ورزشی، توضیح داد: در طراحی لباس‌های ورزشی کیفیت رنگ‌بندی بسیار اهمیت دارد و براساس تحقیقی که روی برندهای معروف خارجی انجام دادم، متوجه شدم که در زمینه لباس‌های ورزشی نباید بیش از دو یا سه رنگ استفاده کرد. به همین خاطر توصیه می‌کنم که طراحان لباس‌های ورزشی در داخل کشور در استفاده از رنگ، بیشتر دقت و از رنگ‌های کمتری استفاده کنند، زیرا تعدد رنگ‌ها در لباس‌های ورزشی باعث ناهماهنگی در دید می‌شود.

    نخستین نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی در مصلای امام خمینی (ره) واقع در خیابان بهشتی از دوم تا پنجم مردادماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد. امکان بازدید از نمایشگاه و مشارکت در برنامه‌های نمایشگاه برای عموم آزاد است.

    علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت‌ نام و مشارکت در نمایشگاه می‌توانند با شماره‌های 22883093 و 22855862 دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس بگیرند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت