حضور مؤثرتر در دنیای مجازی

عصر نمایشگاه- دنیای مجازی راهی بسیار پرقدرت و ارزشمند برای ارتباطات بیشتر و ملاقات تعداد بیشتری از انسان‌هاست.

حضور مؤثرتر در دنیای مجازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، دنیای مجازی توانایی پخش سریع اطلاعات و دانش را به‌صورت تقریبا عادلانه ‌فراهم می‌کند. در دنیای مجازی همیشه کسب‌وکارهای جدیدی را می‌بینید که با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به موفقیت‌های بزرگی دست پیداکرده‌اند؛ اما همیشه عده‌ای وجود دارند که از این مزایا غافل می‌شوند و ادامه دادن به همان راه‌های سنتی را بهتر می‌پندارند.
    در ادامه نکاتی را یادآور می‌شویم که می‌تواند پاسخی منطقی به استفاده مفید بیشتر از دنیای مجازی باشد:
    آیا تابه‌حال به این فکر افتاده‌اید که سیستم آسانسور امروزی را از نو طراحی کنید؟ آیا شما برای پیشرفت به دنبال کارها و ابداعاتی نو می‌روید یا ترجیح می‌دهید در زمان خود باقی بمانید؟ به نظر نمی‌رسد که تکرار چندان کار منطقی باشد، مگر آنکه بتوان از روشی خلاقانه به همان اهداف سابق دست پیدا کرد. دنیای مجازی نیز همین‌گونه است؛ اگر قرار باشد همچنان به همان روش‌های سنتی به پیشرفت ادامه بدهیم، درواقع درجا زده‌ایم. هرچند همیشه باید برای به دست آوردن، چیزی را قربانی آن راه کرد.
    برای خود اهداف یا نقاط موفقیت تعیین کنید. برای رسیدن به آنها از هیچ تلاشی دریغ نکرده و به اطرافیان بیشتر توجه کنید. سعی کنید از راه‌های بهتر، بیشتر دیده بشوید.
    مطمئن شوید که کارت‌های ویزیت برای کسب‌وکارتان طراحی کرده‌اید. اینکه این کارت‌ها را همراه داشته باشید و سعی کنید که تعداد بیشتری را پخش‌کنید، یعنی در حال پیشرفت هستید. فضای مجازی می‌تواند بهتر شما را به دیگران بشناساند.
    مؤدب باشید. ارتباطات لازم است که حتما با اصول اخلاقی برقرار شوند. این موضوع به شما کمک می‌کند که جایگاه بهتری داشته باشید. همچنین رعایت این موارد خصوصا در جریانات بحرانی که ممکن است در دنیای مجازی به راه بیفتند، اهمیت بالاتری دارد.
    اگر قرار است قرار ملاقاتی داشته باشید، حتما در نظر داشته باشید که به حد مطلوب رسیده‌اید. مهم نیست این قرار به‌صورت مجازی برگزار می‌شود یا به حضوری؛ ظاهر شما، معرف کل سیستم شما خواهد بود.
    مثبت فکر کنید و در ارتباطات از کلمات بهتری بهره ببرید. جملات امیدوارکننده، لبخند و حتی داشتن ذهنیتی مثبت بسیار تأثیرگذار خواهد بود. بله حق با شماست، در دنیای مجازی صورت واقعی دیده نمی‌شود اما باور بفرمایید که داشتن روحیه‌ای مثبت، ارتباطات زیباتری برایتان رقم می‌زند.
    اگر به هر دلیلی با فردی ارتباط چندان خوشایندی نداشته‌اید، او را دنبال کنید؛ یعنی تلاش کنید که او را در انواع شبکه‌های اجتماعی بیابید و در مورد آن موضوع صحبت کنید. البته که مقصود ما از صحبت کردن، به‌پیش کشیدن مسائل منفی نیست، بلکه ردوبدل کردن اطلاعات بیشتر و رسیدن به نقاط مشترک هرچند کم است تا بهبود مؤثر در روابط ایجاد شود. ایمیل، تماس تلفنی، شبکه‌های اجتماعی و یا ترتیب ملاقاتی جدید می‌توانند از راه‌های ایده‌آل باشند.
    اکنون با دانستن چندین نکته بالا و البته عمل کردن به آنان، می‌توانید روابط بهتری در دنیا مجازی رقم بزنید. این را بدانید که زمان بسیار ارزشمند است و نباید به هر نحوی سپری بشود. تلاش برای داشتن کسب‌وکاری بهتر و درنهایت دنیایی بهتر، احساس زیبایی است که حتما باید آن را تجربه کرد.

    نویسنده: Sian Lenegan
    منبع: Marketing Donut

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت