در هفته حجاب و عفاف صورت می‌گیرد ؛

برگزاری نمایشگاه و ایستگاه‌های نقاشی در اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری

عصر نمایشگاه- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه حجاب و عفاف و ایستگاه‌های نقاشی با این عنوان در هفته حجاب و عفاف در مناطق گردشگری و دیگر نقاط این استان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه و ایستگاه‌های نقاشی در اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، رضا محمدسلیمانی در نشست خبری که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار کرد: بعد از وقایع مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه سال 1315 که جمعی از مردم غیرتمند و مسلمان ایران در راه حفظ حریم و ارزش‌های اسلامی و به دست عمال رضاخان قلدر به خاک و خون کشیده شدند از 19 تیرماه تا 25 تیرماه به نام هفته حجاب و عفاف نام‌گذاری شد.

    فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت هفته حجاب و عفاف از کمیته‌های مردمی تشکیل شده است بیان داشت: چندین هدف برای این نام‌گذاری می‌توان عنوان کرد همچون، ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه، مقابله با هجمه‌های پیش‌بینی شده در رابطه با کشف حجاب زنان، ایجاد زمینه همکاری و اهم‌افزایی سازمان‌ها و سمن‌ها در حجاب و عفاف و تقویت اعتمادبه‌نفس در زنان محجبه.

    این مسؤول با تأکید بر اینکه شعار محوری این هفته حیا، عفت و غیرت، حافظ حریم خانواده انتخاب شده است بیان داشت: هدف اصلی از اجرای برنامه‌های مخصوص هفته حجاب و عفاف انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهان در خصوص حجاب و عفاف و شهدایی است که جان خود را در عرصه‌های مختلف برای عزت این کشور نثار کردند چراکه دنیا باید بداند که انقلاب ایران و مبنای آن اسلامی است.

    سلیمانی با بیان اینکه 31 عنوان برنامه در حوزه حجاب و عفاف برای سراسر این استان در نظر گرفته شده است افزود: روز اول هفته حجاب و عفاف با عنوان حجاب و عفاف، میراث انبای الهی و ملل نام‌گذاری شده است چراکه این امر در همه ادیان و فرهنگ‌ها وجود داشته است، روز دوم سیره نبوی و سبک زندگی ایرانی اسلامی که عفت‌مداری در زندگی با توجه به تأکیدات و دستورات قرآن و پیامبر با استفاده از اساتید بنام تبلیغ و ترویج می‌شود.

    فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روز سوم هفته با عنوان حجاب و عفاف، هویت اسلامی نام گرفته است ادامه داد: در این روز راهپیمایی عظیم و نمادینی در مرکز و کلیه شهرستان‌های این استان رأس ساعت 6 عصر انجام می‌شود که این برنامه در شهرکرد از محل میدان بسیج، روبروی ورزشگاه انقلاب به سمت چهارراه فصیحی، چهارراه بازار و در نهایت تجمع عظیم مردم در محل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شکل خواهد گرفت که در این راهپیمایی مردم مطالبات خود پیرامون حجاب و عفاف را از مسؤولان ذی‌ربط در این حوزه در قالب شعارها و قطعنامه‌ها بیان می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین روزهای دیگر هفته با عناوینی چون حجاب و عفاف، بهداشت و سلامت روان و شادی و نشاط در جامعه و خانواده، حجاب و عفاف، امنیت اجتماعی و احترام به قانون و حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی، تولید و مصرف داخلی و نهایتاً روز آخر با عنوان حیا، عفت و غیرت حافظ حریم خانواده نام‌گذاری شده است.

    فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در مناطق مختلف و مناطق گردشگری و برگزاری ایستگاه‌های نقاشی با این مضمون در این اماکن از دیگر اقدامات در این هفته است تصریح کرد: همچنین برگزاری کمپین‌هایی ویژه و فعال در حوزه حجاب و عفاف، راه‌اندازی صندوق حجاب و عفاف و انتخاب محجبه‌ترین دختر و اهدای هدیه و ارسال پیامک با این موضوع در طول هفته نیز از عناوین برنامه‌های این هفته است.

    سلیمانی برگزاری کارگاه یک روزه بررسی مسائل زنان با همکاری دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه را از فعالیت‌های این هفته عنوان و گفت: تهیه بیانیه متناسب با این هفته، تهیه آیین‌نامه حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه‌ها، برگزاری نشست برای دختران بالای 16 سال، اجرای طرح تذکر لسانی و گشت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر، تشویق حلقه‌های برتر حجاب درزمینه حجاب و عفاف و تهیه ویژه‌نامه‌ها و بروشورها و توزیع در اجتماع و... از دیگر کارهایی است که در این هفته انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت