با حضور ۱۵ استان ؛

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه ملی صنایع دستی، با حضور ۱۵ استان کشور در نوشهر گشایش یافت.

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، علی شادمان فرماندار نوشهر در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی که  در مجاورت پارک نگین این شهرستان برگزار شد  با اشاره به مشارکت و حضور  15 استان کشور با 52 غرفه در این نمایشگاه ، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و پرداختن به صنایع دستی  نزدیک‌ترین راه دسترسی به اقتصاد مقاومتی است

    وی افزود: با توجه به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی است،  آنچه حاصل  دسترنج مردم و با روح و روان مردم گره خورده و با سنت‌‌های مردم عجین شده است از نظر زمانی و اقتصادی می‌تواند حائز اهمیت باشد.

    فرماندار نوشهر با بیان اینکه این شهرستان  پایتخت گردشگری استان مازندران است، گفت: چه در بخش سرمایه‌گذاری‌هایی که در شهرستان در حال انجام است و چه حضور بسیار زیاد  مسافران و گردشگران،  در گردشگری این منطقه تاثیر بسزایی دارد.

    شادمان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی  تکمیل کننده پایتخت گردشگری نوشهر است، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه در توسعه  شهرستان حائز اهمیت است  زیرا اغلب تولیدکنندگان از افراد بومی هستند و دسترنج خود را در معرض  فروش می‌گذارند و این امر کمک جدی به اقتصاد خانواده می کند.

    وی برپایی صنایع دستی را کمک مهمی  به اقتصاد استان مازندران و کشور دانست و خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا  برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها در شهرستان نوشهر استمرار یابد  تا گردشگران هم از صنایع دستی استفاده کنند و هم از ذوق هنری و تولیدات مازندران ودیگر استان‌های کشور بهره‌مند شوند.

    فرماندار نوشهر این شهرستان را  دارای  فرصت های مناسب برای عرضه تولیدات صنایع دستی دانست و گفت:  در طول چهار روز تعطیلی عید فطر مسافران زیادی وارد شهرستان شدند که از 14 تیر  حدود 530 هزار نفر اقامت در شب داشتند که بالاترین رتبه شهرستانی در سطح استان مازندران است.

    گفتنی است ،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر نیز گفت:  این نمایشگاه به مدت 15 روز دایر است ولی با هماهنگی ادارات مربوطه مدت آن تمدید می شود.

    مهدی اسحاقی افزود: تعداد 40 غرفه مربوط به صنایع دستی برپا است و 12 غرفه مخصوص سوغات استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، اردبیل، کاشان و مازندران نیز برپا است.

    وی تصریح کرد: در این 40 غرفه  صنایع دستی استان‌‌های مازندران، گیلان، اردبیل،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،زنجان،همدان،اصفهان،یزد و گلستان در معرض دید و فروش علاقمندان قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت