در محل دایمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران ،

برگزاری نمایشگاه بین المللی خوراک دام ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان فیداکسپو(۲۰۱۶) دوم تا چهارم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی خوراک دام ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی صابری دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: این همایش علمی و کاربردی در 14 محور توسط متخصصان و استادان دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار می شود.

     وی اظهار داشت: تاکنون حضور 80 شرکت مطرح بین المللی در این نمایشگاه قطعی شده است که آخرین دستاوردهای علمی خود را عرضه خواهند کرد.

    تولید محصولات پروتئینی دامی به 13 میلیون تن رسید
    دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو (2016) گفت: سالیانه حدود 800 هزار تن گوشت قرمز، 9 میلیون و 500 هزار تن شیر خام، 2 میلیون تن گوشت مرغ و 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که مجموع تولیدات پروتئینی با منشاء دامی را به حدود 13 میلیون تن می رساند.

    وی اظهارداشت: این میزان تولید، تامین کننده کل نیاز کشور به مواد غذایی با منشا پروتئینی دامی است که با سرمایه گذاری بیش از 2.5 میلیون بهره بردار(صرفنظر از میزان اشتغالزایی) انجام می شود.

    دبیر ستاد برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان، این صنعت را پس از نفت، بزرگ ترین صنعت در کشور برشمرد و تصریح کرد: محصولات پروتئینی دامی حدود 70 درصد از ظرفیت های بالقوه کشور است که با راندمان بسیار مناسب و مطلوب و با استفاده از دانش فنی، تکنولوژی روز، تاسیسات مناسب، تجهیزات مدرن و تغذیه سالم(خوراک و خوراک دهی) تولید می شود.

    صابری با اشاره به وجود تاسیسات و ماشین آلات مدرن در مراحل پس از تولید، گفت: این مراحل شامل کشتارگاه ها، کارخانجات فراوری محصولات خام دامی، کارخانجات بسته بندی و غیره، ایجاد تنوع در عرضه محصولات متناسب با نیاز بازار است.

    وی تصریح کرد: اهمیت این صنعت جدا از ایجاد اشتغال برای نیروهای جوان، تامین کننده امنیت غذایی کشور است که افزون بر تامین نیاز داخل، می تواند بازارهای منطقه را نیز در بر می گیرد.

    وی ابراز امیدواری کرده در فضای پسابرجام و گشایش حاصل از آن در بخش های صنعتی و تولیدی کشور با حذف موانع تولید،امکان انتقال و جابجایی پول، سهم قابل توجهی از تجارت محصولات دامی را در منطقه به خود اختصاص دهیم.

     سهم بالای خوراک در هزینه تولید محصولات دامی

    دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، تولید خوراک را حلقه موثر و انعطاف پذیر این صنعت دانست و گفت: این بخش بیشترین سهم را در هزینه تولید محصولات دامی دارد که هر روز شاهد نوآوری و فناوری های نوین در زمینه علم تغذیه و تکنولوژی ساخت خوراک در دنیا هستیم.

    دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه فیداکسپو، به تاثیر هزینه خوراک در تولید محصولات نهایی اشاره کرد و افزود: سهم بالای خوراک در هزینه های تولید محصولات نهایی و کاهش قیمت تمام شده برای ماندگاری و پایداری تولید در بازار رقابتی داخل و خارج با توجه به میزان واردات نهاده های خوراک(کنجاله سویا، دانه ذرت، جو و غیره) موضوع مهم و تاثیرگذاری است که باید به صورت ویژه مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

    وی یادآورشد: با توجه به اهمیت خوراک و استقبال بی نظیر فعالان صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان نخستین همایش و نمایشگاه فیداکسپو 2015 نیز سال گذشته در تهران برپا شده بود.

    دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان فیداکسپو (2016) از دوم تا چهارم شهریورماه به مدت دو روز در محل دایمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت