دفتر جدید انجمن نمایشگاه ها در محل ساختمان اکسپو نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد

عصر نمایشگاه- دفتر جدید انجمن نمایشگاه ها امروز با حضور حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، هاجر چنارانی رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس، علی یارمحمدیان رئیس هیئت مدیره انجمن سایت داران و جمعی از مدیران و فعالان نمایشگاهی افتتاح شد.

دفتر جدید انجمن نمایشگاه ها در محل ساختمان اکسپو نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، علی یار محمدیان رئیس هیات مدیره انجمن سایت داران در این جلسه بیان کرد: ما وقتی از صنعت نمایشگاهی صحبت می کنیم فقط دغدغه خودمان نیست. دغدغه اقتصاد کشور را داریم، دغدغه توسعه کشوررا داریم، صنعت نمایشگاهی برای  280هزار نفر اشتغال ایجاد میکند.  به ازای هر 5 متر مربع غرفه یک اشتغال ایجاد می‌شود در و باعث رونق بخش‌های دیگر اقتصادی است. دغدغه صنعت نمایشگاهی رونق بخشیدن اقتصاد است. اگر صنعت نمایشگاهی در آلمان در چین در آمریکا در اروپا حمایت می شود نه به این دلیل است که فقط همین صنعت درآمد داشته باشد بلکه علت اصلی توسعه اقتصادی آن کشور در نتیجه برگزاری نمایشگاه است. بنابراین کم توجهی به صنعت نمایشگاهی یعنی کم توجهی به اشتغال و یعنی کم توجهی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور. اگر نمایندگان مجلس و اعضای ستاد کرونا و کسانی که تصمیم می‌گیرند چه صنعتی باز باشد و چه صنعتی بسته شود بی توجهی به صنعت نمایشگاهی کنند،در واقع بی توجهی به کشور کرده اند.
    یارمحمدیان افزود: در انتها مجدد از دکتر زمانی از اختصاص این مکان به انجمن نمایشگاه های ایران تشکر میکنم این  کاری است که سالیان سال از ایشان به یادگار خواهد ماند و به نیکی یاد خواهد شد.


    هاجر چنارانی رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس نیز در این نشست عنوان کرد: در اولین فرصت انشاالله جلسه ای  با وزیر محترم خواهیم داشت. قبل از اینکه ایشان رای اعتماد بگیرد من در این موارد با ایشان صحبت کردم. با توکل به خدا ما را برنامه‌ریزی می‌کنیم ببینیم چه کارهایی باید بکنیم، چه کارهایی ما می‌توانیم بکنیم و چه جاهایی ما می توانیم در زمینه قانون گذاری ورود کنیم.
    چنارانی افزود: باید تصمیم گیران ستاد کرونا هم بیایند و نمایشگاه ها را ببینند. باید قبول کنیم که ستاد کرونا هنوز نتوانسته درجه‌بندی خوبی انجام دهد. من به پتانسیل شما در صنعت نمایشگاهی ایمان دارم می‌دانم انشالله می‌توانیم در آینده به بهترین نحو ممکن از سایت های نمایشگاهی  استفاده کنید وما هم در مجلس تمام تلاشمان را می‌کنیم.

    محمود بندرچی از برگزارکنندگان استانی در ادامه جلسه عنوان کرد: سرانه هر نفر در صنعت نمایشگاهی چه بازدید کننده وچه مشارکت کنند حداقل 50 متر است و ماکزیمم 100 متراست. شما محیطی را پیدا کنید که این سرانه را رعایت بکند. در هیچ کجا رعایت نمی شود. نمایشگاه‌های ما فوق تخصصی و تخصصی است و بازدیدکننده عام نداریم. مردم ورود نخواهند کرد و ورود  با کارت دعوت است. من احساس می‌کنم که در حق صنعت نمایشگاهی ظلم بزرگی شده است در حالی که بنگاههای کوچک و متوسط به واسطه صنعت نمایشگاهی رشد می‌کنند. 25 درصد فروش کل یک مجموعه در نمایشگاه اتفاق می افتد و اینها متاسفانه نادیده گرفته شده است.

    مسعودی مدیرعامل نمایشگاه چهارمحال بختیاری نیز گفت: پیشنهاد مشخصی دارم اینکه  نمایشگاه تخصصی که برگزار شد، مسئولین ستاد بحران که تصمیم گیرنده هستند برای بازدید دعوت کنید. چون مسئولین کشور ما متاسفانه نگاه شان نسبت به نمایشگاه نگاه بازار شب عید و بازار آخر شهریور است. مثلاً رئیس یکی از دانشگاه های علوم پزشکی( البته من قصد توهین به ایشان ندارم همان‌طور که من از پزشکی چیزی سر در نمی‌آورم)، ایشان به من می‌گوید در سالن چرخ ندارید؟ معلوم است در ذهنشان فروشگاه است. به همین دلیل تصمیم غلط می‌گیرید چون شما فرق نمایشگاه و فروشگاه را نمی دانید. این است که اگر نیایند نمایشگاه را ببیند که ازدحام جمعیت نیست پروتکل ها رعایت شده است باز هم تصمیم درستی نخواهند گرفت.

    محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی نیز گفت: هم اکنون با وزارت بهداشت همکاری های جدیدی شروع شده ولی تنها کافی نیست. لایه‌های زیرین که معاونت های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هستند در سطح استان‌ها متاسفانه توجیه نیستند.  نیاز است از طریق مجلس با این دید به نمایشگاه ها که به هرحال زنجیره تولید و تجارت کشور را به حرکت در می آورد  همکاری صورت گیرد.

    سید حسین میرظفرجویان معاون فنی مهندسی نمایشگاه بین المللی نیز در ادامه جلسه گفت:  با توجه به شرایطی که در جامعه ما وجود دارد و مواردی را که دوستان گفتند پیشنهادات خوبی بود. در جامعه آگاهی دادن هم به این راحتی نیست. آموزش سال‌ها زمان می‌برد. چه مسئول باشد چه غیر مسئول تغییر نوع نگاه بسیار مهم است.

    ما باید  کاری کنیم فرق نمایشگاه‌های تخصصی و میکرو تخصصی را همه تصمیم گیران درک کنند و افرادی برای صنعتی  که اصلا ظرفیت و قابلیتش را ندارند تصمیم نگیرند.

    حمید رضا آملی مدیر روابط عمومی نمایشگاه تهران نیز در این جلسه  بیان داشت: در این روزها نمایشگاه های کشور های همسایه فعال هستند و متاسفانه بنگاه های اقتصادی و تولید کنندگان ما محصولاتشان و خدماتشان را مجبورند در کشورهای همسایه به نمایش بگذارند. یعنی هم خروج ارز برای کشور ما و هم یک آسیب  بلندمدتی را می‌تواند ایجاد کند که رشد نمایشگاه های کشورهای همسایه نسبت به نمایشگاه های  داخلی بیشتر خواهد شد.

    رضا قندیلی مدیر عامل نمایشگاه زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: در حالی که ما در زنجان از نظر تجهیزات و مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده  تامین منابع انسانی، انتظامی و  تاسیساتی در شرایط بسیار مطلوبی هستیم، سقف سالن های ما 16 متر است،  CFM سالن های  ما بالای 18 است یعنی کاملاً تطبیق دارد با هوای تازه ای که در فضای بازهست، و سالنهای ما فلت هستند و هیچ ستونی ندارند و به علاوه air washer داریم که دو برابر ظرفیت سالن ها توانایی هوادهی دارند، با تمام اینها باز هم مجوز برگزاری نمایشگاه صادر نمی شود در حالی  که آمده اند و بازدید هم کرده اند!

    امیرحسین سعید مدیرعامل نمایشگاه کرمان نیز گفت : اگر ما مشاغل سطح یک قرار بگیریم که در طرح هوشمند مدیریت کرونایی که ستاد ملی  دارد اگر در سطح یک بیاییم تمام  مشکلاتمان حل می‌شود.  شما نگاه می کنید همه پاساژها همه مغازه ها و...  در شرایط قرمز هم باز هستند. مشکل ما این است که هیچ کس خبر ندارد پیک بیماری به چه صورت است شما تا می ایید برنامه ریزی بکنید به شرایط قرمز میخورید و باید نمایشگاه را کنسل بکنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت