مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد:

پیش‌بینی صادرات غیرنفتی ۱۰۰ میلیارد دلاری با حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح صادرات غیرنفتی کشور با حضور شرکت‌ها و استان‌های مختلف در این رویداد بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

پیش‌بینی صادرات غیرنفتی ۱۰۰ میلیارد دلاری با حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نق از ایرنا، «حسن زمانی» روز سه‌شنبه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با بیان اینکه این رویداد بزرگترین گردهمایی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، اظهارداشت: این نمایشگاه با حضور 198 کشور برای رقابت در بخش‌های مختلف و توسعه روابط برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه پاویون ایران در اکسپو 2020 از روز شنبه (10 مهرماه) با حضور ویدیویی وزیر صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان‌کرد: همه شرکت‌هایی که آماده حضور و ارائه کالا و خدمات باشند برای حضور جذب شده‌اند.

    زمانی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر هفته یک استان ظرفیت‌های خود را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ها در دو مرحله ویژه در نظر گرفته شده است؛ نخست بخش صادرات غیرنفتی که بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌تواند به 100 میلیارد دلار برسند و از سوی دیگر، بسته سرمایه‌گذاری که بتواند با ارائه مناسب سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های مختلف جذب کند.

    وی گفت: بخشی از هزینه 200 میلیارد تومانی طراحی و ساخت پاویون ایران از طریق دولت و بخشی دیگر با کمک بخش خصوصی تامین شده است.

    این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: پاویون ایران کمترین اعتبار را در میان همه کشورهای حاضر هزینه کرده است، اما در بین هشت پاویون برتر در فضایی افزون بر 2 هزار و 14 متر در اکسپو 2020 قرار گرفته است.

    افزایش 25 درصدی تجارت ایران و امارات تا پایان امسال

    در این نشست، «فرشید فرزانگان» رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با بیان اینکه اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با وجود مشکلات پاویون مناسبی را در اکسپوی دبی برپا کرده است، اظهار داشت: موقعیت پاویون نویدبخش دیپلماسی فعال اقتصادی است که می‌تواند توان و قدرت کشور را برخلاف تنگناها به رخ جهانیان بکشد.

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار دولت فضای جدیدی را رقم خواهد زد، تصریح‌کرد: اتاق بازرگانی متولی اعزام هیات‌های تجاری و فعالان اقتصادی به اکسپو 2020 دبی است تا از این فرصت برای گسترش سطح روابط استفاده شود.

    فرزانگان تاکید کرد: با توجه به روند برگزاری و حضور ایران، پیش‌بینی شده تا میزان تجارت دو کشور تا پایان سال رشد 25 درصدی داشته باشد.

    به گزارش ایرنا، نمایشگاه اکسپو 2020 کار خود را از 9 مهرماه سال جاری در دبی آغاز و تا 11 فروردین ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت