فرصت طلایی اکسپو برای صنعت نمایشگاهی ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اکسپو فرصتی است که نباید به راحتی از دست بدهیم. در فرصت پیش آمده تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید کمک کننده مدیریت اجرایی پاویون ایران در اکسپو باشند. نمایشگاه جهانی اکسپو فرصتی استثنایی برای حضور و معرفی توانمندی‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی کشورهاست.

فرصت طلایی اکسپو برای صنعت نمایشگاهی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در اکسپو 2020، تولید محتوا برای معرفی توانمندی های صنعت معدن کشور بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که قادر خواهیم بود با برنامه سازی و تهیه محتوای درست، تمامی ظرفیت های بخش تولید، معدن و صنعت کشورمان را به درستی معرفی کنیم.

    همسایه بودن کشور امارات از مهمتر ین مزیت های اکسپو 2020 برای ایران عزیز ما به شمار می آید که در مدیریت مالی و سایر موارد برای بازدیدکنندکان کشورمان از اکسپو 2020 اهمیت خواهد داشت. در همین راستا می توانی در طی مدت 180 روز برگزاری اکسپو هیئت هایی را از بخش های مختلف از صنعت و تولید کشور اعم از کارافرینان، اساتید دانشگاه و دانشجویان را برای بازدید به اکسپو اعزام کرد.

    ولی برای هزینه های بالای تولید محتوا و تبلیغات همچنان نیازمند حمایت دستگاه های متولی هستیم.

    در این اکسپو که با شعار پیوند افکار _ساخت آینده بنا شده است، تمامی مباحث مرتبط با آخرین پیشرفت‌ها، تکنولوژی‌ها، دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار پتانسیل‌ها و توانمندی‌های اقتصادی یک کشور، همه در قالب برگزاری رویداد اکسپو گرد هم جمع شده اند و ما نیز به‌عنوان نماینده صنعت معدن جمهوری اسلامی ایران با پتانسیل های غنی نهفته در این صنعت در صددیم تا با تمام دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مرتبط با این بخش و بخش خصوصی فعال در صنعت معدن کشور در برگزاری هرچه موثرتر این رویداد تلاش کنیم.

    قابل ذکر است که با فضایی که اکسپوی 2020 دبی پیش‌روی ایران قرار داده، اگرچه برخی از کشورهای دنیا به خیال خودشان قصد منزوی کردن ایران را دارند، اما این یک فرصت بی‌بدیل است که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود بتوانیم چهره واقعی ایران را به جهانیان نشان دهیم.

    خانه معدن ایران از طریق بکارگیری فناوری و تدوین هوشمند و واقعیت افزوده و A/R نسبت به معرفی پتانسیل های معدنی کشور بنحو مطلوب و شایسته در این المپیک جهانی اقدام کرده و نسبت به معرفی کلیه پتانسیل های معدنی کشور بر روی نقشه کلی ایران و همینطور نسبت به معرفی پتانسیل های معدنی موجود در نوار مرزی شرق کشور با هدف ایجاد زیرساخت اقتصادی مردمی و انجام فعالیت های راهبردی در سطح ملی و فراملی در حوزه مدیریت بخش خصوصی کشور اقدام می کند که در این راه همکاری ارگانهایی شامل معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان زمین شناسی کشور در ارائه بموقع اطلاعات بسیار حائز اهمیت بوده است. برگزاری و حضور در چنین نمایشگاه جهانی بزرگی برای هر کشوری که در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی قدم برمی‌دارد، می تواند یک موقعیت بی نظیر باشد که بوسیله آن می تواند ره صدساله را یکشبه طی کنند.

    با توجه به اینکه از بزرگترین ویژگی‌های اکسپو، فراهم آوردن محیطی مسالمت آمیز و به دور از هرگونه مسایل سیاسی و حاشیه ای است در صددیم تا در طول دوره برگزاری اکسپو 2020 دبی بدون تشریفات خاص سیاسی، ملاقات‌ها و نشست‌هایی معدنی را با بنگاه های معدنی در جهان با دستیابی به اهداف زیر برگزار ‌کنیم:

    -تقویت روابط بین‌الملل در حوزه صنعت معدنکاری با هدف افزایش و ارتقا رشد تبادلات اقتصادی و بین‌المللی

    -ایجاد رونق در اقتصاد معدنی در کشور

    -ایجاد درآمد و ثروت برای کشور از طریق برقراری روابط تجاری جدید

    -بازار سازی برای کالاهای معدنی دارای مزیت نسبی

    - آشنایی جهانیان با ظرفیت های معدنی ایران ‌و سایر کشورها

    -نمایش پتانسیلها و دستاوردهای معدنی کشور

    و در نهایت معرفی رویکردهای آتی کشور حول محور معدن و صنایع معدنی در این اکسپو

    هیات مدیره خانه معدن ایران ضمن تشکر از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و وزیر محترم صمت در صدد تنظیم نشستهای تخصصی با نمایندگان صنعت معدنکاری کشورهای معدن خیز دنیا برای معرفی پتانسیلهای معدنی خود در این بازه‌ زمانی است تا بتواند نهایت خروجی را از این نمایشگاه برای اقتصاد معدنی ایران، از جنس رونق صادرات کالاهای معدنی داشته باشد که اگر غیر از این باشد، حتما از پتانسیل بی‌نظیر اکسپو به‌خوبی استفاده نشده است.

    *نویسنده: محمدرضا بهرامن - رئیس خانه معدن ایران

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت