بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام افتتاح شد

عصر نمایشگاه- بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام با حضور فعالان حوزه ICT کشور افتتاح شد.

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام امروز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور تعدای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران حوزه ارتباطات و مخابرات، فعالان حوزه ICT، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و برخی از مدیران شرکت‌های برتر حوزه مخابراتی کشور افتتاح شد.

    مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات،  در نشست خبری با تاکید بر نیاز بخش ارتباطات ثابت به حمایت‌های حاکمیتی، گفت: تصویب طرح منطقی شدن تعرفه‌ها و تغییر مدل تعرفه‌گذاری، موجب پیشرفت حوزه ارتباطات در سراسر کشور خواهد شد. در سال‌های گذشته در این بخش‌ها به مخابرات کم‌توجهی شده که این مساله با هم‌افزایی‌ها در حال حل شدن است.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های مادر مخابراتی در تمام دنیا قدمت و اهمیت زیادی دارند و سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است، اظهار کرد: در کشور ما، برخلاف این روند، در دولت‌های گذشته بابت سیاست‌های مختلف اعم از حق‌السهم و اخذ پروانه، درآمد قابل توجهی از شرکت مخابرات به سمت دولت سرازیر شده است.

    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن بررسی و تشریح راهبردهای فناوری در کلان روندهای بین‌المللی تصریح کرد: جایگاه کشورمان در جهان از نظر شاخص‌های توسعه ICT مناسب نیست و به حرکت درآمدن ریل فعالیت مخابرات و حمایت از آن نقش زیادی در بهبود رتبه کشورمان در سطح فراملی خواهد داشت.

    سلطانی گفت: در بخش ارتباطات تعادل بین درآمد و هزینه بسیار مهم است و در تمام کشورهای توسعه با حمایت دولت این بخش به ویژه ثابت به تعالی و پیشرفت می رسد. دولت ها با توجه به اهمیت بخش ثابت، خط اعتباری ویژه را برای شرکت مادر تخصصی خود باز می کنند چون بخش ثابت دیربازده و در عین حال بسیار استراتژیک است.

    وی ادامه داد:‌ تغییر تعرفه‌ها در هزینه‌های نگهداری در شورای رقابت تصویب شده و در حال حاضر در مرحله کارشناسی برای تصویب در سازمان تنظیم مقررات است. با این مصوبه حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت برای جلوگیری از زیان دهی مخابرات میسر خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران بر اساس نقشه راه خود، یک سند راهبردی دارد که با وجود مشکلات اقتصادی آن را پیاده‌سازی می‌کند. با هم‌افزایی‌های ایجادشده در دولت سیزدهم و حمایت از شرکت مخابرات، عقب‌ماندگی‌های نقشه راه مخابرات از سال 1401 تا 1404 به صورت کامل جبران خواهد شد.

    در شبکه تلفن ثابت، به خودکفایی مناسبی رسیده‌ایم

    همچنین داوود زارعیان -معاون معاونت تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران- در این نشست خبری، با بیان اینکه این شرکت به عنوان شرکت اصلی زیرساختی کشور در صدد است امکانات خود را در حوزه تجاری به اشتراک بگذارد، گفت: در شبکه تلفن ثابت بخش عمده‌ای از تجهیزات بومی است و در این بخش به خودکفایی مناسبی رسیده‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل رویکرد اصلی مخابرات است تا همگام با توسعه زیرساخت‌ها این تجهیزات در اختیار اپراتورها قرار گیرد. بخشی از هزینه‌های عملیاتی در شرکت مخابرات ایران دو بخش است، یکی بخش ثابت که زیان‌ده بوده و بخش دیگر سیار است که در این حوزه به سوددهی رسیده‌ایم. این سوددهی برای تمام بخش‌های شرکت مخابرات ایران کفایت نمی‌کند و با توجه به تورم روزافزون بازگشت سرمایه به اندازه کافی نیست.

    معاونت تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات گفت: عدد برگزاری شرکت مخابرات ایران در بخش ثابت 45 هزار میلیارد تومان بوده است که این حداکثر تلاش مخابرات برای توسعه است. با در نظرگرفتن تحولات در بخش‌های تجاری و مشتریان برنامه‌های ویژه‌ای را در حال اجرا و تهیه داریم که ضمن ارایه سرویس‌های کامل‌تر برای انواع مشتریان در بخش‌های تجاری، خانگی و سازمانی، به‌طور کلی تحولی در خدمات رسانی کشور ایجاد خواهد شد.

    زارعیان با بیان اینکه در نمایشگاه تلکام با رویکرد جدید توسعه دولت الکترونیک و شبکه‌های 5G را دنبال می‌کنیم، گفت: با بهینه‌سازی فرایندهای تجاری آزادسازی نیروها امکان‌پذیر شده که از توانمندی آنها در بخش‌های دیگر مخابرات استفاده می‌کنیم. در مخابرات فناوری جدید را در بخش‌های تجاری و مشتریان به کمک گرفته‌ایم تا با استفاده از آن ارزش افزوده مناسبی را برای شرکت ایجاد کنیم که اثرات این فعالیت‌ها در طی ماه‌های آینده به مرور مشخص خواهد شد

    به گزارش ایسنا،  بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی، با هدف تعامل با بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و با محصولات متنوع و ارائه سرویس های مختلف از دوم تا پنجم دی ماه 1400 از ساعت 8 تا 15، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    شرکت مخابرات ایران در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام، ضمن ارائه کمپین‌های متنوع با تخفیفات ویژه، از جدیدترین محصولات فناورانه در بخش‌های تجاری، سازمانی و خانگی و اپلیکیشن‌های مخابراتی رونمایی می‌کند و سرویس‌های متنوعی مانند تانوما، پابلیک وای‌فای، سرینو، مخابرات من و دیجیتما در نمایشگاه ارائه می‌شود.

    تحقق دولت الکترونیکی و توسعه پایدار در حوزه اقتصاد دیجیتال با کمک شرکت‌های خصوصی و تقویت نهضت تولید محتوا میسر خواهد بود و این نمایشگاه فرصتی است تا توانمندی‌های دانش‌بنیان نخبگان جوان ایرانی، در حوزه ICT به معرض دید عموم گذاشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت