نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰

روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی،در دومین روز برگزاری، با حضور وزرای نفت و کشور و امضای چند تفاهم‌نامه همکاری، روز شلوغ و پرکاری را پشت سر گذاشت.

روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، روز دوشنبه (6 دی‌ماه 1400) و همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، مهندس جواد اوجی، وزیر نفت؛ احمد وحیدی، وزیر کشور؛ پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ علی اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم؛ دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیات و فناوری؛ محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛ حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران؛ ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی؛ سید ناصر حسینی پور، نماینده گچساران و باشت؛ مسلم صالحی، نماینده اقلید و عضو کمیسیون اقتصادی؛ احمد مرادی، نایب رییس کمیسیون انرژی و نماینده نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر؛ قدرت الله حمزه، نماینده اردل و فارسان؛ جبار کوچکی نژاد عضو ارشد کمیسیون بودجه مجلس و نماینده رشت و خمام؛ بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و نماینده سقز و بانه؛ دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، آبیک و البرز؛ سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده ایلام، دکتر غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده گرگان و آق قلا؛ محمد سرگزی، نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، از جمله مقامات و مسئولانی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.

    مهندس جواد اوجی، وزیر نفت در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: احتیاج به نوسازی و بازسازی در تجهیزات حفاری داشتیم. تفاهم نامه آن نیز با جهاد دانشگاهی منعقد شد. با همت و توانی که جهاد دانشگاهی در این بخش دارد، ناوگان حفاری شرکت ملی طی پنج سال بازسازی و نوسازی خواهد شد که 100 تا 150 میلیون دلار بار مالی خواهد داشت. برنامه ما استفاده از توان و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی است.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    در حاشیه این بازدید، چهار تفاهم‌نامه و یک قرارداد همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت نفت به امضای مدیران دو مجموعه رسید که شامل "ابلاغ قرارداد بومی سازی فن آوری و تجهیزات سریع الاحداث فراوری نفت خام در آزادگان جنوبی به ظرفیت 50 هزار بشکه"، "امضای تفاهم نامه بازسازی و نوسان ناوگان حفاری"، "امضای تفاهم نامه ساخت 10 دستگاه لوله مغزی سیار"، "امضای تفاهم نامه تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت قشم" و "امضای تفاهم نامه بومی سازی فن آوری و خرید 59 حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار" بودند.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن دو دانشگاه و تعداد قابل توجهی پارک علمی و مرکز رشد سهم خوبی در تولید علم ایفا می‌کند. از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مرتبط با وزارت کشور در سطح استان‌ها و استانداری‌ها و وزارت کشور حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه، جهاد دانشگاهی را جزو پیشگامان عرصه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر اینکه یک نهاد دانش محور، علمی و فناور است از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و سایر مجموعه‌های فناور را تقویت می‌کند. در حقیقت به ایجاد هم افزایی و تعامل دربخش های مختلف می‌پردازد و جزو پیشگامان عرصه علم و فناوری است. جهاد دانشگاهی و شرکت های فناور دیگر باید نیازهای صنعت را کشف کنند و ما نیز باید نیازهای خود را در معرض دید آنها قرار دهیم.

    علی اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم در بازدید از از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی تأکید کرد: به عنوان فردی که مسئولیت‌های فنی مختلفی در کشور از جمله ریاست سازمان انرژی اتمی داشتم، می‌فهمم که در این نهاد انقلابی به‌ویژه در حوزه پزشکی چه اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام شده است. اکنون که در آستانه نگارش برنامه هفتم توسعه هستیم، توصیه می‌کنم که مسئولان مربوطه حتماً سراغ دوستانی مانند جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور بروند و این نهادها را در نوشتن برنامه و تامین نیازهای آن دخیل کنند.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیات و فناوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد: من سال‌هاست که به صورت فردی و سازمانی، با جهاد دانشگاهی همکاری داشته‌ام و با این نهاد آشنایی دارم. در سال‌های اخیر، جهاد دانشگاهی به سمت پاسخ‌گویی به نیازهای جدی کشور، حرکت کرده و به نوعی پوست‌اندازی داشته‌است.

    معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان این‌که جهاد در دانشگاه‌ها حضور دارد و عضوی از اکوسیستم نوآوری و فناوری است، گفت: به عنوان معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آمادگی کامل این معاونت را برای برقراری ارتباط منسجم و کاملاً تعریف‌شده بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها، با جهاد دانشگاهی در یک هم‌افزایی و همکاری نزدیک اعلام می‌کنم.

    حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه تصریح کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به معنای واقعی جهاد دانشگاهی است. پیشتر نیز از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بازدیدهایی داشته‌ام و معتقدم که هر میزان که این بازدیدها بیشتر باشد، احساس غرور ملی در افراد شعله‌ورتر می‌شود. کشوری هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحریم بوده‌ایم و مشکلات ارزی یکی از مشکلات عمده همیشگی ما بوده است؛ در همین راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند در تمام زمینه‌ها و حل مشکلات ارزی کشور کمک‌کننده باشد. بخشی از اقدامات جهاد دانشگاهی که برای اولین بار در دنیا انجام شده، کم‌نظیر است و می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در زمینه‌های مختلف از بین ببرد.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    همزمان با برگزاری دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی، مراسم تکریم و تقدیر از اهداکنندگان برتر نمونه های زیستی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران  برگزار شد. در این مراسم که با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر مجید تولیت ابوالحسنی، رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، سردار علی مهدی پور، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی برگزار شد، از دکتر سید محمد حسین مدرسی، استاد ژنتیک انسانی گروه ژنتیک پزشکی، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر محمدعلی ملبوبی، معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری؛ دکتر سید نصرالله طباطبایی، عضو هیات علمی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر قدیر رجب زاده (رییس) و دکتر ابوالفضل پهلوانلو (معاون پژوهشی) موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد تقدیر شد.

    روز شلوغ و پرکار نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی

    نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400 که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از صبح یکشنبه 5 دی ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز به کار کرده است، تا پنجشنبه 9 دی ماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت