نخستین نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز بکار کرد

عصر نمایشگاه- با برگزاری نخستین جشنواره ملی انار در شهر یاقوت های سرخ، نمایشگاه ملی این میوه بهشتی در قطب تولید انار جهان آغاز بکار کرد.

نخستین نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مهدی الیاسی فرماندار ساوه در حاشیه برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی انار در این شهرستان، گفت: نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار، امروز در مسجد جامع تاریخی ساوه و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، سفرای کشورهای خارجی، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان انار از نقاط انار خیز کشور و باغداران ساوجی آغاز بکار کرد.

    وی در ادامه، معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی شهر ساوه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانست و افزود: در این جشنواره قرار است کمیته علمی متشکل از جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی با برگزاری نشست‌های تخصصی آخرین یافته‌های علمی در خصوص تولید و مبارزه با آفات این محصول را با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان بررسی کنند.

    فرماندار ساوه با بیان اینکه نمایشگاه ملی انار در حاشیه این جشنواره از امروز، 11 آبانماه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 10 شب در محوطه مسجد جامع تاریخی ساوه برپا خواهد بود، افزود: 30 غرفه ایجاد شده در این نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری روستاهای بخش مرکزی و نوبران ساوه را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

    وی افزود: غرفه‌های روستاهای شرکت کننده در نمایشگاه ملی انار اقدام به عرضه فرآورده‌های این میوه بهشتی نظیر آب انار، رب انار، هسته انار، ارقام مختلف انار شامل ملس، یوسف خانی، تبریزی، محمدعلی خانی، سیاه، شیرین تابستانه و پائیزه، زیتون، روغن زیتون، پسته، گردو، بادام، شیره انگور، باسلوق، توت خشک، میوه خشک و ... کرده اند.

    وی همچنین با بیان اینکه جشنواره ملی انار از امروز به مدت سه روز برگزار می شود، تصریح کرد: برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه در قالب این نماشیگاه گامی جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر هزار ساله و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های ساوه در ابعاد گوناگون است.

    الیاسی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، پختن آش انار و آش رشته، تولید و عرضه شیرینی نان قندی به عنوان یکی از سوغات ساوه و عرضه صنایع دستی، برگزاری مسابقه و جشنواره غذاهای سنتی و محلی و نیز جشنواره عکس انار با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ساوه را از دیگر برنامه‌های روستائیان در این نمایشگاه دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت