تذکر چمران به بی توجهی در برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه دادستان کل کشور به وزیر صمت در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در محل شهر آفتاب گفت: امیدواریم وزیر صمت چشم خود را بر روی این موضوع باز کند تا به مردم تهران کمتر آزار و اذیت برسد.

تذکر چمران به بی توجهی در برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مهدی چمران در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول)، گفت: باید از تذکر آقای سروری در خصوص لزوم برگزاری نمایشگاه‌های تهران در محل شهر آفتاب تشکر کنم. در همین خصوص دادستان کل کشور حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نامه‌ای به وزیر صمت تاکید کردند شهر آفتاب محل خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها است و در حال حاضر این محل آماده برگزاری نمایشگاه‌هاست.

    وی ادامه داد: باید از محتوای نامه دادستان کل کشور به وزیر صمت قدردانی کنم اما علی رغم وجود چنین نامه‌ای همچنان شاهد هستیم که به این موضوع توجه نمی‌شود.

    رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم وزیر صمت چشم خود را به روی این موضوع باز کند تا به مردم تهران کمتر آزار و اذیت برسد.

    به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در ابتدای یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نوزدهم فروردین ماه سالروز شهادت سید محمد باقر صدر، گفت: شهید سید محمد باقر صدر به دست صدام جنایتکار در سال 1359 به شهادت رسید. او یکی از نمونه های علمای بزرگ اسلام و از متفکرین اسلامی بود که در نوجوانی دست به تألیفات بسیاری زد. این شهید به درجه اجتهاد هم رسیده بود که یاد و نام او را گرامی می‌داریم که یاد این شهید یادآور جنایات صدام و حمایت‌های بین‌المللی از اوست. جنایاتی که در طول جنگ تحمیلی و در مدت هشت سال علیه ایران رخ داد.

    وی در ادامه به سالروز معراج رسول گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: معراج پیامبر گرامی اسلام از معجزات وی و از مسائل خاص پیامبر اکرم ماست. همچنین امروز 20 فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای است که باید یادآوری کنیم در چنین روزی برنامه‌های هسته‌ای کشورمان آغاز شد. البته با توجه به همزمانی این روز با لیالی قدر تصمیم دوستان در سازمان انرژی اتمی این بود که پس از این ایام به گرامیداشت این روز بپردازند.

    ریاست شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز شهادت مرتضی آوینی اشاره کرد و افزود: مستنداتی که در طول دفاع مقدس و پس از آن توسط شهید آوینی به تصویر کشیده شد در طول تاریخ ماندگار شده، کتاب‌هایی در زمینه‌های هنر توسط این شهید تالیف شده و پس از پایان دفاع مقدس نیز در این حوزه کارهای برجسته‌ای را به ثبت رساندند. ایشان یکی از دانشجویان دانشکده معماری بود که پس از انقلاب چندین برنامه در روایت عملیات‌های نظامی با ایشان همراه بودم و تلاش و خلوص او را از دوران دانشجویی و پس از آن شاهد بودم و به حق روز هنر اسلامی که سالروز شهادت این مرد بزرگ فرهنگی و جبهه و جنگ است، نامیده شده است.

    چمران با اشاره به اینکه امشب نخستین شب قدر است از همه درخواست دعا در حق مردم شهر و کشورمان کرد و افزود: اگر همه برای هم دعا کنیم زودتر به استجابت می‌رسد. باید برای ملت‌های مسلمان به ویژه ملت فلسطین دعا کنیم و امیدوار باشیم که هرچه زودتر از شر این جنایت پیشگان بی شرم رهایی کنند. همچنین امشب سالروز ضربت خوردن نخستین امام شیعیان است که هر چه در مورد وی بگوییم کم گفته‌ایم و نویسندگان بزرگ نیز قادر نبودند امام علی (ع) را با آن ویژگی‌ها توصیف کنند.

    وی تاکید کرد: 21 فروردین نیز سالروز شهادت سردار صیاد شیرازی است که یکی از افسران پاکدل کم نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. کسی که قبل از انقلاب در مبارزات علیه رژیم طاغوت حضور داشت و در جنگ تحمیلی نیز نقش موثری را ایفا کرد. یاد و نام او را گرامی می‌داریم که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت