نمایشگاه سیفیت، فرصتی برای جذب سرمایه گذاران چینی در مناطق آزاد

عصر نمایشگاه- رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد اظهار داشت: با توجه به اهمیت مناطق آزاد به عنوان پیشانی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور؛ تصمیم بر استفاده از ظرفیت این مناطق در این نمایشگاه شد.

نمایشگاه سیفیت، فرصتی برای جذب سرمایه گذاران چینی در مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شادا، رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان پیشانی سرمایه گذاری خارجی، محور اصلی پاویون جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چین (CIFIT) است.

    بر اساسا این گزارش، علیرضا حاجعلی در اولین روز از آغاز به کار نمایشگاه سیفیت چین اظهار داشت: با توجه به اهمیت مناطق آزاد به عنوان پیشانی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور و پویایی، اهمیت و توان ارزشمند این مناطق؛ تصمیم بر آن شد که از ظرفیت مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه استفاده شود.

    حاجعلی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط مقامات مسئول، تصریح کرد: طی نشست‌های تخصصی مقامات ذیربط؛ مقرر شد پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد با محوریت مناطق آزاد و پیشانی قرار دادن این مناطق برای جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.

    وی خاطرنشان کرد: رویداد تجارت سرمایه گذاری چین یا سیفیت هر سال در تاریخ 8 تا 11 سپتامبر در شهر شیامین چین برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های گذشته به طرق مختلف در این رویداد مشارکت داشته؛ حتی در سال‌هایی که به دلیل پاندمی کرونا این رویداد برگزار نشد تلاش کردیم ارتباطمان را از طریق مشارکت آنلاین در حد مقدورات حفظ کنیم.

    رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ادامه داد: با توجه به توصیه وزارت امورخارجه به سازمان سرمایه گذاری جهت شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چین، طی مذاکرات مستمری که که با کمیته اجرایی این رویداد داشتیم توانستیم یک فضای 200 متری در سالن اصلی برای پاویون جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیریم.

    حاجعلی، اهمیت نمایشگاه را در این دانست که مناطق آزاد به عنوان بخش مهم زیرساخت جذب سرمایه گذاری کشور معرفی خواهند شد و افزود: از دیگر اتفاقات مهم در این نمایشگاه ضمن معرفی هفت منطقه آزاد موجود؛ جذب سرمایه گذار چینی برای ایجاد زیرساخت‌های مناطق آزاد جدید کشور است.

    وی با بیان اینکه حضور مناطق آزاد در این دوره نظر و مطالبه جمهوری اسلامی از رویداد سیفیت را تأمین خواهد کرد، گفت: توان مناطق آزاد در بازاریابی و تهیه محتوا برای ارائه در این رویداد کمک بسیار ارزشمندی به سازمان سرمایه گذاری می‌کند. رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار داشت: امسال حضور ایران در «سیفیت» نسبت به سنوات گذشته بیشترین سطح از مشارکت بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت