بهترین نهال گردو در شمال کشور

عصر نمایشگاه- برای آشنایی با بهترین نهال گردو در شمال کشور، ابتدا اقلیم این منطقه را شناخته سپس به بررسی انواع نهال گردو سازگار با این منطقه بپردازیم؛ وقتی صحبت از شمال کشور می‌شود، باید به یک سرزمین نسبتاً کم وسعت و نواری شکل اشاره کنیم که بی‌نهایت سرسبز بوده درصد رطوبت آن نیز کاملاً متفاوت است.

بهترین نهال گردو در شمال کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برای آشنایی با بهترین نهال گردو در شمال کشور، ابتدا اقلیم این منطقه را شناخته سپس به بررسی انواع نهال گردو سازگار با این منطقه بپردازیم؛ وقتی صحبت از شمال کشور می‌شود، باید به یک سرزمین نسبتاً کم وسعت و نواری شکل اشاره کنیم که بی‌نهایت سرسبز بوده درصد رطوبت آن نیز کاملاً متفاوت است.

    شمال کشور ایران از سمت شمال توسط دریای خزر و از سمت جنوب توسط رشته کوه البرز احاطه شده، کل شمال کشور در 3 استان گیلان، گلستان و مازندران خلاصه شده است؛ کشاورزان هر استان برای احداث باغ گردو باید اقلیم منطقه خاص خود و ارتفاع آن را به دست بیاورند.

    جالب است بدانیم که اختلاف ارتفاع در سرزمین شمالی کشور تا 4500 متر نیز می‌رسد، برخی از شهرهای این منطقه مانند شهر رشت در گیلان تنها 7 متر از سطح زمین ارتفاع داشته و علم کوه در استان مازندران 4800 متر از زمین ارتفاع دارد؛ از فاکتورهای مهم خرید نهال گردو در شمال کشور تعیین ارتفاع و مختصات منطقه است.

    در ادامه نهال گردو مناسب برای سه استان را به صورت جداگانه بررسی کرده سپس ویژگی‌های نهال‌های سازکار را به شما توضیح خواهیم داد، پس همراه ما باشید تا بیشتر با فروش نهال گردو و کاشت آن در شمال کشور آشنا شوید.

    نهال گردو مناسب مازندران

    همانطور که اشاره شد برای شناختن نهال گردو مناسب مازندران ابتدا باید موقعیت و مختصات مزرعه را به طور دقیق به دست بیاورید، مرکز استان مازندران ساری بوده و  54 متر از زمین ارتفاع دارد؛ در منطقه شمالی می‌توان نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 را کاشت؛ از آنجایی که اکثر مناطق استان مازندران کوهستانی و نیمه کوهستانی است، به طور میانگین می‌توان گفت اقلیم آن معتدل کوهستانی با رطوبت بالای 70 درصد است؛ از انواع نهال گردو سازگار با شهر مازندران باید به موارد زیر اشاره کرد:
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9
    • نهال گردو چندلر
    • نهال گردو فرنور
    • نهال گردو تویسرکان

    نهال گردو مناسب گیلان

    از دیگر استان‌های شمالی کشور باید به استان گیلان اشاره کنیم؛ نهال گردو مناسب گیلان تنوع چندان زیادی ندارد با توجه به درصد بالای رطوبت در استان گیلان ناهمواری‌های زمین با اینکه اکثر مناطق آن سرسبز بوده و تنوع محصولات زیادی دارد ولی شما تنها می‌توانید 3 یا 4 رقم نهال گردو را در این سرزمین کاشت کنید.

    مرکز استان گیلان شهر رشت بوده ارتفاع  شهر رشتگ از سطح دریا تنها 7 متر است؛ از انواع نهال گردو سازگار با شهر رشت باید به نهال ژنوتیپ پالیز تیپ 9 اشاره کرد؛ برای دیگر مناطق استان گیلان با توجه به ارتفاع و شیب زمین بهتر است، نهال گردو چندلر آمریکایی و نهال گردو فرنور فرانسوی را پیشنهاد دهیم.

    البته نهال گردو تویسرکان ایرانی نیز سازگاری بیشتری با اکوسیستم شمالی دارد؛ بهترین زمان کاشت نهال در گیلان، اواسط آذر ماه همچنین اواخر اسفند ماه است؛ از آنجایی که بهار استان گیلان زودرس بوده و اواخر اسفند ماه درختان از خواب زمستانی بیدار شده و شروع به فعالیت می‌کنند؛ بنابراین عملیات خرید نهال گردو و کاشت آن در شمال کشور را در نیمه دوم بهمن ماه به اتمام برسانید.

    بهترین نهال گردو برای استان گلستان

    بهترین نهال گردو برای استان گلستان با توجه به ارتفاع مناطق مشخص می‌شود، مرکز استان گلستان شهر گرگان بوده و 155 متر از سطح زمین ارتفاع دارد؛ نهال گردو فرنور پیوندی و نهال گردو ژنوتیپ کانادایی پیوندی گزینه مناسب برای کاشت در گرگان هستند.

    در عوض مناطق مرتفع مانند شاهوار وجود دارند که نزدیک به 3000 متر از سطح دریا بلندی داشته و در جنوب غربی استان واقع شده است؛ برای این منطقه نیز کاشت نهال گردو ژنوتیپ پالیز و فرنور را توصیه می‌کنیم، چون به صورت ژنتیکی نهال کانادایی هیچ محدودیت ارتفاعی نداشته و از ارتفاع صفر تا 3000 متری قابل کاشت است؛ انواع نهال گردو سازگار با استان گلستان باید به موارد زیر اشاره کرد:
    • درخت گردو خوشه ای اسرائیلی
    • نهال گردو چندلر امریکایی
    • نهال گردو هارتلی آمریکایی
    •  نهال گردو فرنور فرانسوی
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز کانادایی

    بهترین نهال گردو برای شمال

    برای شناخت بهترین نهال گردو برای شمال باید بگوییم، انواع نهال گردو دیرگل و نهال گردو میانگل برای کاشت در این مناطق مناسب هستند؛ ما به طور مشترک تمامی نهال‌های سازگار در استان‌های شمالی را به شما معرفی خواهیم کرد، ولی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتماً به سایت paliznahal.ir مراجع کنید:
    • درخت گردو خوشه‌ای اسرائیل به خاطر قدرت باردهی و سرعت رشد در بین باغداران شمال کشور معروف شده است، درخت گردو اسرائیلی به صورت خوشه‌ای میوه تولید می‌کند و حداقل قادر است در یک هکتار زمین 5 تن میوه با کیفیت تولید کند.
    • نهال گردو چندلر امریکایی 100 سال عمر داشته، فاصله کاشت آن و در مزرعه 6 متر است، میوه گردو چندر پوسته کاغذی و کیفیت بالایی دارد.
    • نهال گردو هارتلی آمریکایی به صورت ژنتیکی سیستم دفاعی قوی در برابر رطوبت و نوسانات دمایی دارد، این درخت در یک هکتار زمین 4 تا 5 تن میوه تولید می‌کند.
    •  نهال گردو فرنور فرانسوی از ارتفاع 700 تا 3000 متر قابل کاشت است بنابراین در ارتفاعات شمال کشور می‌توان درخت فرنور را بدون کوچک‌ترین اختلالی کاشت، از دلایل پر فروش نهال گردو فرنور باید به میوه‌های با کیفیت صادراتی و لوکس اشاره کرد.
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 کانادایی بوده قامت کوتاهی دارد همین امر باعث شده هزینه رسیدگی و نگهداری از آن کمتر از باغات دیگر باشد، توجه کنید درخت گردو ژنوتیپ پالیز هیچ محدودیت ارتفاعی نداشته و از ارتفاع صفر تا 3000 متر قابل کاشت است.
    • نهال گردو تویسرکان ایرانی دیربازده است، 5 سال پس از کار شروع به باردهی کرده و میوه‌های با کیفیت درشت با مغز سفید و شیری تولید می‌کند این درخت 90 سال عمر اقتصادی دارد.

    درخت مناسب زمین مرطوب


    قبل از معرفی درخت مناسب زمین مرطوب در شمال کشور باید بگوییم سرسبز بودن مناطق شمال کشور نشانگر  تنوع بالای درختان و تولید محصولات سردرختی گوناگون هست؛ با توجه به تنوع بالای درختان سازگار با شمال کشور، ما کاشت انواع نهال گردو را به شما پیشنهاد می‌دهیم، چون احداث باغ گردو در منطقه شمالی باعث درآمد میلیاردی باغداران شمالی خواهد شد.

    کلام آخر

    پتانسیل استان‌های شمالی کشور برای خرید نهال گردو و احداث باغ آن بسیار بالا است؛ ذخایر آبی مناسب آب و هوای معتدل به کشاورزان این منطقه کمک می‌کند تا با احداث باغ گردو به درآمد مناسبی برسند؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت فروش نهال گردو به صورت اینترنتی و قیمت نهال گردو توصیه می‌شود به سایت نهالستان‌های بزرگ شمال غرب کشور مراجعه کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت