عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های تبریز، اصفهان، ایلام

عصر نمایشگاه- نهال گردو به دلیل داشتن سیستم ریشه‌زایی عمقی و قوی، مزایایی مانند کاهش نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی و سموم آفت‌کش را دارد، این درختان پس از رشد اولیه، نیاز کمتری به آب، نگهداری و توجه خاصی دارند.

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های تبریز، اصفهان، ایلام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نهال گردو به دلیل داشتن سیستم ریشه‌زایی عمقی و قوی، مزایایی مانند کاهش نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی و سموم آفت‌کش را دارد، این درختان پس از رشد اولیه، نیاز کمتری به آب، نگهداری و توجه خاصی دارند؛ به علاوه، درختان گردو به دلیل داشتن برگ‌های متساقط سبب کاهش  و تعرق شده و در نتیجه مصرف آب آنها کمتر می‌شود، این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کاشت نهال گردو یک فعالیت اقتصادی و پرسود شناخته شود، البته زمانی این امر ممکن است که باغداران خرید نهال گردو در اصفهان را از نهالستان‌های معتبر و نماینده جهاد کشاورزی خریداری کنند.

     

     

    شرایط پخش و فروش نهال گردو در شهرهای تبریز اصفهان و ایلام چگونه است؟
    باغداران شهر تبریز، اصفهان و ایلام به هنگام خرید نهال گردو در تبریز از نهالستان معتبر جهاد کشاورزی مخصوصاً به صورت غیر حضوری و اینترنتی باید چند نکته مهم را بررسی کرده سپس اقدامات لازم را برای خرید نهال گردو انجام دهند، مهم‌ترین نکات و شرایط پخش و فروش نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی باید به موارد زیر اشاره کرد:
    ● داشتن مجوزهای قانونی
    نهالستان دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت در زمینه پرورش و فروش نهال گردو باشد، این مجوزها می‌توانند شامل مجوزهای بهداشتی، مجوزهای محیط زیستی و مجوزهای کشاورزی باشند، نهالستان‌های معتبر معمولاً در سایت‌های تخصصی خود این مجوزها را در معرض نمایش عموم مردم قرار می‌دهند.

    ● داشتن مجوزهای فنی
    نهالستان باید دارای مجوزهای فنی مربوط به پرورش و تولید نهال گردو باشد، این مجوزها شامل مجوزهای مربوط به فنی‌های پرورش نهال، نگهداری و نگهداشت آن‌ها است.

    ● داشتن نهال‌های با کیفیت
    نهالستان باید نهال‌های سالم و با کیفیت تولید کند، این به معنای داشتن سیستمی مناسب برای انتخاب بهترین بذر، مراقبت از نهال‌ها در طول رشد و تغذیه صحیح آن‌ها است، البته عامل اصلی برای داشتن نهال‌های با کیفیت و سالم منطقه رشد و نمو نهال در کشور است، معمولاً نهالستان‌هایی که در شمال غربی کشور قرار گرفته‌اند نهال‌های مرغوب‌تری تولید می‌کنند.

    ●  داشتن تجربه و تخصص
    مدیر و کارکنان نهالستان باید دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه تولید و فروش نهال گردو باشند، این شامل دانش فنی و علمی، تجربه در نگهداری و پرورش نهال گردو و آشنایی با روش‌های بهتر و نوآورانه در تولید نهال است، انتخاب کنید که بیشتر از 70 سال فعالیت در این زمینه داشته باشد.

    ● رعایت شرایط زیست محیطی
    نهالستان باید شرایط زیست محیطی را رعایت کند و از آلودگی‌ها و آسیب‌های زیست محیطی در نهالستان خود خودداری کند، این شامل استفاده مناسب از کودها و سموم آفت کش، مدیریت منابع آبی، و حفظ تنوع زیستی است.

    ●  ارائه ضمانت نامه
    نهالستان باید ضمانت نامه‌ای را برای نهال‌های فروخته شده ارائه کند، این ضمانت نامه باید شامل تضمین کیفیت و تناسب گونه با توصیف فنی و مرغوبیت نهال‌ها باشد، باغداران توجه داشته باشند که نهال‌های شناسه‌دار معمولاً با کارت گارانتی ارائه می‌دهد پس از خرید نهال گردو متفرقه از نهالستان‌های متفرقه اجتناب کنند.

    ● قیمت نهال گردو مناسب
    نهالستان باید قیمت نهال‌های گردو را مناسب و اقتصادی تعیین کند، قیمت نهال گردو باید با کیفیت، جنس و ویژگی‌های نهال‌ها متناسب بوده و مبلغی آن بیش از حد گران قیمت نباشد.

    ● خدمات پس از فروش
    نهالستان باید خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان ارائه کند، این شامل مشاوره در مورد نگهداری و توسعه نهال‌ها، مراقبت‌های لازم پس از خرید، و تعمیر و تعویض نهال‌های معیوب است، مخصوصاً مشاوره رایگان پس از فروش نهال گردو به کشاورزان کمک می‌کند تا تمامی سوالات تخصصی و علمی را از کارشناسان نهالستان بدون صرف هزینه‌ای بپرسند.


    سن مناسب نهال گردو برای کاشت چند سال است؟
    مناسب‌ترین سن برای خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ 2 سال است، از نظر متخصصین نهالستان در این سن به دلیل ریشه‌های قوی و سالم نهال گردو جوان تلفات نهال کاشته شده کاهش می‌یابد چون در این زمان ریشه به شکل کامل توسعه پیدا کرده‌است، در سن دو سالگی درخت گردو نسبت به آفت‌ها و بیماری‌ها مقاوم‌تر است و به سرعت رشد می‌کند.

    به همان اندازه که خرید نهال گردو 2 ساله و کاشت آن توصیه می‌شود نهال‌هایی با سن بالاتر از 2 سال سازگاری کمتری با محیط منطقه خواهد داشت، چون ریشه آنها بیش از اندازه رشد کرده و در یک دیگر گره می‌خورند، بنابراین کشاورزان به هنگام خرید نهال گردو در ایلام توجه داشته باشند که ریشه نهال گردو بر اساس سن آن رشد کرده باشد، و هیچ گونه زخم خوردگی گره خوردگی یا کپک زدگی بر روی آن وجود نداشته باشد.

    معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو  در شهر های تبریز، اصفهان و ایلام سایت پالیز نهال به ادرس «paliznahal.ir» می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

    علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو چندلر مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.


    کلام آخر
    برای دریافت اطلاعات بیشتر از انواع نهال سازگار با شهرهای تبریز اصفهان و ایلام توصیه می‌شود به سایت علمی و تخصصی برتر نهال مراجعه کرده و تمامی سوالات خود را در زمینه کاشت نهال گردو، خرید نهال گردو به صورت اینترنتی و قیمت نهال گردو از کارشناسان مربوطه بپرسید.

    تماس با پالیز نهال: 09144501003
    تماس با برتر نهال:  09141832393

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت