این ۵ نوع نهال زردآلو پرطرفدارترین نهال های ایران است

عصر نمایشگاه- سود دهی و درآمد باغ زردآلو تا حد زیادی به نوع نهال بستگی دارد، کاشت بهترین نوع نهال زردآلو قطعا می تواند تاثیر بسزایی در سود دهی باغ زردآلو داشته باشد، بنابراین در این رپورتاژ ما قصد داریم که ۵ نوع نهال زردآلو که از پرطرفدارترین نهال های ایران است را به شما معرفی کنیم.

این ۵ نوع نهال زردآلو پرطرفدارترین نهال های ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، سود دهی و درآمد باغ زردآلو تا حد زیادی به نوع نهال بستگی دارد، کاشت بهترین نوع نهال زردآلو قطعا می تواند تاثیر بسزایی در سود دهی باغ زردآلو داشته باشد، بنابراین در این رپورتاژ ما قصد داریم که 5 نوع نهال زردآلو که از پرطرفدارترین نهال های ایران است را به شما معرفی کنیم.

    توجه داشته باشید ارقام تجاری و پر طرفدار زردآلو به این پنج نوع محدود نشده و ارقام دیگری نیز هستند که شما می توانید به فراخور موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در منطقه خود آنها را انتخاب کنید.

    نکته ای که پیش از معرفی ارقام زردآلو باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها معیار شما برای انتخاب رقم زردآلو معروف بودن، پر بار بودن و یا قیمت نهال زردآلو نباید باشد، بلکه شما در درجه اول باید به تناسب شرایط آب و هوایی منطقه خود با نیاز یک رقم زردآلو دقت داشته باشید، بنابراین توصیه می شود اطلاعات خود را در رابطه با ارقام معرفی شده و سایر ارقام زردآلو افزایش دهید.

    نهال زردآلو نادری رقمی خود گرده زا و پربار

    اگر به دنبال یک رقم زردآلو هستید که برای کاشت در منطق پست به لحاظ ارتفاع از سطح دریا مناسب باشد بهترین نهال زردآلو در این شرایط نهال زردآلو نادری است، این رقم زردآلو را می توانید در ارتفاعات همسطح با آب آزاد یا دریا بکارید، در این مناطق ممکن است زمستان سرد و طولانی باشد و یا نه اما جای نگرانی نیست.

    نهال زردآلو نوری دیر گل بوده و حساسیتی نسبت به شرایط سرمازدگی بهاره ندارد، این رقم را می توانید در فاصله 3 تا 4 متر از هم در باغات وسیع بکارید و در صورتی که در باغچه می کارید مطمئن شوید در محلی کاشته شود که نور کافی را بتواند دریافت کند.

    زردآلو نادری می تواند تا 20 تن باردهی در هکتار داشته باشد و در نهالستان های معتبر این رقم به صورت پیوندی بر پایه آلوچه وحشی یا زردآلو تولید می¬شود.

    نهال زردآلو سلطنتی رکورددار باردهی در بین ارقام زردآلو

    اگر به دنبال یک رقم زردآلو با قیمت مناسب و باردهی بسیار بالا هستید زردآلو سلطنتی بهترین نهال زردآلو برای شما خواهد بود، نکته مهم در مورد کاشت این رقم زردآلو شرایط آب و هوایی منطقه است، نهال زردآلو سلطنتی به دلیل دیر گل بودن برای کاشت در مناطق سردسیری که احنمال سرمای دیر رس بهاره در آن بالا است مناسب است.

    باردهی این رقم می تواند در بلوغ و در شرایط ایده آل به 80 تن در هکتار برسد، این رقم خود گرده زا بوده و برای باردهی نیاز به کاشت پایه گرده افشان ندارد، مناطق با ارتفاع 400 تا 2000 متر از سطح دریا برای کاشت این رقم مناسب خواهد بود.

    نهال زردآلو شکر پاره معروفترین رقم ایرانی زردآلو

    اگر به دنبال یک رقم زردآلو ایرانی اصیل و محبوب در بین مردم هستید نهال زردآلو شکر پاره بهترین نهال زردآلو برای شما است، این رقم زردآلو می تواند در شرایط ایده آل تا 25 تن باردهی در هکتار داشته باشد، نکته مهم در مورد کاشت این رقم زردآلو این است که این رقم زردآلو برای باردهی نیاز به کاشت پایه گرده افشان دارد.

    این رقم زردآلو به دلیل ارتفاع 6 متر در بلوغ بهتر است با فاصله 6 متر از هم کاشته شود، در صورت شیب دار بودن زمین و یا هرس به موقع و فرم دهی درختان می توانید فاصله کاشت را کمتر کنید.

    نهال زردآلو نصیری معروفترین رقم چینی زردآلو

    این روزها ارقام چینی درختان میوه جایگاه خوبی در بین باغداران پیدا کرده اند، اگر به دنبال یکرقم چینی و با کیفیت زردآلو هستید بهترین نهال زردآلو برای شما نهال زردآلو نصیری است، نهال زردآلو نصیری حداکثر در سال پنجم پس از کاشت نهال باردهی خود را آغاز کرده و با فاصله 3 تا 4 متر از هم قابل کاشت است.

    این رقم زردآلو را بر پایه آلوچه و یا پایه بذری زردآلو پیوند شده و با قیمت مناسب به دست باغداران می رسانند، باردهی نهال زردآلو نصیری در شرایط مناسب و در سن بلوغ به 20 تن باردهی در هکتار می رسد.

    زردآلو نصیری نیز مانند نهال زردآلو شکر پاره نیاز به کاشت گرده افشان دارد چرا که این رقم خود بارور نبوده و به گرده رقم دیگر برای باردهی نیاز دارد، از این رو در باغات وسیع به ازای هر ده پایه نهال زردآلو نصیری یک پایه نهال زردآلو گرده افشان نیز باید بکارید، برای انتخاب گرده افشان مناسب باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود اقدام به خرید کنید و بنابراین توصیه می شود انتخاب گرده افشان را به مشاوران ماهر در مرکز فروش و یا نهالستان بسپارید.

    نهال زردآلو شاهرودی مناسب ترین رقم زردآلو برای استان های شمالی کشور

    در صورتی که در یکی از استان های شمالی کشور و در مناطقی با ارتفاع بسیار کم از سطح دریا قصد کاشت نهال زردآلو دارید، بهترین نهال زردآلو در این مناطق نهال زردآلو شاهرودی است، این رقم زردآلو را می توان در ارتفاع صفر از سطح دریا کاشت بدون اینکه به باردهی آن آسیبی وارد شود.

    نهال زردآلو شاهرودی در عین حال دیر گل بوده و از این نظر نیز برای استان های شمالی که در معرض سرمای دیر رس بهاره قرار دارند بسیار مناسب هستند، ویژگی مهم دیگر نهال زردآلو شاهرودی زود بازده بون آن نسبت به ارقام دیگر است، این رقم از سال دوم تا نهایتا سوم پس از کاشت نهال باردهی خود را آغاز می کند و در شرایط بهینه و در سن بلوغ باردهی می تواند تا 5 تن باردهی در هکتار داشته باشد.

    بهترین نهال زردآلو برای مناطق گرمسیری

    در مناطق گرمسیری مانند استان های مرکزی و استان های رو به جنوب کشور برای کاشت زردآلو باید به دنبال بهترین نهال زردآلو باشید که تحمل گرما در تابستان را داشته باشد، در این این شرایط بهترین نهال زردآلو برای مناطق گرمسیری ارقامی مانند نهال زردآلو رکسانا، یک رقم افغانستانی زردآلو و رقمی دیر رس، است.

    ارقام دیگری نیز مانند نهال زردآلو رجبعلی، نهال زردآلو ضیا ملکی، نهال زردآلو نخجوان و نهال زردآلو تبرزه نیز به دلیل زود گل بودن برای مناطق گرمسیر بدون خطر سرمای بهاره مناسب هستند.

    بهترین نهال زردآلو برای مناطق سردسیر

    برای اینکه بدانید بهترین نهال زردآلو برای مناطق سردسیر کدام نهال زردآلو است باید بدانید که یک نهال زردآلو مناسب مناطق سردسیری باید چه ویژگی¬هایی داشته باشد، در این قسمت برخی از مهم ترین ویزگی های یک نهال زردآلو سردسیری را عنوان می کنیم.

    نهال زردآلوسردسیری باید بتواند سرما و یخ بندان شدید و طولانی در زمستان را تحمل کند، نهال زردآلو سردسیری باید دیر ل باشد و تحمل سرمای بهاره را داشته باشد، نهال زردآلوسردسیری برای مناطق کوهستانی با ارتفاع بالا از سطح دریا باید قابلیت کاشت در مناطق مرتفع را داشته باشد و در نهایت نهال زردآلو سردسیری تاب تحمل کمی در برابر گرمای تابستان دارد و به هیچ عنوان برای کاشت در مناطق گرمسیر مناسب نیست.

    کلام آخر

    در این خبر نامه 5 نوع نهال پربار و محبوب زردآلو را به شما معرفی کردیم اما باید بدانید تنوع ارقام زردآلو برای مناطق سردسیر، معتدله و گرمسیری بسیار بالا بوده و شما نیاز دارید تا همه این ارقام را بشناسید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین قیمت نهال زردآلو می توانید به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه کنید و یا اینکه از طریق شماره تماس های قید شده با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.

    تماس با پالیز نهال:
    09144501007
    09144501008

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت