محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به شهر آفتاب انتقال می یابد

عصر نمایشگاه- صلاحی با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری تهران طی چندسال اخیر، از انتقال محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به شهر آفتاب خبر داد.

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به شهر آفتاب انتقال می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از نسیم آنلاین ، محمود صلاحی با اعلام این که در تهران نباید هیچ فرصتی برای ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان را از دست بدهیم، گفت: صرفنظر کردن از درآمد 40-50 میلیارد تومانی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و استفاده فرهنگی از 90 درصد این تابلوها ، اقدامی بسیار ارزشمند و در خور تقدیر از سوی شهردار تهران و سازمان زیباسازی است.
    وی با بیان این که، پیام های اخلاقی موجود در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر سبب ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان در زمینه های مختلف خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام شهرداری بسیار حائز اهمیت و بزرگ است و درواقع بسیاری از دستگاه های رسمی تاکنون اقدامات خاصی درجهت ارتقاء فرهنگ مردم انجام نداده اند.
    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به این که اقدامات فرهنگی شهرداری تهران، طی چند سال اخیر از عظمت خاصی برخوردار بوده است، تصریح کرد: باغ کتاب با 65هزار متر مربع مسقف، پل طبیعت وباغ موزه دفاع مقدس، از جمله پروژه های فرهنگی است که مشابه آن ها و با این ترکیب، در هیچ نقطه دنیا، قابل مشاهده نیست.

    صلاحی با بیان این که بزرگترین فروشگاه کتاب در نیویورک 14هزار مترمربع است، یادآور شد: تنها بخش بزرگسال فروشگاه کتاب در تهران از این متراژ بیشتر خواهد بود.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر که انشاالله در آینده یک نمایشگاه دائمی بزرگ در تهران راه اندازی خواهد شد که برای تمام خانواده ها و همه سنین بخصوص دانشجویان و دانش اموزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: باغ کتاب در واقع فروشگاه و نمایشگاه دائمی کتاب جمهوری اسلامی ایران، است.

    وی در ادامه همین مطلب با اشاره به این که  محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به شهر آفتاب انتقال می یابد، خاطر نشان کرد: بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی در برخی روزها به 500 هزار نفر نیز خواهند رسید، از این رومحل این نمایشگاه باید جایی در نظر گرفته شود که ترافیک کمتری به شهر و مردم تحمیل شود.

    صلاحی با اعلام این که در بسیاری از کشورها نمایشگاه های دائمی در حاشیه شهرها قرارگرفته است، افزود: بهترین امکانات از جمله یک سالن به وسعت 70هزار متر مربع در شهر آفتاب در نظر گرفته شده است و تا پایان سال نیزایستگاه مترو شهر آفتاب راه اندازی می شود.

    وی با بیان این که در افق آینده شهر آفتاب و نمایشگاه دائمی، هتل نیز پیش بینی شده است، گفت: سهولت دسترسی برای حدود 40درصد از بازدیدکنندگان که از شهرستان ها برای بازدید می آیند در انتخاب مکان این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته شده است به طوری که، بدون صرف وقت در ترافیک تهران به راحتی خود را به نمایشگاه برسانند.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر که باغ کتاب دراردیبهشت ماه افتتاح می شود، افزود: دکتر قالیباف باغ کتاب را به سازمان فرهنگی  هنری شهرداری تهران و زیر مجموعه موسسه نشر شهرقرار دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت