به مدت ۱۰ روز فعالیت ؛

پایان کار نمایشگاه قرآن و عترت حرم رضوی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حرم رضوی پس از ۱۰ روز فعالیت به کار خود پایان داد.

پایان کار نمایشگاه قرآن و عترت حرم رضوی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حرم رضوی که از 14 تیرماه با حضور مؤسسات مختلف آستان قدس رضوی آغاز شده بود، پس از 10 روز فعالیت به کار خود پایان داد.

    در این نمایشگاه مؤسسات مختلف آستان قدس رضوی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، مؤسسه چاپ و انتشارات، مؤسسه آفرینش‌های هنری، بنیاد فرهنگی رضوی و به نشر فعالیت‌های قرآنی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

    هئیت‌های مذهبی، مرکز علمی ـ پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد و گروه مردمی مدافعان حرم نیز سایر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بودند.

    دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با ارائه گزیده‌ای از پایان‌نامه‌های دانشگاه با محوریت قرآن و اهل بیت(ع)، کتبی در زمینه قرآن، بانوان و رسالت و مقالات و نشریاتی با عناوین قرآن، عدالت و مستضعفان در این نمایشگاه حاضر شده بود؛ همچنین در بخش «قرآن و علوم روز» غرفه این دانشگاه، کتاب‌هایی با عناوینی از جمله بیولوژی در قرآن، سیمای حقوق در قرآن، ریاضی، نجوم، پزشکی، جنین‌شناسی و جغرافی از منظر قرآن در معرض دید قرار گرفته بود.

    نمایش 50 تابلو انتزاعی با موضوعیت تروریسم تکفیری، وهابیت و تحریف قرآن، وهابیت و صحابه پیامبر اکرم(ص)، عربستان در آستانه ظهور، سلفیه در یک نگاه، صهیونیسم، استعمار انگلستان یا خدای وهابی‌ها کیست در غرفه‌ای معروف به غرفه «هابیلیان»، عرضه کتب با موضوعات زندگانی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، تاریخ و سیره معصومین(ع)، سرگذشت‌نامه‎ها، حدیث، اسلام، اخلاق و علوم تربیتی و علوم قرآنی در غرفه «به‌نشر» آستان  قدس رضوی و حضور دانش‌پژوهان کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، مالزی، چین و آفریقا در غرفه جامعة‌المصطفی‌(ص) العالمیة از برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حرم رضوی به شمار می‌رفت.

    غرفه مرکز کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان  قدس رضوی ماکتی از قرآن‌های منسوب به اهل بیت(ع)، ماکتی بازسازی شده از یک نسخه خطی گنجینه، حدود 50 جلد کتاب تخصصی قرآن و عترت و نیز قرآن‌های ارزشمندی از قرن اول تا عصر حاضر را به نمایش گذاشته بود؛ غرفه مرکز چاپ و انتشارات آستان  قدس رضوی نیز تنها، پوسترهایی از آثار شاخص چاپی خود از جمله قرآن بایسنقر و نسخه بازنشرشده قرآن «ابراهیم سلطان» را در معرض دید قرار داده بود.

    عکس‌هایی از دیدگان تر پیرزن روستایی، زائران نیت بسته به قلاب‌های پنجره فولاد، سیل زائران پیاده، پرواز کبوتران مجاور حرم و ...نیز محصولات عرضه‌شده در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان  قدس رضوی بودند.

    دانشگاه علوم اسلامی رضوی با نمایش چندین جلد از کتاب و پایان‌نامه قرآنی، بنیاد فرهنگی رضوی نیز با معرفی مناطق 17گانه آموزشی خود و به صورت ویژه دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) و موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های آستان  قدس بیشتر با وجهه‌ای نمایشی در نخستین نمایشگاه قرآن و عترت آستان قدس رضوی حاضر شدند.

    نمایش عکس و پوستر از فعالیت‌های هیئت، معرفی فعالان قرآنی و فرهنگی مهاجر، برقراری ارتباطات میان فرهنگی، معرفی شهدا و خانواده‌هایشان به مردم ایران، برگزاری مسابقه با موضوع تیپ فاطمیون و رزمندگان فرامرزی، شناساندن چند تن از این شهدا با جزئیات بیشتر، از برنامه‌های غرفه افغانستانی‌های مقیم مشهد بود که با تمرکز بر شهدای مدافع حرم در نمایش حضور یافته بود.

    همچنین به مناسبت هفته حجاب و عفاف برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله سخنرانی، تقدیر از فعالان عفاف و حجاب به ویژه فعالان دانشجویی(دانشجویان دختر) و امضای کتاب «حجاب» نوشته قربان‌علی محمدی مقدم در نخستین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به اجرا درآمد.

    یادآور می‌شود، زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت حرم رضوی که در ضلع جنوبی صحن جامع رضوی برگزار می‌شد، از 14 تا 20 تیرماه اعلام شده بود که به دلیل استقبال زائران و مجاوران تمدید شد و 24 تیرماه به کار خود پایان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت