مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد

ایتالیا میهمان ویژه برنامه‌های خود را برای نمایشگاه کتاب سال بعد اعلام کرد

عصر نمایشگاه- مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از اعلام برنامه‌های ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این برنامه‌ها علاوه بر تهران، در تورین و بولونیا نیز برگزار می‌شود.

ایتالیا میهمان ویژه برنامه‌های خود را برای نمایشگاه کتاب سال بعد اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به برنامه‌های ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: سال آینده این کشور میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. چندی پیش با رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران در این زمینه گفت‌وگو داشتیم که در رابطه با حضور این کشور در نمایشگاه کتاب سال آینده به عنوان میهمان ویژه صحبت‌های مؤثری صورت گرفت. ایتالیا تاکنون برنامه‌ریزی نسبتاً مفصل و جامعی را برای حضور این کشور در نمایشگاه کتاب ارائه داده است که در آن 12 ماه را پیش‌بینی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. این برنامه‌ها علاوه بر تهران، در دیگر شهرها نیز برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: برنامه‌های ایتالیا در زمینه مراودات فرهنگی در این مدت در حوزه‌های مختلف مانند چاپ و نشر و کتاب است که اوج این برنامه‌ها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. بحث میهمان ویژه شدن کم‌کم دارد با عمق بیشتری پیگری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که درباره ایتالیا نسبت به دوره‌های گذشته برنامه مشخص‌تر و موفق‌تر باشد.

    به گفته شهرام‌نیا؛ قرار بر این شده است که برنامه‌های ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران محدود به حضور تعدادی از نویسندگان و فعالان نشر این کشور و عرضه کتاب‌هایشان نباشد؛ بلکه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در نظر گرفته شود که از فاصله برگزاری دو نمایشگاه و بعد از آن نیز ادامه داشته باشد.

    شهرام‌نیا با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی ایتالیا فعلاً در مرحله پروپوزال قرار دارد و قرار است بررسی شود، ادامه داد: این برنامه‌ها علاوه بر تهران‌، در شهرهایی مانند تورین و بولونیا و در ایام برگزاری هفته‌های فرهنگی در ایتالیا نیز برگزار خواهد شد.

    وی همچنین از بررسی پیشنهادات ارائه شده برای حضور میهمان ویژه در سی‌و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران و مشخص شدن آن در تابستان امسال خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه بحث میهمان ویژه سال به سال با غنا و قوت بیشتری پیگیری می‌شود. سال اول که افغانستان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران بود، این موضوع به صورت حداقلی برگزار شد.

    شاید تجربه اول بودن و زمان کم تصمیم‌گیری در این زمینه تأثیرگذار بود. سال دوم نیز کشور عمان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب بود و به دلیل کسب تجربه، شرایط بهتری حاکم بود و این کشور نیز حضور پررنگ‌تری داشت. در دوره سوم که در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کشور روسیه به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، تغییراتی در برنامه‌ها رخ داد و برگزاری تعدادی از برنامه‌ها به خارج از نمایشگاه نیز تسری یافت و علاوه بر اینکه خود این کشور هزینه‌ها را متقبل شد، از فاصله نمایشگاه کتاب مسکو تا نمایشگاه کتاب تهران ده‌ها برنامه برای حوزه فرهنگی دو کشور و حوزه نشر شکل گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت