با حمایت مدیریت شهری اصفهان صورت می گیرد

بهره برداری از فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال ۹۵

عصر نمایشگاه- محل فعلی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در کنار یکی از قدیمی ترین پل های تاریخی این شهر (پل شهرستان) و در کنار جلگه زاینده رود واقع است، اما مسائل و معضلات عدیده ای هم اکنون برای فعالیت نمایشگاه ها در اصفهان وجود دارد.

بهره برداری از فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایمنا ، عدم تکافوی فضاهای موجود برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و متعدد در طول سال، کمبود فضا برای تقاضای شرکت در هر نمایشگاه و محدود شدن شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه خاص در طول سال از جمله مشکلات نمایشگاههای بین المللی اصفهان است.
    وجود این مسایل ناقض تمامی اهداف، آرمانها و دستاوردهایی است که از برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی انتظار می رود و به طور کلی محدودیت فضایی، محدودیت پارکینگ و مشکلاتی که به دلیل قرارگیری محل فعلی نمایشگاه ها در داخل شهر (مانند ایجاد ترافیک) وجود دارد ، همه و همه دستیابی به تمامی اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه ها را دچار خلل می کند به طوری که مسؤولان استان معتقدند نمایشگاه فعلی در خور شأن اصفهان در سطح جهانی نیست.
    از این رو مسؤولان نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان درصدد برآمده اند مکان مناسبی را برای رفع نواقص موجود و ایجاد فضای مناسب و مساعد برای رسیدن به آرمانهای برگزاری نمایشگاهی و امکان رشد و توسعه آینده، در نظر بگیرند.
    زمین مورد طرح در ضلع شمالی زاینده رود، در دامنه غربی کوه سرو شبادران و منطقه روشن دشت با مساحت 47 هکتار قرار گرفته و مطالعات مقدماتی و راهبردی آن در سال 1375 انجام شد.
    برای آگاهی از روند ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان با "رسول محققیان - مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان" به گفتگو نشستیم.
    برای تصویر حال حاضر این نمایشگاه ، چه جمله ای را به کار خواهید بُرد؟
    نمایشگاه اصفهان مرکزی برای تبادل ایده، افکار و دیدگاهها بین بازدید کنندگان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه است.
    وقتی نمایشگاهی برگزار می شود، چه اهدافی را دنبال می کنید؟
    یک نمایشگاه وقتی کلید زده می شود حداقل 6 ماه تا یکسال قبل از آن برنامه ریزی، بازاریابی و هدف گذاری می شود و در ادامه شهروندان نمایشگاه را رؤیت می کنند.
    در حقیقت برای برگزاری هر نمایشگاه عقبه بسیار کلان و پیچیده ای وجود دارد، مخصوصاً اگر در رده ها و مقاطع مختلف زمانی نمایشگاه برگزار شود.
    در حال حاضر سالانه حدود 48 نمایشگاه در محل فعلی برگزار می شود و شرکت نمایشگاهها خود را مکلف می داند که حداقل 6 ماه قبل از شروع سال برنامه نمایشگاهی خود را به اطلاع مخاطبان برساند. طبیعی است که بر اساس برنامه و زمان مشخص، کار کردن بسیار مشکل و پیچیده است.

    ما به عنوان تیم برگزار کننده از تمام ظرفیت های شهر، استان، کشور و حتی بین المللی استفاده می کنیم تا یک جمعی در رسته های صنعتی، فرهنگی یا خدماتی به دور هم جمع شده و مخاطب و غرفه دار در زیر یک سقف تبادل ایده داشته باشند.

    در واقع یک تیم بسیار قوی پشتیبان مجموعه ی فعالیت های نمایشگاهی هستند و خوشحالیم از اینکه نمایشگاه هایی که در اصفهان برگزار می شود در تمام رسته های فرهنگی ، اجتماعی، صنعتی و مذهبی متناسب با تمام خواسته های مخاطبان است.

    بی شک اگر حمایت های نهادها و مجموعه های دولتی و خصوصی نبود، تحقق این فعالیت ها هم ممکن نبود.
    برپایی یک نمایشگاه نمی تواند خالی از اشکال هم باشد و یکی از آنها می تواند اخلال در وضعیت ترافیک به خصوص در ساعات عصرگاهی شهر باشد ، آیا برای حل این مشکل تمهیداتی دارید؟

    در درجه ی اول از مردم و همسایگان محل فعلی نمایشگاه حلالیت می طلبم که برای آنها از لحاظ تردد عمومی و اشغال فضاهای عمومی به عنوان پارکینگ برای بازدید کنندگان باعث ایجاد مشکل می شویم، اما در واقع برای رشد یک نمایشگاه در ابتدا ضرورت برگزاری نمایشگاه باید در شهر جا بیفتد.

    شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با فعالیت هایی که در مرکز فعلی نمایشگاه انجام داده است، برای مدیران و مسؤلان شهری این مسأله را تبیین کرده که اصفهان نیاز به فضای بزرگ و استاندارد نمایشگاهی دارد و برای رفع اغتشاشات ترافیکی ضروری است به منطقه ای دیگر منتقل شود.
    در این راستا با حمایت مدیریت استان و مدیریت شهری به خصوص شهردار اصفهان، محل جدید نمایشگاه در شرق اصفهان کلید خورد و در شهریورماه سال گذشته کلنگ احداث محل جدید توسط دکتر ظریف- وزیر امور خارجه کشورمان بر زمین زده شد و مراحل ساخت و ساز آن آغاز شد.
    مردم در آینده نمایشگاه اصفهان را با چه شکل و شمایلی خواهند دید؟
    در کنار گذر شرق اصفهان فضایی حدود 47 هکتار برای نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در نظر گرفته شده است که در فاز اول این مجموعه نمایشگاهی 3 سالن پیوسته 2 برابر ظرفیت فعلی، فضای نمایشگاهی به همراه زیرساخت های لازم اولیه شامل فضای سبز، رستوران و فضای خدماتی و پارکینگ بزرگ ایجاد خواهد شد تا در آینده مردم با مسائل فعلی نمایشگاه رو به رو نشوند.

    وقتی نمایشگاه به فاصله 5 کیلومتری از فضای فعلی انتقال پیدا کند ، می توانیم خدمات عمومی را به آن سمت ببریم ، البته بازدید کنندگان تا استقرار کامل خدمات تحت فشار خواهند بود که امیدواریم با حمایت مدیریت شهری این مشکل را حل کنیم.

    بر اساس قولی که شهردار اصفهان به عنوان سهامدار ممتاز شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان و بقیه سهامداران از جمله اتاق بازرگانی و دیگر مجموعه ها به شرکت نمایشگاه داده اند، با افزایش سرمایه که امسال صورت می گیرد، تا پایان سال و یا نهایتاً اوایل سال آینده فاز اول نمایشگاه جدید افتتاح خواهد شد و امیدواریم که سالن های فعلی نمایشگاه به محل جدید منتقل شود و فضای فعلی در مقابل پل تاریخی شهرستان اصفهان ،به عنوان فضای سبز و ادامه ی پارک کنار رودخانه در اختیار مردم قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت