رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت چهارمحال بختیاری خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در استان چهارمحال بختیاری

عصر نمایشگاه-رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت چهارمحال بختیاری گفت : نمایشگاه صنایع دستی در استان چهارمحال بختیاری از ۲۱ مرداد ماه در استان برگزار می شود .

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در استان چهارمحال بختیاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت چهارمحال بختیاری اظهار کرد :21 مرداد ماه نمایشگاه صنایع دستی برگزار خواهد شد که یکی از غلرفه‌های آن غرفه فرش دستباف استان است.

    وی افزود: 40 هزار بافنده در استان وجود دارد که از این تعداد، 40 هزار نفر معیشت خود را از طریق بافندگی فرش تأمین می‌کنند.

    وی از ثبت جهانی فرش چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این موضوع نشانگر پتانسیل استان در زمینه فرش است. 

    امامی با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان صنعت- معدن و تجارت، استانداری و مرکز ملی فرش ایران، تصریح کرد: با همکاری این کارگروه تحول و تدبری در زمینه تسهیلات فرش ایجاد خواهد شد.

    وی خاطر نشان کرد: خوشه فرش از سال گذشته وارد مرحله اجرایی شده است که هدف اصلی آن برگزاری دوره‌های اصلاحی است.

    امامی افزود: ثبت جهانی فرش چهارمحال و بختیاری و نگرش و توجه محوری و اساسی به تولید این محصول باعث ورود فرش به دروازه بازارهای جهانی است.

    رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان از سفر هیأت تجاری فرش به استان در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: طی این سفر برای صدور فرش به کشورهای خارجی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد.

    امامی با اشاره به اینکه 70 درصد از افراد دارای بیمه قالیبافی، غیر بافنده هستند، افزود: نباید فرش ابزاری برای گرفتن اعطای تسهیلات باشد.

    رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مواد اولیه، مواد رنگرزی ثابت و بافندگان بالقوه را از پتانسیل‌های استان برشمرد و گفت: برای نمایان شدن پتانسیل‌های و برندسازی فرش، 14 مربی تخصصی در زمینه فرش فعالیت می‌کنند.

    امامی اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در این سازمان دو مبحث وجود دارد، یکی بحث تولید و دیگری بحث تجارت و صادرات که در مبحث توسعه صادرات و تولید در صورت نبود بازار فروش، بنگاه‌دار و دولت بهره لازم را از تولید و صنعت نمی‌برند. 

    وی در پایان اظهار کرد: سال گذشته 400 میلیون اعتبار به حوزه فرش تخصیص یافت و به کشورهای آمریکا، آلمان و کشورهای اروپایی صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت