در فرهنگسرای شهروند بجنورد ؛

برگزاری اولین نمایشگاه تصویرسازی و خلاقیت آزاد کودکان من در بجنورد

عصر نمایشگاه- سحر نقدی پور از برگزاری «اولین نمایشگاه تصویرسازی و خلاقیت آزاد کودکان من» خبر داد و گفت: این نمایشگاه روز دوم مردادماه امسال ساعت ۱۸ الی ۲۱ به مدت سه روز تا پنجم مردادماه در بجنورد دایر می‌شود.

برگزاری اولین نمایشگاه تصویرسازی و خلاقیت آزاد کودکان من در بجنورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سحر نقدی پور اظهار کرد: کودکان با روح پاک و خیال پردازی دنیای خود را می‌سازند و خانواده‌ها و بزرگ‌ترها باید با حمایت از آرزوهای آنان آرامش روحی و روانی کودکان را دوچندان کنند.

    وی افزود: شناخت باورها و دنیای کودکان تنها با تصویر سازی و حمایت بزرگ‌ترها از آنان محقق می‌شود.

    نقدی پور اظهار داشت: با توجه به تفاوت باورها و رویاهای کودکان در رده‌های سنی مختلف باید این امر مورد توجه قرار بگیرد و کلاس‌های آموزش نقاشی برای هر رده سنی به صورت تفکیک شده برگزار شود.

    این مربی مهد کودک و کارشناس گرافیک اضافه کرد: کودکان با بدست گرفتن قلم از شش ماهگی می‌توانند دنیای ذهنی خود را به تصویر کشانده و با خط خطی‌هایشان احساساتشان را بیان کنند.

    نفدی پور گفت: بهترین و گویاترین روش برای شناخت رویاها و دنیای کودکانه آنها به تصویر کشاندن آنچه در ذهن دارند، توسط خود آن‌هاست.

    وی افزود: باید به کودکان کمک کرد تا دنیایشان را آنطور که دوست دارند به تصویر بکشند نه چیزی که امروزه متاسفانه در بسیاری از آموزشگاه‌ها به عنوان نقاشی به کودکان آموزش داده می‌شود.

    نقدی پور اظهار کرد: متاسفانه امروزه حتی دردانشکده های هنر نیز شاهد کپی کردن آثار توسط دانشجویان هستیم و این نشان دهنده دست نیافتن هنرآموزان به شناخت واقعی هنر وعدم کشف توانمندی‌های های آنان است.

    وی گفت: من درکلاس هایم با شعارزنده و با تفاوتها به کودکان یاد می‌دهم که خود را باور و تفاوت خود با دیگران را بهترین گزینه بدانند.

    نقدی پور افزود: آموزش نقاشی باید همراه با شعر، موسیقی، بازی، قصه و ... همراه باشد؛ اما متاسفانه در اکثر آموزشگاه‌های نقاشی شهرستان بجنورد آموزش را طبق اصول و در محیطی کاملا کلاس گونه و بدون هیجان و بازی انجام می‌دهند.

    این کارشناس گرافیک اظهار کرد: خانواده برای رشد خلاقیت کودکان حتما نباید هزینه‌های بسیاری صرف کنند بلکه با وسایل دور ریختنی و نظارت خود، می‌توانند کودکانی را خلاق و بانشاط تربیت کنند.

    وی از برگزاری «اولین نمایشگاه تصویرسازی و خلاقیت آزاد کودکان من» خبر داد و گفت: این نمایشگاه روز دوم مردادماه امسال ساعت 18 الی 21 به مدت سه روز تا پنجم مردادماه در بجنورد دایر می‌شود.

    نقدی پور افزود: در این نمایشگاه زحمات چهار ساله کودکان سنین سه تا هشت سال در قالب نقاشی کلاژ، تصویرسازی کتاب قصه با داستان‌های خیالی و ذهنی خود کودکان، نقاشی روی سفال آماده، نقاشی روی سنگ، ساخت بشقاب‌های گلی و نقاشی روی آن‌ها، عروسک سازی با گره و دوخت و... به نمایش گذاشته می‌شود.

    وی زمان بازدید از این نمایشگاه را صبح‌ها از ساعت 10 الی 12 و عصرها از ساعت  17 الی 21  اعلام کرد و گفت: نمایشگاه تصویرسازی و خلاقیت  کودکان من در فرهنگسرای شهروند واقع در خیابان بسیج شمالی(ژاله) بجنورد دایر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت