در شهریور ماه ؛

برگزاری نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم در چین

عصر نمایشگاه-سفیر چین در تهران در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد : نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم شهریور ماه در چین برگزار می شود .

برگزاری نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سفیر چین در تهران،  با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس این سازمان دیدار و درباره چگونگی توسعه روابط فرهنگی دو کشور، گفت‌وگو کرد.

    سفیر چین در ابتدای این دیدار با تأکید بر شرایط مطلوب همکاری‌های دوجانبه ایران و چین در تمامی زمینه‌ها، از برگزاری برنامه‌های فرهنگی دو طرف در کشورهای یکدیگر در طول سال‌های اخیر یاد و از حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری برنامه‌های هنری چین از جمله اجرای سال گذشته ارکستر سمفونیک چین در تهران، قدردانی کرد.

    وی همچنین با اظهار اینکه نمایشگاه بین‌المللی دون‌خوان چین تحت عنوان جاده ابریشم در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، درخواست کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور یابد و در اجلاسی که با حضور وزرای کشورهای قرار گرفته در جاده ابریشم در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد، در موضوع دیدگاه ایران در خصوص همکاری‌های فرهنگی درباره طرح «یک جاده، یک کمربند» سخنرانی کند.

    یانگ سن در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه آینده نیز معاون وزیر دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، در رأس هیأتی 40 نفره به ایران سفر خواهد کرد. در طول برگزاری این سفر، قصد برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوعات عکاسی، لباس‌های سنتی چینی و ابزار و آلات موسیقی چینی داریم که برای اجرای آن نیازمند حمایت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم.

    وی ادامه داد: این هیأت همچنین به دنبال تعامل با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین برقراری روابط برای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های فرهنگی و مطبوعاتی با این سازمان است که امیدواریم نظر مساعد سازمان فرهنگ را در این خصوص جلب کنیم.

    سفیر چین در تهران در ادامه با بیان اینکه در صورت میزبانی مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین از مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های یاد شده خرسند خواهیم شد، افزود: در این هیأت تعدادی از روحانیون مسلمان بلندپایه چینی از جمله رییس انجمن اسلامی چین حضور دارند که مایل به بازدید از اماکن مذهبی چین و دیدار با روحانیون اسلامی هستند و بر این اساس از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخواست داریم تا زمینه این دیدارها را فراهم سازد.

    وی در ادامه سخنان خود به سفر مدیرکل وزارت فرهنگ چین در ماه‌های آینده به منظور بررسی تشکیل دومین کمیته مشترک فرهنگی ایران و چین اشاره کرد و افزود: درخواست دیگر ما این است که یک مسئول همتای این مسئول در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با طرف چینی خود دیدار و در خصوص برگزاری دومین کمیته مشترک فرهنگی ایران و چین مذاکره کند.

    یانگ سن همچنین گفت: درباره ایجاد مراکز فرهنگی متقابل دو کشور هم مایل به امضای تفاهم‌نامه مشترک دو کشور هستیم.

    وی در پایان تأکید کرد: در طول مأموریت خود به عنوان سفیر چین در تهران مورد حمایت همه‌جانبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده‌ام که از این بابت قدردانی می‌کنم. به صورت شخصی و هم در جایگاه سفیر به دنبال آن هستم تا به عنوان پلی برای توسعه روابط دو کشور فعالیت کنم و فعالیت‌های سفارت چین در تهران هم در راستای تحقق این مهم است.

    در ادامه این دیدار، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با بیان اینکه این روزها بهترین ایام روابط خود با چین را سپری می‌کنیم، گفت: در صورت کسب اطلاعات در خصوص کشورها و وزاری فرهنگ شرکت‌کننده در اجلاس دون‌خوان، در خصوص حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این اجلاس، برنامه‌ریزی خواهد شد.

    وی افزود: در انجام برنامه‌های سفر هیأت دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین به ایران و برگزاری نمایشگاه‌های پیش‌بینی شده هم تلاش خود را به کار خواهیم بست و هم اینکه ما نیز به دنبال تشکیل دومین کمیته مشترک فرهنگی ایران و چین هستیم و در این باره از انجام هرگونه همکاری، کوتاهی نخواهیم کرد.

    رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجلاس بین‌المللی وزاری جهانگردی و گردشگری در شهریور ماه آینده در تبریز خبر داد و تأکید کرد: مایل هستیم که مقام مسئول چین در حوزه گردشگری و جهانگردی این کشور هم در این اجلاس حضور یابد.

    وی در ادامه با اشاره به تأسیس مراکز فرهنگی ایران و چین در کشورهای همدیگر نیز گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همیشه با این اقدام موافق بوده است. امیدواریم در صورت تحقق سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایران به چین برای شرکت در اجلاس دون‌خوان، موافقتنامه دو کشور در این خصوص امضا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت