در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی ؛

برگزاری نمایشگاه چوب، کاشی و شیشه در سازمان میراث فرهنگی

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار تلفیقی چوب و کاشی سنتی و شیشه گری مدرن از دو هنرمند جوان از استان تهران به حمایت معاونت صنایع دستی در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه چوب، کاشی و شیشه در سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سید علیرضا گلکار هنرمند جوان تهرانی لیسانس صنایع دستی دارای نشان درجه دو هنری و مدرس دانشگاه سوره تهران که 15 سال است در این رشته فعالیت می کند در معرفی این رشته می گوید:  هنر شیشه گری از هنرهای با سابقه  و اصیل ایرانی است که نمونه های ارزشمندی از این هنر در موزه های سراسر دنیا  و نیز موزه ابگینه و ایران باستان به نمایش در می آید. همواره در آثارم سعی کردم با تکیه بر اصالت این هنر و استفاده از فرم های اصیل ایرانی وسایلی کاربردی مختص دکوراسیون مدرن امروزی و قابل استفاده در منازل افراد هنر دوست را طراحی کنم.

    وی  با اشاره بر رشد و توجه روز افزون به این رشته افزود: این هنر در چند سال اخیر در بازار های جهانی نیز جایگاه خوبی یافته  و با توجه به فرم و رنگ مختص هر کشور و سلیقه ی هر منطقه قابل ارائه و عرضه است. رنگ هایی مانند فیروزه ای و لاجوردی که از رنگ های اصیل ایرانی است معمولا برای توریست ها جذابیت فوق العاده ای دارند.

    گلکار ادامه داد: افق پیش روی این هنررا با توجه به علاقمندی دانشجویانی که در این رشته در خدمتشان هستم بسیار رو به رشد و پیشرفت می بینم. چون با توجه به سابقه طولانی این هنر و بازارخوبی که در داخل و خارج دارد، درآینده نیز می توان با همکاری علاقمندان رشته شیشه گری وبا تکیه بر اصول و روش های سنتی  فرم های اصیل و کاربردی را تولید و ارائه کرد.

    وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه و همراهی هنرمندان با اتفاقات این حوزه و نیز حمایت از هنرمندان  گفت: با توجه به استقبال خوب علاقمندان در نمایشگاه ملی صنایع دستی و عرضه مستقیم کالاها توسط هنرمندان پیشنهاد می شود، چنین نمایشگاه هایی در طول سال تکرار شود و فقط مختص روز جهانی صنایع دستی نباشد تا علاقمندان بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با هنر و هنرمند ارتباط داشته باشند.

    این هنرمند جوان با 18 سال سابقه در زمینه طراحی ظروف شیشه ای دکوراتیو در مدت فعالیت حرفه ای خود در نمایشگاههایی مانند نمایشگاه ایران فردا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران، اولین نمایشگاه دانشجویان سراسر کشور و اخذ رتبه برتر در زمینه طراحی شیشه، سومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی، هشتمین دوسالانه هنر سفال، سرامیک و آبگینه معاصر ایران 1385، نمایشگاه انفرادی شیشه در نگارخانه ملل، اولین جشنواره هنرهای سنتی جوانان، نمایشگاه داشجویی دانشگاه هنر حضور فعال داشته است.

    همزمان با این نمایشگاه  نمایشگاهی از آثار تلفیقی چوب و کاشی هفت رنگ توسط هنرمند جوان محمد حسین افشاری در زمینه تولید مبلمان منزل و اداری با استفاده از کاشی لعاب برجسته هفت رنگ در حال برگزاری است که این هنرمند جوان در رابطه با این طرح نوین در حوزه صنایع دستی می گوید: با توجه به علاقه ای که به صنایع دستی از جمله سفال داشتیم وبه دلیل اینکه کاشی ایرانی نوعی برند جهانی است و در جهان نیز شناخته شده است با تلفیق سفال و چوب این رشته شکل گرفت که به صورت حرفه ای دو سالی است در این رشته فعالیت داریم. در این مدت در حدود 100 محصول شامل انواع ساعت دیواری و انواع میزو مبلمان  منزل و اداری را با طرح ها و رنگ آمیزی های منحصر بفرد ارائه کرده ایم.

    وی ادامه داد: فضای کار بدین شرح است که کاشی ها را براساس مبلمان طراحی کرده و برش می زنیم و با قطری معین در داخل چوب معرق می کنیم به این شکل اثری تلفیقی  ویکدست بدست می آید.

    چون کاشی و چوب جزو مواد اولیه خالص هستند می توان طراحی های مختلفی را به استفاده از این دو ماده اولیه ارائه داشت. به همین جهت از مبلمان تا ساعت و آیینه در این حوزه قرار می گیرد.

    افشاری  با اشاره بر لزوم کاربردی سازی و مصرفی سازی صنایع دستی گفت: در زمان ابداع و تولید آثار به این نکته فکر کردیم که صنایع دستی نباید صرفا تزئینی باشند باید صنایع دستی را به گونه ای ارائه و تولید کرد که برای عموم مردم قابل استفاده و بهره گیری باشد، به همین منظور کارها را از فضای هنری صرف خارج کردیم تا کاربردی تر شود. کارآفرینی را وارد کار کردیم تا بتوان این کار را در تیراژ بالا نیزارائه داد. دید ما بر بحث تولید در سطح ملی و فرا ملی است.

    وی با اشاره بر لزوم بازاریابی در حوزه فروش صنایع دستی گفت: در این زمینه خود وارد کار شدیم با پذیرش و سفارش گیری از طریق آدرس اینستاگرامی  Hendesi.co@ هر فردی می تواند با سفارش دهی خریداری کند و درب منزل با همان کیفیت سفارش داده شده تحویل بگیرند. برای کاهش ریسک های خرید پیش پرداخت خرید را حذف کردیم و بدون کوچک ترین تغییری محصول سفارش شده را تحویل می دهیم.

    گفتنی است ، این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از26 تا 30 تیرماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت