رئیس اداره ارشاد شهرستان ابهر خبر داد

برگزاری نمایشگاه هنری طراحی، عکاسی و هنرهای تجسمی در ابهر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «هفت شهر عشق» ۱ تا ۱۰ مرداد در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

برگزاری نمایشگاه هنری طراحی، عکاسی و هنرهای تجسمی در ابهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حسن ناصری اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به منظور حمایت از هنرمندان این شهرستان نمایشگاه هنری در بخش‌‎های مختلف برگزار خواهد کرد.

    وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با همکاری دانشگاه علمی کاربردی واحد ابهر، اداره آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی علـی بابایـی، هنـر معاصـر، هــور، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان ابهر به همراه برگزاری گزیده آثار ارسالی با برگزاری نشست‌های تخصصی و ورک‌شاپ برگزار خواهد شد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در گروه سنی 15- 35  برگزار می‎‌شود، تصریح کرد: هر شرکت کننده مجاز است پنج اثر در هر رشته (طراحی، نقاشی، تصویرسازی و عکاسی) ارسال کند.

    ناصری با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر چهار رشته شرکت‌ کنند و تکنیک، موضوع و تاریخ خلق آثار در همه رشته‌ها آزاد است، بیان کرد: محدودیتی در زمینه ارائه شیوه‌های نوین بیانی و ساختاری وجود ندارد و خلاقیت، نوآوری، اصالت ایده، کیفیت اجرایی و کپی نبودن آثار در انتخاب مورد توجه است.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر ادامه داد: علاوه بر رعایت مقررات نمایشگاه شرکت کنندگان باید به همراه آثار و عکس‌های ارسالی یک فایل وورد و یک برگ پرینت حاوى مشخصات کامل، آدرس، تلفن، یک قطعه عکس پرسنلى به همراه عنوان و تاریخ خلق اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

    وی ادامه داد: همه ‌آثار ارسالی به ‌دبیرخانه توسط هیأت‌ انتخاب و داوری بررسی‌ و برای ‌شرکت در نمایشگاه انتخاب خواهند شد و از آثار برتر به انتخاب هیأت‌ داوران تقدیر به عمل می‌آید و به همه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه در زمان مشخصی که متعاقبا اعلام می‌شود، برگردانده خواهد شد و شرکت‌کنندگان پس‌ از پایان ‌نمایشگاه به ‌مدت 15 روز با در دست‌ داشتن ‌رسید و مراجعه به‌ دبیرخانه اثر خود را دریافت می‌کنند، گفت: حضور برگزیدگان در مراسم تقدیر و اهدای جوایز الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

    وی در ادامه به بخش‌های مختلف نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: نقاشی با موضوع آزاد در ابعاد حداقل  A4، حداکثر «40 × 60» و «50×70» از جمله بخش‌های این نمایشگاه است که تکنیک و مواد آن آزاد (رنگ و روغن، آبرنگ، اکرلیک، مداد رنگ، گواش، پاستل و آب مرکب، ترکیب مواد، کولاژ و ...) است.

    ناصری با بیان اینکه در بخش طراحی نیز موضوع آزاد بوده و ابعاد آثار حداقل باید A4 ، حداکثر «40 × 60» و «50 ×70» باشد، گفت: تکنیک و مواد در این بخش باید شامل مداد، زغال، مداد کنته، آب مرکب باشد.

    وی با اشاره به اینکه در بخش تصویرسازی نیز موضوع آزاد بوده و ابعاد آثار باید حداقل A4، حداکثر «40 × 60» باشد، افزود: تکنیک و مواد در این بخش آزاد (مداد، مداد رنگ، رنگ و روغن، آبرنگ، اکرلیک، گواش، پاستل و قلم فلزی، ترکیب مواد، کولاژ و ... ) است و در صورت روایی یا داستانی بودن تصویرسازی، حداکثر در یک پاراگراف متن روایی نوشته شود.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: در بخش عکاسی با موضوع آزاد نیز همه شرکت‌کنندگان بخش عکاسی در مرحله نخست باید اثر خود را به صورت jpeg  به آدرس ایمیل farakhantajasomi95@yahoo.com ارسال کنند تا بعد از انتخاب در مرحله نخست، اصل اثر چاپی بر روی کاغذ عکاسی را در زمان مقرر به دبیرخانه ارسال کنند.

    وی افزود: هر عکاس می‌تواند حداکثر با ارائه 5 قطعه عکس با نگاه خلاقانه در گرایش مستند اجتماعی و طبیعت در جشنواره شرکت کرده و عکس‌های ارسالی بصورت تک عکس یا مجموعه عکس و به صورت رنگی یا سیاه و سفید بوده و عکس‌ها‌ نباید با برنامه‌های رایانه‌ای دستکاری شده باشند.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر همچنین به تقویم برگزاری نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 20 مردادماه بوده و نتایج داوری نیز  24 مردادماه اعلام خواهد شد.

    وی  اظهار کرد: افتتاحیه نمایشگاه و مراسم اهدا جوایز یکم شهریورماه برگزار و اختتامیه نمایشگاه نیز دهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت