در نگارخانه هنر شیراز ؛

گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان 'سفر و معلولیت ' در شیراز

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع سفر و معلولیت در نگارخانه هنر شیراز گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان 'سفر و معلولیت ' در شیراز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نماینده انجمن فرهنگی ، ورزشی و گردشگری معلولان پارس در استان فارس در حاشیه این نمایشگاه گفت:در این نمایشگاه آثار تعدادی از هنرمندان کشور در زمینه های عکس ، پوستر و کاریکاتور را در قالب 60 تابلو به نمایش گذاشته شده است.

    سعید فانی افزود:بسیاری از مشکلات سفر برای افراد معلول و کم توان جسمی از جمله موانع معماری و نامناسب بودن اماکن اقامتی ،تفریحی و گردشگری در این تابلوها به تصویر کشیده شده است.

    وی اظهار داشت:متاسفانه در زمان حاضر زیرساخت های صنعت گردشگری در کشور مناسب برای استفاده معلولان و جانبازان نیست و لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.

    رئیس شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد معلولان فارس بیان کرد:علاوه بر این بالا بودن هزینه های سفر برای معلولان به دلیل استفاده اکثریت آنان از خطوط حمل و نقل هوایی از یک سو و مشکلات اقتصادی و معیشتی اکثر آنان از سوی دیگر موجب شده تا بسیاری از آنان موفق به مسافرت و گردش نشوند.

    فانی گفت: موضوع سفر و گردشگری در ارتقای وضعیت روحی و روانی افراد کم توان نقش بسزایی دارد و موجب جلوگیری از انزوای آنان می شود لذا مسوولان امر باید به طور جدی به این مشکلات توجه کنند.

    نماینده انجمن تخصصی گردشگری پارس در استان فارس بیان کرد:علاوه بر این با توجه به اینکه کشور ما به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران سایر کشورها به شمار می رود فراهم کردن زیرساخت های لازم برای گردشگران کهنسال یا کم توان لازم و ضروری به نظر می رسد.

    نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی سفر و معلولیت در نگارخانه هنر واقع در چهار راه حافظیه ، باغ ملی شیراز از 27 تیرماه لغایت دوم مرداد ماه همه روزه صبح ها از ساعت 9 الی 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 الی 21 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت