استاندار خراسان رضوی خبر داد

طراحی نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های قیمتی برای مشهد ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های قیمتی را برای مشهد ۲۰۱۷ طراحی می‌کنیم.

طراحی نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های قیمتی برای مشهد ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، علیرضا رشیدیان در نشست شورای راهبردی و برنامه‌ریزی شهرجهانی سنگ‌های قیمتی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر مشهد ظرفیت تولید حدود9 تن فیروزه را دارد، که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: شهردار مشهد باید به این امر توجه کند، زیرا که این بحث به شهرداری هم مربوط می‌شود.

    رشیدیان در خصوص رویداد «مشهد؛ شهر جهانی سنگ‌های قیمتی» عنوان کرد: این عنوان شهر را هم باید پاس بداریم زیرا که عنوان شایسته‌ای است که به مشهد داده شده است.

    وی عنوان کرد: باید دبیرخانه به صورت فعال نقشه راه را برای حفظ این عنوان انجام دهد؛ برنامه‌های اجرایی برای ابقای این صنعت مثل اعطای گواهی‌نامه و اقداماتی از این دست امری مهم است.

    استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ظرفیت گردش مالی این سنگ‌ها با توجه به بازار عالی‌ای که در شهر داریم 3 هزار میلیارد تومان است و اقداماتی برای تحقق این رقم با محوریت بخش خصوصی باید صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی الماس به بازار جهانی باید فرهنگ سازی شود و هنگامی این اتفاق رخ می‌‌دهد که کیفیت و قیمت کار را بتوانیم در بازار جهانی عرضه کنیم.

    استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: تمام تلاش ما برای بخش خصوصی این است که در خدمت این بخش باشیم و در مقابل نیز بخش خصوصی هم باید در خدمت منافع ملی باشد.

    رشیدیان در رابطه با بحث جشن‌ این رویداد که در 19 مرداد انجام می‌شود؛ تشریح کرد: در این روز باید در ابعاد مختلف نشانه‌ها و المان‌هایی نصب شود.

    وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم از کمک دوستان در حوزه زمین شناسی در نمایشگاه‌ها استفاده کنیم و با استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه گوهر سنگ‌ها و جواهرات نمایشگاهی را تشکیل دهیم و گواهینامه‌ای را نیز اعطا کنیم.

    استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: ما باید ما مشکلات صنعت جواهرات را بررسی دقیق کنیم و شرایطی که در حال حاضر وجود دارد را درک کنیم و در آن جایی که لازم است  باید قوانین را  اصلاح کنیم که در این میان 78 قانون و مقررات وجود دارد که باید همگی اصلاح شوند.

    وی در رابطه با انتقال تکنولوژی و دانش فنی تصریح کرد: دانشگاه فردوسی در این زمینه می‌تواند کمک کند و دانش فنی مورد نیاز را به دوستان‌مان نیز منتقل کند.

    رشیدیان عنوان کرد: اگر ما بتوانیم از حوزه زمین شناسی و ظرفیت‌های موجود دراین زمینه‌ها که هنوز شناخته نشده مانده استفاده کنیم این امر نیز می‌تواند در موفقیت مشهد اثر گذار باشد.

    رشیدیان خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها و روزنامه‌ها برای موضوع تبلیغات در این حوزه که باید در سطح شهر طراحی شوند کمک می‌خواهیم زیرا که در هنر ظرفیت فرهنگی خاصی نهفته است که نشانگر وضعیت آن هنر است.

    استاندار خراسان رضوی در خصوص دوره‌های آموزشی سنگ‌های قیمتی گفت: دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید در حوزه تراش‌کاری جواهرات و رشته‌های مربوط به این حوزه ورود کنند و آموزش‌های مورد نیاز داده شود؛ اصناف طلا و جواهر نیز می‌توانند نیروی کار خود را از این مراکز بگیرند.

    اولین پژوهشکده سنگ‌های قیمتی در مشهد ساخته شده است

    محمدجواد پیش‌بین  دبیر کمیته تدوین استاندارد ملی سنگ‌های قیمتی در ادامه این نشست گفت: اولین پژوهشکده سنگ‌های قیمتی در مشهد در سال 85 ساخته شده است.

    وی عنوان کرد: به لحاظ تعریف؛ جواهرات شامل فلز و سنگ است و اگر سنگ را توسعه دهیم فلز نیز توسعه پیدا می‌کند ایران به دلایل مختلف در آمار در مراجع رسمی جایگاهی ندارد و ما الماس تراش خورده وارد و صادر نمی‌کنیم.

    دبیر کمیته تدوین استاندارد ملی سنگ‌های قیمتی اظهار کرد: آزمایشگاه برلیان و سنگ‌های قیمتی در مشهد قرار دارد که شامل 12 الگو است.

    وی گفت: متاسفانه هنوز به بخش سنگ‌های قیمتی و جواهرات نگاه صنعتی نشده است و در مشهد نیز شاهد چنین کارگاه‌هایی نیستیم.

    پیش بین تصریح کرد: چهار سرمایه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نمادی وجود دارد که در این میان سرمایه فرهنگی ذخیره دانایی جامعه است که در موقعیت جامعه تاثیر گذار است.

    وی گفت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‎های قیمتی از حیث گردشگری نیز می‌تواند مفید نیز باشد و باعث می‌شود که گردشگران بیشتری به این شهر سفر کنند.

    دبیر کمیته تدوین استاندارد ملی سنگ‌های قیمتی عنوان کرد: شهر جهانی تبدیل به یک برند خواهد شد و ما باید از آن استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت