رئیس سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان خبر داد

گشایش دو نمایشگاه جدید در موزه هنرهای معاصر اصفهان

عصر نمایشگاه- موزه هنرهای معاصر اصفهان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌هایی بر مبنای برنامه ریزی، هدف گذاری و تعیین استراتژیک، دو نمایشگاه دیگر را برگزار می‌کند.

گشایش دو نمایشگاه جدید در موزه هنرهای معاصر اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایمنا ، رئیس سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار داشت: علیرغم این که تابستان فصل نمایشگاهی محسوب نمی شد، موزه فکر می کند با یک برنامه ریزی خوب و دقیق می تواند به نمایشگاه های خوب و تاثیرگذار برسد.

    محمدرضا رهبری افزود: در فصلی که گذشت، نمایشگاه شکستنی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد که آثار مفهومی در حیطه هنرهای مفهومی و با نگاه ویژه به سرامیک به نمایش گذاشته شدند که البته هر هفته شاهد بحث و گفتگو میان متخصصان و عوامل این نمایشگاه و بازدیدکنندگان بودیم.

    وی گفت: نمایشگاهی که اکنون در موزه هنرهای معاصر در حال برگزاری است، نمایشگاه چاپ لهستان است که هدف اصلی از برگزاری آن، پرداختن به چاپ دستی به عنوان هنری است که در اصفهان چندان جایگاهی ندارد و هنرمندانش از شهرت کافی برخوردار نیستند و تکنیک های متنوع آن را نمی شناسند. به این ترتیب نمایشگاه چاپ دستی لهستان همراه با کارگاه ها و فیلم های نمایشی برگزار شد تا هنر چاپ دستی بتواند دوباره بین هنرمندان تجسمی جایگاه خودش را پیدا کند.

    مدیر فعلی تالار هنر، در ادامه برگزاری نمایشگاه هایی بر مبنای برنامه ریزی، هدف گذاری و تعیین استراتژیک به منظور رسیدن به یک نمایشگاه تاثیرگذار در فضای تجسمی شهر اصفهان، به برگزاری دو نمایشگاه در آینده در موزه هنرهای معاصر اصفهان اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: «نمایشگاه آثار نقاشان قهوه خانه ای ایران و مروری بر آثار بزرگان و چهره های شاخص و تأثیر گذار آن»، به زودی در این موزه برگزار خواهد شد، این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم نقاشی ایرانی را ببینیم و مطالعه کنیم، ضمن این که مجموعه آثاری که نمایش داده می شوند، به صورت کتاب منتشر خواهند شد و دو مقاله تحلیلی در این کتاب در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در نمایشگاه مروری بر نقاشی قهوه خانه ای ایران، آثاری از هنرمندان صاحب نام نقاشی قهوه خانه ای مانند حسین قولر آغاسی، فتح اله قولر آغاسی، محمد مدبر، حسین همدانی، محمد فراهانی، علی اکبر لرنی، عباس بلوکی فر، حسین اسماعیل زاده و جواد عقیلی به نمایش در می آید.

    وی گفت: در نقاشی ایرانی و فضای سنتی ما، نقالی خوانی و پرده خوانی ها به چشم مردم ایران آشناست و در فضای مذهبی، آن ها را دیده اند که می تواند زمینه خوبی برای گفتگو و نقد و بررسی و الهام گرفتن برای خلق آثار جدید بر پایه این نوع نقاشی باشد.

    مدیر سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح نمود: نمایشگاه دیگری نیز با عنوان «نمایشگاه پیشگامان هنر معاصر ایران» در موزه برگزار خواهد شد که این نمایشگاه صرفاً نقاشی نیست، بلکه در عرصه هنر پیشرو ایران، به آثار حجم و مجسمه و این قبیل کارها هم پرداخته می شود.

    این نمایشگاه با در نظرگرفتن این نکته که موزه هنرهای معاصر باید عنصر معاصر بودنِ خود را حفظ کند و بتواند فضای هنر معاصر ایران را نیز انعکاس دهد و برای رخدادهای هنر پیشگام ایران با هنرمندان گفتگو کند ترتیب داده شده است و بر این اساس در این نمایشگاه آثاری بزرگانی مانند پیلارام، سهراب سپهری، صادق  بری رانی، صادق تبریزی، حسین محجوبی، لیلا متین دفتری، احمد اسفندیاری، ابراهیم جعفری در معرض دید علاقمندان و هنر دوستان قرار خواهد گرفت. در این راستا،  آثاربرخی از نام آوران اصفهان ازجمله صاحب نامی همچون مرحوم ضیاء الدین امامی نیز نمایش داده می شود.

    رهبری ادامه داد: هر دو «نمایشگاه آثار نقاشان قهوه خانه ای ایران و مروری بر آثار بزرگان و چهره های شاخص و تأثیر گذار آن» و «نمایشگاه پیشگامان هنر معاصر ایران» پنجم مردادماه ساعت 19 گشایش می یابد و تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت، همچنین رایزنی هایی برای حضور استاد حسین محجوبی در این روز انجام شده است تا بتوانیم در خدمت استاد پیشکسوت  نقاشی مدرن ایران باشیم. این دو نمایشگاه می توانند محل گفتگو و چالش های جدی برای هنرمندان هنر تجسمی اصفهان باشد.

    رئیس سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: هدف این بوده که نمایشگاه ها چالش برانگیز باشد، سوال ایجاد کند، بود و نبودش در فضای نمایشگاهی نمود داشته باشد و مخاطب این ضرورت و نیاز را حس کند.

    محمدرضا رهبری تأکید کرد: موزه برای قشر محدود هنرمندان هنرهای تجسمی نیست و تلاش این است تا درها به روی دیگر اقشار نیز باز باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت