همزمان با آغاز هفته بزرگداشت روز اردبیل ؛

افتتاح نمایشگاه سنگ های قیمتی در نگارخانه خطایی اردبیل

عصر نمایشگاه- هفته بزرگداشت روز استان اردبیل با افتتاح نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی عبدالحسین بدایتی در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی آغاز شد.

افتتاح نمایشگاه سنگ های قیمتی در نگارخانه خطایی اردبیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، دبیر روز اردبیل با بیان اینکه نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به مدت 9 روز از امروز تا دهم مرداد ماه سال جاری در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر است، گفت: همچنین در کنار این نمایشگاه، کارگاه زنده آموزش تراش سنگ های قیمتی برای علاقمندان درحال برگزاری است.

    توحید دلاور قوام هدف از برگزاری نمایشگاه سنگ های قیمتی با رویکرد 'جواهرسازی در دوره صفوی ' در آغازین هفته بزرگداشت روز اردبیل را نقش عمده سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اقتصاد گردشگری دنیا عنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار و 301 سنگ شامل فسیل، عقیق، کوارتز، دُرّ کوهی، لاجورد، یشم، آماتیست، ابسیدین و غیره در نمایشگاه مذکور برای عموم علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

    به گفته عبدالحسین بدایتی سنگ شناس و پژوهشگر سنگ های قیمتی؛ سنگ های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از دامنه کوه های استان اردبیل چون سبلان، خلخال، کوه های تالش و بوزقوش سهند استخراج و جمع آوری شده است.

    نویسنده، شاعر و پژوهشگر فرهنگستان جمهوری آذربایجان نیز در آئین افتتاح این نمایشگاه هدف از سفر خود به این استان را ذوق و اشتیاق شخصی خود برای شرکت در مراسم های فرهنگی و ادبی هفته بزرگداشت روز استان اردبیل، تکمیل سیاحت نامه خود، تحقیق و پژوهش در مورد دین اسلام و زیارت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بقاع متبرکه استان بیان کرد و گفت: تلاش داریم هر سال یک کتاب از شاعران آذری زبان ایران در جمهوری آذربایجان به چاپ برسانیم.

    سونا خیال ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از بازدید از نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، خاطرنشان کرد: چنین نمایشگاه هایی در جمهوری آذربایجان نیز برگزار می شود اما این نمایشگاه گسترده تر و پر محتواتر برگزار شده است.

    آچیکو موراکامی استادیار رشته اقتصاد دانشگاه هوکایدو ساپورو کشور ژاپن نیز در بازدید از نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هدف از حضور خود در هفته بزرگداشت روز استان اردبیل را آشنایی با گوشه ای از فرهنگ فولکلور این استان عنوان کرد و گفت: به جهت علاقه شخصی خود در حال پژوهش و تحقیق در مورد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سازمان های مردم نهاد، خیریه و خوداشتغالی زنان ایرانی در خانه هستم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت