مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بیان کرد

نبود مکان دائمی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در کردستان یک معضل است

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: نبود مکانی دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌‌ و جشنواره‌های صنایع‌دستی در کردستان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

نبود مکان دائمی نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در کردستان یک معضل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سید محسن علوی در سیزدهمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با حضور نماینده مجلس و جولیو ویناتچا مشاور ارشد توسعه صنعتی سازمان ملل متحد در سنندج ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگزاران طرح تکاپو در استان، انتخاب عمارت مشیر دیوان را بعنوان مرکز خلاقیت صنایع دستی محتمل دانست.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به نبود مکانی دائمی برای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های صنایع‌دستی در استان بعنوان یکی از بزرگترین معضلات در این حوزه، از حضور پرشور و پررنگ تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه صنایع دستی یزد تقدیر و ابراز امیدواری کرد؛ ایجاد مرکز خلاقیت صنایع دستی در سنندج موجب ایجاد خلاقیت بیشتر در زمینه طراحی، تولید و فروش محصولات صنایع دستی استان گردد.

    علوی برخی اقدامات موثر این اداره کل را شامل تلاش برای انتخاب و معرفی شهر سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در راستای برنامه یونسکو در خصوص معرفی شهرهای مختلف بر اساس قابلیت‌های موجود، تهیه سنگ مزار منا سب شأن و مقام سید علی‌اصغر کردستانی خواننده مشهور کرد در روستای صلوات آباد، تلاش برای ثبت مراسم عرفانی خانقایی طریقه‌های نقشبندیه و قادریه در فهرست آثار معنوی ملی بیان کرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به مثلث گردشگری کرفتو، زیویه و تخت سلیمان و تاثیر آن در رونق گردشگری استان آذربایجان‌غربی و کردستان، پیگیری در خصوص آسفالت کردن مسیر 15 کیلومتری جاده خاکی بین کرفتو و تخت سلیمان را از طریق نمایندگان کردستان در مجلس خواستار شد.

    ابطحی کارگزار طرح تکاپو در استان کردستان نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص روند اجرای این طرح در استان کردستان در سه حوزه تولید نرم افزار و خدمات فن آوری اطلاعات، زنبورداری و صنایع‌دستی ارائه داد.

    وی خواستار همکاری صنعتگران بخش صنایع دستی با مشاور UNIDO در ایجاد مرکز خلاقیت و تدوین برنامه‌ای منجر به توسعه استان شد.

    ابطحی همچنین از علوی نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس درخواست کرد تا حمایت و همکاری وزارتخانه‌های مرتبط، سازمان میراث فرهنگی کشور و سایر ارگان‌های ذی‌ربط را در این مهم جلب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت