معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی خبر داد

حضور تعاونی روستایی هزارگل قهستان در نمایشگاه گرجستان

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی از حضور شرکت تعاونی روستایی جاجیم هزارگل قهستان در نمایشگاه گرجستان خبر داد.

حضور تعاونی روستایی هزارگل قهستان در نمایشگاه گرجستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ،حسین عباس زاده به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از 7 تا 12 مرداد 1395 در شهر بندری باتومی گرجستان فعال است تا بهترین آثار صنایع دستی کشور اعم از جاجیم، حوله های سنتی و ... به نمایش علاقمندان و مخاطبان گذاشته شود.

    وی افزود: در این نمایشگاه یک غرفه از خراسان جنوبی برای تولیدات صنایع دستی اصیل و بومی استان تدارک دیده شده تا ارزشمندی این صنعت در معرض دید قرار گرفته و مخاطبان از این آثار بتوانند استفاده کنند.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی گفت: جاجیم بافی یکی از رشته های بومی- محلی شهرستان قاینات است که در گذشته از جایگاه ارزشمندی جهت تهیه زیرانداز، سفره، رختخواب، روکرسی، رولحاف و... مورد استفاده بوده است.

    وی افزود: این هنرصنعت با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی مجددا احیا و در روستای روم با تشکیل شرکت تعاونی جهت کسب درآمد و اشتغالزایی از رونق بسیار خوبی برخوردار گردید، به طوری که پس یک دهه فعالیت با بیش از 50 نفر شاغل و تجهیزات و امکانات لازم به عنوان قطب صنایع دستی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

    عباس زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ظرافت و اصالت هنری در خلق آثار صنایع دستی آثار تولید شده در این استان به دست هنرمندان توانا همواره در بیرون از مرزها مورد تقاضاست که امیدواریم یکی از صادرات گمرکات این استان در توسعه روابط با کشورهای مختلف محصولات صنایع دستی باشد.

    وی از صنایع دستی به عنوان ابزار ارزشمند در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و استعدادهای هویتی یک ملت یاد کرد و ادامه داد: امروز صنعتگران ما در حقیقت سفیران و حاملان نشر فرهنگ، هویت و هنر این مرز و بوم هستند.

    عباس زاده گفت: تلاش ما بر این است تا در مناسبت‌های مختلف و با مشارکت شرکت های تعاونی فعال صنایع دستی شاهد استمرار و ادامه حضور در این نمایشگاه‌ها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت