در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل ؛

گشایش نمایشگاه نقاشی‌خط «آنا یوردوم» در اردبیل

عصر نمایشگاه- هفتمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط بهزاد جماعتی ثمرین با عنوان «آنا یوردوم» در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل افتتاح شد.

گشایش نمایشگاه نقاشی‌خط «آنا یوردوم» در اردبیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از حوزه هنری، بهزاد جماعتی ثمرین مبدع خط سماع است و با شرکت در کارگاه‌های متعدد هنری در شهرهای مشهد، تهران، اردبیل و مطالعه بر روی خطوط مختلف، چند سالی است که موفق به ابداع خط سماع شده است.

    نمایشگاه نقاشی‌خط «آنایوردوم» با آثاری از این هنرمند خلاق اردبیلی و مبدع خط سماع در کشور، با حضور امیر رجبی رئیس حوزه هنری، حسن قهرمانی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری و اساتیدی همچون: صفار، فرهمند، محمد سلمانی، جلال علیزاده، صمدزاده، اسماعیلی نسب، لاهوت، فیضی، سخنور، چاووش، نادر حیدری، اسلام فکری، فرهاد پاشایی و جمعی از جوانان و علاقه‌مندان، در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل افتتاح شد.

    امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان، در حاشیه  مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: بدون تردید می‌توان خط را بزرگ‌ترین مدخل ورود بشر به عرصه تمدن و فرهنگ دانست.

    رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: اختراع خط به مانند کشف آتشی دوباره از جنس و شکلی متفاوت و به قصد روشن کردن دنیای تاریک اما مملو از پرسش بشر است.

    رجبی اظهار داشت: ابداع خطوط نو و کشف شیوه های تازه و حتی درک حضور پرقدرت فرم در دوران اخیر، هنوز خوش‌نویسی و بالطبع نقاشی‌خط به باور بسیاری نقطه اوج آمیزش مضمون و فرم در این هنر ایرانی است.

    این مسئول تصریح کرد: جماعتی با ابداع خط جدید سماع از حرکات خطوطی چون نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و دیگر خطوط، الهام گرفته و در این نمایشگاه 25 اثر از آثار نقاشی‌خط را به نمایش گذاشته است.

    هفتمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط این هنرمند، با مشارکت و همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، سازمان بسیج هنرمندان استان، مجتمع آموزشی غیردولتی نخبگان، کانون فرهنگی تبلیغی مناجات، انتشارات ساوالان ایگیدلری، مکتب خانه یاغیش، اوزان عاشیقلار مجلسی و انتشارات یایلیق، تا 12 مردادماه سال جاری در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل واقع در میدان علی آباد، بالاتر از سه راه نیروگاه، روبه‌روی نیروگاه برق، حوزه هنری افتتاح شد و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 14 از این نمایشگاه بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت