در کمیسیون معادن اتاق اصفهان مطرح شد

حضور کمرنگ فعالان سنگ ایران در نمایشگاه های بین المللی

عصر نمایشگاه- مدیر اجرایی سایت تخصصی سنگ خواستار حضور پررنگ فعالان صنعت سنگ استان اصفهان در نمایشگاه های خارجی شد.

حضور کمرنگ فعالان سنگ ایران در نمایشگاه های بین المللی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از برنا ، محمد رسا در چهارمین جلسه کمیسیون معادن اتاق اصفهان گفت:نمایشگاه های بین المللی صنعت ساختمان فرصت بسیار مناسبی برای بازاریابی و شناخت سلیقه مشتریان است ولی  متاسفانه تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ ایران از این فرصت کمتر استفاده می کنند .

    وی تصریح کرد: ایران می تواند در بازار روسیه حضور دایمی داشته باشد زیرا هم روابط سیاسی و هم مسافت جغرافیایی این کشور  با ایران نزدیک است.

    وی از نبود اطلاعات دقیق از تعداد معادن سنگ و ظرفیت های آن  در ایران خبر داد و افزود :در دسترس بودن این اطلاعات می تواند میزان تولید و صادرات  سنگ را به طور دقیق مشخص کند.

    وی  با بیان اینکه صنعت سنگ ایران پتانسیل  گسترده ایی برای صادرات به بازارهای خارجی دارد ادامه داد :صنعت سنگ ایران می تواند طی پنج سال  10 برابر ظرفیت موجود استخراج ، فرآوری و صادرات داشته باشد.  

    وی با اشاره به گردش مالی 27 میلیارد دلاری سنگ در جهان سهم ایران را 560 میلیون دلار برشمرد و اضافه کرد :صنعت سنگ ایران ظرفیت  صادرات 5 میلیارد دلاری سنگ در جهان را دارد .

    احمد خوروش رییس کمیسیون معدن اتاق اصفهان خواستار توجه ویژه صادرکنندگان و تولید کنندگان سنگ استان اصفهان به بازار روسیه  شد و گفت: صادرات سنگ به روسیه می تواند بخشی از مشکلات صنعت سنگ را مرتفع سازد.

    وی توجه به معادن را رویکرد اقتصاد ایران برشمرد و اظهار داشت :پس از نوسانات بازر نفت ،معادن بویژه شن می تواند نقش مهمی در رشد تولید ناخالص ملی داشته باشد.

    دهشید مسوول کمیته کانی های غیرفلزی کمیسیون در این جلسه خاطرنشان کرد:نبود زیرساخت های حمل و نقل ،ضمانت های بیمه ،مشکلات بانکی ،بسته بندی نامناسب ،رقابت منفی صادرکننده ،سیستم ارزش گذاری در گمرک روسیه ،شعف در بازاریابی روسیه ،نوسان روبل در برابر دلار،بالا بودن عوارض مرزی  گمرک روسیه از جمله  مشکلات تجارت فعالان اقتصادی با روسیه است.

    حسام الدین فرهادی عضو کمیسوین معادن در این جلسه به عملکرد کارگروه تدوین بانک اطلاعاتی یل کمیسیون  اشاره کرد و افزود :برای شناسایی ظرفیت های تولیدی و فرآوری  معادن استان نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی است که بر اساس پتانسیل های صادراتی معادن  بررسی شود.

    احمدرضا بصیری عضو کمیسیون معادن دراین جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد کمیته فرآوری کمیسیون گفت:وضع مالیات بر صادران سنگ خام (کوب)یکی از اقدامات موفق دولت در توجه به محصولات ساخته شده است .

    وی فرآوری سنگ را نیاز به سرمایه گذاری سنگین دانست و تصریح کرد :تقویت تولید صنایع فرآوری معادن و حضور در بازارهای خارجی می تواند به این بخش کمک کند.

    گفتنی است ،شهریار شعبانی دبیر کمیسیون و مسوول کمیته صنایع معدنی در این جلسه خواستار امضای تفاهم نامه همکاری اتاق با استانداری ،اداره کل استاندارد استان  در بخش صنایع معدنی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت