مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

برگزاری نمایشگاهی از آثار برجسته هنرمندان خوشنویس و نگارگر در همدان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته خوشنویس و نگارگر در همدان گفت: جشن بزرگ ثبت جهانی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال ۲۲ مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاهی از آثار برجسته هنرمندان خوشنویس و نگارگر در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، علی مالمیر اظهار داشت: نمایشگاه 40 اثر برجسته هنرمندان خوشنویس و نگارگر از جمله استاد نجومی، استاد حسن زرین‌خط، استاد امیرخانی و مینیاتوریست‌های استاد فرشچیان از امروز تا 18 مرداد ماه در محوطه آرامگاه بوعلی‌سینا برپا می‌شود.

    وی افزود: این نمایشگاه به همت رضا سهرابی از مجموعه‌داران بخش خصوصی تدارک دیده شده است و هدف از برگزاری آن معرفی آثار برجسته هنری به مردم هنردوست است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به برگزاری جشن بزرگ لالجین عنوان کرد: با توجه به اینکه لالجین به عنوان شهر جهانی سفال ثبت جهانی شده است در 22 مرداد ماه جشن بزرگی به همین منظور در شهرستان لالجین با حضور مسئولان کشوری، استانی و مردم برگزار می‌شود.

    وی تأکید کرد: سفال لالجین از برندهای معتبر در صنایع دستی کشور و جهان محسوب می‌شود که باید بیش از گذشته در دنیا معرفی و شناخته شود.

    مالمیر با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در تولید صنایع دستی دارد، گفت: هنرمندان استان همدان با تولید صنایع دستی همچون چرم، سفال، فرش، مبل و منبت می‌توانند در معرفی هنر دست و صنایع دستی کشور در خارج از مرز‌های کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

    وی افزود: یکی از اتفاقات مثبت در حوزه صنایع دستی بیمه شدن هنرمندان فعال در این عرصه و اختصاص تسهیلات برای فعالان این حوزه به منظور ترویج و گسترش هنر صنعت صنایع دستی در استان است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیاز اصلی در حوزه صنایع دستی استان همدان را آموزش بازاریابی فروش دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر عرضه‌کنندگان کالاهای صنایع دستی از بسته‌بندی مناسبی برای فروش و عرضه محصولات استفاده نمی‌کنند و این به معنای تسلط نداشتن بر مدیریت بازاریابی و شناخت بازار هدف است.

    وی تأکید کرد: برای آنکه صنایع دستی همدان به خصوص سفال بتواند به یک برند جهانی تبدیل شود نیازمند آموزش‌های هدف‌گذاری شده فن بازاریابی و شناسایی بازار به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای صنایع دستی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت