مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خبر داد

واگذاری تصمیم‌گیری مکان برگزاری نمایشگاه کتاب به عهده تشکل‌های نشر

عصر نمایشگاه- مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی پس از بازدید نمایندگان ارشاد و تشکل‌های نشر از شهر آفتاب درباره انتقال نمایشگاه به این مکان جزئیاتی را مطرح کرد.

واگذاری تصمیم‌گیری مکان برگزاری نمایشگاه کتاب به عهده تشکل‌های نشر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از بازدید نمایندگان تشکل‌های نشر و وزارت ارشاد از شهر آفتاب مکان پیشنهادی شهرداری تهران برای نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:‌ این بازدید به منظور بررسی همه‌جانبه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب بیست و نهم و بعد از آن بود.

    وی با بیان این مطلب که وزارت ارشاد تصمیم‌گیری درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب را به تشکل‌های نشر واگذار کرده است‌، افزود:‌ دو روز گذشته تشکل‌های نشر درگیر برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای تصمیم‌گیری درباره مکان برگزاری نمایشگاه بوده‌اند و ما منتظر هستیم تا نظر نهایی خود را درباره انتقال نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب اعلام کنند.

    شهرام‌نیا تصریح کرد: طبیعی است که هم وزارت ارشاد و هم تشکل‌های نشر از پیشنهاد شهرداری استقبال کرده‌اند،‌ اما باید دید این فضا امکانات لازم را در اختیار ما قرار می‌دهد‌، یا خیر‌، در طول سال‌های اخیر زحمات بسیاری برای شهر آفتاب کشیده شده است، پروژه بسیار بزرگ و در شأن جمهوری اسلامی ایران است، پیش بینی‌های خوبی انجام شده است.

    وی افزود: اما برای برگزاری نمایشگاه کتاب در این مکان بحث‌هایی وجود دارد‌، بحث‌هایی از جمله اینکه این فضا پاسخگوی همه نیازهای نمایشگاه است؟ امکانات جنبی هم‌چون مترو و ...وجود دارد؟ انتقال نمایشگاه با ریزش مخاطب مواجه می‌شود یا خیر؟ این بحث‌ها باید پاسخ‌داده شود تا بتوان درباره نمایشگاه تصمیم‌گیری کرد.

    مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی افزود:‌ شهر آفتاب قطعاً برای آینده نمایشگاه‌های مهم از جمله نمایشگاه کتاب تهران فضای مناسبی است، سرمایه‌گذاری قابل قبولی انجام شده است، خصوصاً اگر فازهای دیگر آن هم ساخته شود. دوستان تشکل‌ها نیز بر اصل مناسب بودن این مکان متفق‌القول بودند‌، اما بحث این بود که برای دوره بیست و نهم می‌توان نمایشگاه را انتقال داد یا خیر؟.

    وی در پاسخ به این پرسش که فضای مسقف شهر آفتاب چند هزار متر است، گفت: بحث‌ها بر سر همین  موضوعات است،‌ در شهر آفتاب فضایی به عنوان سازه نمایشگاهی آماده شده است،‌ در فاز اول فضای مسقف 25 هزار متر مربع است، منتهی این تنها فضای قابل استفاده نیست، تالار ورودی نیز قابلیت استفاده نمایشگاهی دارد، اگر جه در طراحی برای مورد دیگری استفاده شده است. هم‌چنین بخش‌های قابل توجهی برای تثبیت چادرها وجود دارد.

    شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف باید دوباره از فضای چادرها استفاده کنید‌، گفت:‌ بله قطعا‌ً،‌ بدون تردید در شرایط کنونی که فاز اول این پروژه آماده است، هم چنان بخش قابل توجهی در فضای موقت باید برپا شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت