در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده ؛

گشایش نمایشگاه 'رقض رنگین کمان بعد از طراوت باران' در آباده

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار تزیینی سنتی با عنوان 'رقص رنگین کمان بعد از طراوت باران' در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه 'رقض رنگین کمان بعد از طراوت باران' در آباده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده در آیین گشایش این نمایشگاه بیان داشت: با وجودی که هر ماه شاهد برگزاری نمایشگاه های هنری در این شهر هستیم اما همچنان جای خالی یک نگارخانه در شهرمان احساس می شود.
    وی افزود: با توجه به اینکه هنرمندان شهرستان آباده برای برگزاری نمایشگاه با دشواری ها و مشکلاتی مواجه هستند امیدواریم با تدابیر مسئولان این شهرستان و همچنین توجه خاص مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تا پایان سال 95 شاهد راه اندازی نگارخانه در آباده باشیم.

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده در بخش دیگری از مطالب خود گفت: هنرمندان این شهرستان که بیش از 80 درصد آنان دانش آموخته دانشگاه در رشته هنر هستند، آثار نمایشگاهی خود را به صورت کاملا تخصصی ارائه می کنند و همین امر موجب آشنایی علاقه مندان با آثار مختلف هنری می شود.

    هنرمند متولی برگزاری نمایشگاه 'رقض رنگین کمان بعد از طراوت باران' نیز در این آیین اظهار داشت: طرح هایی که من در این نمایشگاه استفاده کرده ام حاصل 6 ماه تحقیق است و با انجام این کار توانستم ریشه چندین هنر سنتی در کشورهای مختلف ازجمله اسکاندیناوی، مکزیک، هند، ایران و کشورهای شرقی را با استفاده از هنر سنتی ایرانی به نمایش بگذارم.

    مهسا ناجی که کارشناس ارشد پژوهش هنر از دانشگاه یزد است با اشاره به اینکه ما باید هنر های سنتی خود را حفظ کنیم، گفت: اگر قرار است هنر توسط یک هنرمند ارائه شود و در معرض دید عموم قرار گیرد چه بهتر که آن هنر از هنرهای سنتی باشد، به شرط اینکه ریشه سنت شناخته و حفظ شود مانند همین آثار که ریشه اصلی آنها از کشور های مختلف شناخته شده است و این باعث آشنایی و بالابردن سطح آگاهی عموم خواهد شد.
    این نمایشگاه به مدت 3 روز پذیرای علاقه مندان به آثار هنری است.
    همچنین مقرر شده نمایشگاه نقاشی روی شیشه (ویترای) که متعلق به این هنرمند است پس از این نمایشگاه در محل سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده برگزار شود.
    شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت