در دانشگاه شهید بهشتی تهران ؛

برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق

عصر نمایشگاه- در نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و صنعت آب و برق بر توسعه دولت الکترونیک بر بستر فناوری‌های نوین اطلاعات تاکید شد.

برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از برق نیوز، نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق با حضور مهندس ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو، مهندس علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، دکتر علیرضا شاهپری، رئیس سازمان مدیریت امور اصلاح ساختار و توسعه دولت الکترونیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مهندس رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران و تنی چند از فعالان صنعت برق و آب کشور از 12 مردادماه به مدت دو روز و به همت دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شده‌است.

    وزارت نیرو متولی خدمات همگان‌شمول است

    در آیین گشایش نخستین همایش تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق با موضوع جایگاه و اهمیت فناوری اطلاعات در پیشبرد دولت الکترونیک، مهندس محمودی در سخنانی اظهار داشت: فناوری‌ها و شگردهایی که در وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی به جامعه انجام شده‌است تا به امروز و این لحظه دستخوش تغییرات شگرفی شده‌است.

    وی ادامه داد: ارائه خدمات در این مجموعه از نوع همگان‌شمول است و این امر باعث می‌شود که کار ما با رضایت و عدم رضایت مشترکان ارتباط تنگاتنگ داشته‌باشد. از همین رو باید شگردهای نوین نرم‌افزاری برای حفظ و ارتقای این رضایت مدنظر قرار گیرد. نتیجه این خدمات بر رفتار مردم در جامعه تاثیرگذار است و روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای مشترکان نیستند. کارهای زیادی در این زمینه صورت گرفته اما به نظر می‌رسد هنوز راه درازی در پیش داریم.

    محمودی گفت: در این مسیر و در کنار تمام قابلیت‌هایی که فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق ایجاد می‌کند باید بپذیریم که دنیای مجازی عاری از خطر و مزاحمت هم نیست و باید مسئله حفاظت و صیانت اطلاعات و ارتباطات مشتریان را در تمامی ابعاد دولت الکترونیک همواره مدنظر داشته‌باشیم تا بتوانیم ارتباطی پیشرو و خدماتی باکیفیت را با کمترین هزینه ممکن در اختیار مردم قرار دهیم.

    وی افزود: استفاده از ابزار نوین فناوری، ارتباط و پیوستگی بیشتر و بهتری میان مردم و خدمتگزاران ایجاد می‌کند که نتیجه آن برخورداری از پشتوانه‌های بهتر برای حل بحران‌ها و عبور از موانع موجود در مسیر ارائه خدمت به جامعه می‌شود و فرهنگ نتیجه‌گرایی را در جامعه ایجاد می‌سازد.

    محمودی تاکید کرد: در این راه کسانی در ذهن مردم می‌مانند که ارتباط خوب و واقعی برقرار کنند. ساختارها و چیدمان این صنعت به‌گونه‌ای است که پاسخگویی سریع و به‌موقع را می‌طلبد و از دیگر سو آموزش و یادگیری دائمی در عرصه به‌کارگیری فناوری اطلاعات امری ضروری است. 

    یکپارچگی و انسجام، راه پیشرفت صنعت آب و برق

    مهندس دائمی، هدف از این همایش و نمایشگاه را آشنایی کارکنان حوزه صنعت آب و برق با ابزارهای نوین و معرفی پروژه‌های برتر صنعت و آب و برق کشور و تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی به‌ویژه اینترنت در دولت الکترونیک برای ارائه بهترین خدمات با کمترین هزینه به مشتریان برشمرد و گفت: محورهای اساسی در این امر پنجره واحد خدمات الکترونیک در صنعت برق و آب، یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، ایمن‌سازی فضای صنعت آب و برق و هچنین استفاده از فناوری‌های نوین تلفن همراه و ... است.

    وی اظهار داشت: کارهایی که تاکنون در این مسیر صورت گرفته به‌صورت جزیره‌ای و بر اساس ابتکارات اشخاص در استان‌ها و مناطق مختلف بوده‌است و این امر از انسجام و یکپارچگی برخوردار نبوده و درنتیجه آثار آن به‌صورت کلان در صنعت آب و برق کشور مشهود نیست و لازم است که به این مورد توجه شود.

    فرهنگ‌سازی در بهره‌مندی از خدمات الکترونیک

    همچنین مهندس رضا باقری اصل به بیان گام‌هایی که دولت تا امروز در مسیر رسیدن به دولت الکترونیک برداشته‌است، اشاره کرد و گفت: درگاه ملی دولت اکنون با حدود 100هزار کاربر فعال است اما مردم و دستگاه‌ها چندان به گرفتن خدمات در این بستر عادت نکرده‌اند.

    وی اظهار داشت: برخی کارها و خدمات بر روی درگاه ملی دولت همین اکنون نیز قابل انجام است اما آنچه که ضروری به‌نظر می‌رسد مسئله اطلاع‌رسانی و ‌آموزش جامعه در این موارد است. این موضوع همواره برای دولت از اهمیت برخوردار بوده و امیدواریم با مشارکت صدا‌و‌سیما و نهادهای فرهنگی، آگاهی‌رسانی لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه به حد کافی و وافی انجام گیرد.

    تقدیر از شرکت‌های برتر حوزه آب و برق کشور و برپایی کارگاه‌های آموزشی مرتبط از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بوده‌است.  29 شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات نیز در نخستین نمایشگاه صنعت آب و برق به معرفی محصولات و خدمات خود به مدعوین این همایش پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت