در محل دائمی نمایشگاه های تهران ؛

چگونگی اخذ مجوز ساخت‌وساز در نمایشگاه بین المللی تهران

عصر نمایشگاه- ساخت و سازهای جدید در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز شد اما این در حالی است که یکی از اعضای شورای شهر تهران معتقد است که مجوز این ساخت و ساز محل اشکال است.

چگونگی اخذ مجوز ساخت‌وساز در نمایشگاه بین المللی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز سه شنبه بود که رضا تقی پور از اعضای شورای شهر تهران خبر عجیبی در صحن علنی شواری شهر داد.

    وی خطاب به رئیس شورا گفت: مگر قرار نبود نمایشگاهها در داخل تهران برگزار نشود؟ پس چگونه اکنون قراردادهای 3 ساله برای برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران بسته می شود؟

    این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه ما می بینیم که اکنون قراردادهای سه ساله برای نمایشگاه بسته می‌شود در صورتی که مصوبه سال 82 هیات دولت می گوید نمایشگاه‌ها باید از تهران خارج شوند.

    نکته جالب صحبت های تقی پور مربوط به ساخت و سازهای جدید در این محل بود که در توضیحاتی بیشتر گفت: نمی دانم چگونه برای ساخت و سازهای جدید مجوز صادر شده است، چرا که مالکیت این مکان محل بحث است.

    وی تأکید کرد: اگر مجوزی صادر شده که جای سوال دارد و اگر بدون مجوز ساخت و ساز می کنند که شهرداری باید در این زمینه ورود کند.

    این صحبت ها در حالی مطرح شد که همچنان شاهد برگزاری انواع نمایشگاه ها از در و پنجره و مبل و میز گرفته تا دارو و تجهیزات پزشکی در محل نمایشگاه های دائمی شهر تهران برگزار می شود.

    برگزاری نمایشگاه ها موجب بروز مشکلاتی عمده برای شهروندان در محدوده اتوبان چمران، سئول و پارک وی شده و آنچنان که تقی پور اشاره می کند، زندگی را در این محلها مختل میکند.

    ترافیک شدید صبحگاهی تا پاسی از شب تداوم پیدا می کند و راهنمایی و رانندگی نیز در مهار آن مستاصل شده است.

    راهکاری که از 13 سال پیش به این منظور اندیشیده شد و به امضای رئیس جمهور و شهرداری وقت رسید، خروج تمام نمایشگاه ها از تهران را در پی داشت.

    به همین منظور شهر آفتاب در جنوب تهران ساخته شد تا میزبان نمایشگاه های مختلف شود اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

    *مالکیت نمایشگاه با آستان قدس؟

    اما در ادامه مهدی چمران، ریس شورای شهر تهران با انتقاد از برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تهران گفت: مصوبه‌ای داریم که برگزاری نمایشگاه در این محل را ممنوع کرده اما متاسفانه اکنون در این محل ساخت و ساز جدید نیز صورت می‌گیرد.

    وی گفت: مساله نمایشگاه جدی است ما نمایشگاه جدید در شهر آفتاب ساختیم اما باز هم در تهران و در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

    رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در زمان رئیس دولت اصلاحات تفاهم نامه‌ای با شهردار وقف امضا شد تا نمایشگاه‌های تهران به خارج از شهر منتقل شود که باید این موضوع احیا شود.

    وی خاطر نشان کرد: ترافیک زیبنده شهر تهران نیست و باید برای آن فکری کرد.

    چمران با اشاره به ساخت و سازهای جدید در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران گفت: ظاهرا مالکیت این محل با آستان قدس رضوی است و شهرداری تهران باید جلوی ساخت و سازها در این محل را بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت