در اوایل شهریورماه سال جاری ؛

برگزاری نمایشگاه کتاب در دمشق

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق در اوایل شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در دمشق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، صالح الصالح، رئیس کتابخانه ملی کشور سوریه در دیدار رایزن فرهنگی ایران در سوریه از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق در اوایل شهریورماه سال جاری خبر داد. وی این خبر را در دیدار مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه به همراه تامر مصطفی، سردبیر مجله «الثقافة الاسلامیة» اعلام کرد.

    وی در این دیدار یادآور شد: جنگجویان و تروریست‌ها اهداف شومی را در تخریب تمدن، تاریخ، آثار باستانی، کتاب‌های خطی و کتابخانه‌های کشور سوریه در سر می‌پرورانند؛ لیکن با ایستادگی ریاست جمهوری سوریه، ارتش مقاوم سوریه، دوستان و حامیان سوریه، شاهد برپایی این کتابخانه با حفاظت شدید امنیتی در این کشور و در شهر زیبای دمشق هستیم.

    رئیس کتابخانه ملی سوریه خواستار امضای یادداشت تفاهم‌نامه جدید بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و این کتابخانه، شرکت فعال رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق در اوایل شهریورماه سال جاری و اعزام هیأتی 15 نفره برای کارورزی آخرین دستاوردهای کتابخانه‌ای و اسناد به جمهوری اسلامی ایران شد.

    رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه ضمن ابراز خرسندی از حضور خود و هیأت همراه در کتابخانه ملی کشور سوریه گفت: اصولاً جنگ‌ها به دلیل جدایی از کتاب، علم و فضیلت است، چراکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند: همیشه جاهل است که یا در مسیر افراط است و یا تفریط. بنابراین وجود این کتابخانه و حضور دانش‌پژوهان در آن اصلی‌ترین پشتوانه بقای یک کشور است.

    وی ادامه داد: دنیای استکبار با سرقت ارزش‌های علمی کشورها در پی نابودی فرهنگ و تمدن امت اسلامی است و جنگ فتنه در سوریه نمونه کاملا روشن از مصادیق آن خواهد بود.

    رنجبرشیرازی در ادامه، اظهار کرد: ما با تمام توان در تقویت حضور نمایشگاهی کتاب تلاش کرده و حتی در جذب ناشران ایرانی و لبنانی نیز پیگیر خواهیم بود. همچنین، نسبت به یادداشت تفاهم‌نامه بین رؤسای دو کتابخانه و سفر هیأت تخصصی کتابخانه ملی سوریه به جمهوری اسلامی ایران نیز اقدامات لازم را انجام و در تحقق آن تمام تلاش نمایندگی فرهنگی ایران را مبذول خواهیم کرد.

    در بخشی دیگر از این دیدار، مقرر شد تا پیشنویس پیشنهادی تفاهم‌نامه موردنظر کتابخانه ملی کشور سوریه آماده تا اقدامات بعدی صورت پذیرد و همچنین، مجموعه 20 جلدی (مصادر السنه النبویه بین المذاهب الاسلامیه) که از تألیفات مجمع جهانی تقریب بین‌المذاهب بوده، جهت استفاده محققان به کتابخانه ملی سوریه تقدیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت