در سالن جلسات جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد

تجلیل از فعالان کمیته دانشگاهی نمایشگاه قرآن مشهد

عصر نمایشگاه- جلسه تقدیر از عوامل اجرایی کمیته دانشگاهی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، ۲۰ مرداد در سالن جلسات جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد.

تجلیل از فعالان کمیته دانشگاهی نمایشگاه قرآن مشهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، جلسه تقدیر از عوامل اجرایی کمیته دانشگاهی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد،  20 مردادماه در سالن جلسات جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد.
    علی یوسفی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم با اشاره به حضور متفاوت بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن امسال، اظهار کرد: این حضور به دلیل موضوعی بودن بخش دانشگاهی بود که باید با تجربه کسب شده در نمایشگاه سال بعد به صورت منسجم‌تری حضور یابیم.
    یوسفی با بیان اینکه باید ببینیم چگونه می‌توان حضور فعال‌تری در نمایشگاه داشته باشیم، افزود: به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف و اقشار مردم در نمایشگاه قرآن، باید توان خود را آنگونه که هست به منصه ظهور بگذاریم.
    وی با بیان اینکه تاکنون به نمایشگاه قرآن به صورت مقطعی نگاه کرده‌ایم، ابراز کرد: نیاز است با نظم و برنامه‌ریزی مناسب‌تری در نمایشگاه قرآن سال آینده حضور یابیم.
    همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام احمد ترابی، دبیر شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به جذاب بودن برنامه‌های امسال نمایشگاه، گفت: فضای بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن مشهد، نسبت به سال گذشته متفاوت بود، البته برای حضور بهتر در سال آینده باید از همین الان جلسات برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برگزار شود.
    وی با تأکید بر پررونق بودن فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: تلاش‌ها باید اینگونه باشد که کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها از رونق بیشتری برخوردار باشد.
    حجت‌الاسلام ترابی با تأکید بر اینکه اردوهای دانشجویی باید با رنگ و بوی قرآنی همراه باشد، عنوان کرد: بهتر است در کنار تفریح در این اردوها، برنامه‌های قرآنی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شود.
    وی با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی، اقتصاد اسلامی، جامعه اسلامی و ... از قرآن گرفته شود، افزود: این وظایف بر عهده حوزه و دانشگاه است؛ بهتر است کار محتوایی بر عهده حوزه و اجرایی‌کردن آن بر عهده دانشگاه باشد، زیرا دانشگاه تجربه کار اجرایی را دارد.

    دبیر شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هر چه تخصص علمی بیشتری داشته باشیم، برداشت از قرآن نیز بیشتر است، گفت: این در حالی است که یک فرد معمولی، بسیاری از پیام‌های قرآن را نمی‌تواند، دریافت کند.

    وی با بیان اینکه قرآن مثل طبیعت است، ابراز کرد: بشر، هزاران سال است که از طبیعت استفاده می‌کند، اما برخی ذخایر آن در حال حاضر و برخی دیگر سال‌ها، بعد کشف و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ قرآن نیز چنین ظرفیتی دارد که هر چه بیشتر بر روی آن کار کنیم، این ذخایر بیشتر کشف می‌شود.
    حجت‌الاسلام محمد رسولی‌ترشیزی، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز عنوان کرد: قطعا بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با سایر مراکز فرهنگی متفاوت است، زیرا به دلیل بعد علمی دانشگاه‌ها، انتظارات از این مراکز به گونه‌ای دیگر است.
    وی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی چون تلاوت، برگزاری مسابقات و ... عنوان کرد: این برنامه‌ها فی‌نفسه قابل تقدیر است، اما انتظار جامعه از دانشگاه این ‌موارد نیست، بلکه باید کشفیات علمی را در فضاهایی مثل نمایشگاه ارائه دهیم.

    حجت‌الاسلام رسولی‌ترشیزی بر ضرورت ارائه فعالیت‌های علمی ـ قرآنی به مردم، عنوان کرد: باید مشکلات عمده بشر را از طریق قرآن حل کنیم.
    وی با تأکید بر سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن سال آینده از هم اکنون، ابراز کرد: بهتر است، کمیسیون‌های تخصصی به منظور استخراج کشفیات قرآنی به صورت منظم برگزار شود که در این راستا نیازمند بهره‌مندی از حضور متخصصان در این جلسات هستیم تا نمایشگاه سال آینده، یک نمایشگاه علمی و آکادمیک باشد.

    حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه دوازدهم قرآن و عترت مشهد کار ما را سخت‌تر می‌کند، گفت: به دلیل برگزاری نمایشگاه در سال 2017، دبیرخانه نمایشگاه دائمی شده و از هفته آینده جلسات مربوط به این نمایشگاه آغاز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه انتظار داریم دانشگاه‌ها در نمایشگاهی مثل قرآن با رویکرد علم محوری حضور یابند، عنوان کرد: با توجه به آنچه که در سند منشور توسعه فرهنگ قرآنی آمده، دانشگاه‌ها باید در بخش پژوهشی حضور یافته و به صورت کاربردی آموزه‌های قرآنی را به جامعه ارائه کنند.
    همچنین در این جلسه علی‌اکبر شمسیان، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی به بخشی از آمار به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط ایسپای این سازمان در خصوص نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اشاره کرد.
    یادآور می‌شود، در این مراسم از فعالان قرآنی بخش دانشگاهی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با اهدای لوح تقدیر تجلیل صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت