شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان (۵)

حضوربیش از۱۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان

عصر نمایشگاه- عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران از آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان خبر داد و گفت: ۲۳ کشور و ۳۰۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

حضوربیش از۱۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، «سیدمحمد کریمی» در نشستی خبری در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: اتاق تعاون ایران به عنوان یک تشکل غیردولتی برای دستیابی به شعار سال و تحقق فرامین رهبری در موضوع «اقتصاد مقاومتی» به یاری دولت شتافته است.
    وی گفت: به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان، عمده رکود اقتصادی کشورها مربوط به بخش ساختمان است و رونق در این بخش به دلیل فرصت های متعدد شغلی مرتبط، می تواند به شکوفایی اقتصاد بیانجامد.
    وی تصریح کرد: برپایی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با هدف شناساندن توانمندی های کشور در این عرصه، استفاده از فناوری های نوین کشورها و تامین مواد اولیه مورد نیاز داخل و همچنین انتقال فناوری ها و تجهیزات داخلی به کشورهایی که از محصولات ایرانی استفاده می کنند، در دستور کار قرار گرفته است.
    کریمی با اشاره به استقبال 800 شرکت داخلی از حضور در نمایشگاه، خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی خارجی ها برای حضور در این نمایشگاه شده است و نزدیک به 300 شرکت و کارخانه تولید مصالح ساختمانی از کشورهای بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تایوان، روسیه، ترکیه، سوییس، سوئد، انگلستان، اتریش، دانمارک، ژاپن، هلند، نروژ، فنلاند و آمریکا آخرین دستاوردها، فناوری ها و محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
    وی یادآور شد: سال گذشته فضای در اختیار خارجی ها چهار هزار و 300 مترمربع بود و امسال با افزایش بیش از 50 درصدی به 6 هزار و 500 مترمربع افزایش یافته است.
    عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران درباره تفاوت های نمایشگاه امسال با سال های گذشته، گفت: استفاده از فناوری های جدید از جمله عایق های نوین و تکنولوژی نانو، استفاده از مصالح پایه برای ایجاد ساختمان های سبز با هدف صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف انرژی و روش های نوین مقابله با زلزله از جمله دستاوردهای دانشمندان و مبتکران ایرانی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
    کریمی گفت: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، سه همایش با موضوع های اقتصاد مقامتی، توسعه و انبوه سازی با رویکرد مقاوم سازی و سبک سازی و معرفی کارآفرینان نمونه صنعت ساختمان کشور نیز برگزار می شود.
    وی همچنین با اشاره به حضور 24 گروه کالایی و 100 رشته از صنوف مختلف در این نمایشگاه، از طراحی نرم افزارهای ویژه برای تلفن های همراه بازدیدکنندگان خبر داد تا مهندسان، انبوه سازان، تاجران، دانشگاهیان و عموم مردم حاضر در نمایشگاه در کمترین زمان با مکان یابی مناسب به محل ها و اهداف مورد نظر خود دست یابند.
    وی در پاسخ به پرسش درباره برنامه های اتاق تعاون برای کمک به دولت در خروج از رکود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه هایی از این دست و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های فنی، اقتصادی و علمی و فناوری موجود در ایران، یکی از مهم ترین برنامه های اتاق تعاون در این راستا و به نوعی بسترسازی است که می تواند به تحریک و تحرک هر چه بیشتر اقتصاد کشور بیانجامد.
    این مسوول همچنین برگزاری نمایشگاه در شهر جدید «آفتاب» را به دلیل محدودیت ها و برخی مشکلات موجود منتفی دانست.
    گفتنی است ، اتاق تعاون ایران شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان را در روزهای 22 تا 25 مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت