شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان(۱۱)

اجرای صدور شناسنامه ساختمان در تهران پیگیری می شود

عصر نمایشگاه- عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه به دلیل نبود شناسنامه ساختمان، سازندگان پاسخگو نیستند، گفت: پیگیر اجرای صدور شناسنامه ساختمان حداقل در تهران هستیم.

اجرای صدور شناسنامه ساختمان در تهران پیگیری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، مهدی روانشادنیا روز یکشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخته نشدن ساختمان توسط سازنده ذی صلاح و در نتیجه نبود شناسنامه فنی ملکی و بیمه تضمین کیفیت، عمر مفید ساختمان در ایران زیاد نیست و بساز بفروش ها نیز سازنده های پاسخگویی نیستند.
    این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید در فرآیند ساخت و بهره برداری از ساختمان مشخص شود که چقدر انرژی و آلایندگی دارد، تصریح کرد: این موارد در آینده باید به عنوان سنجه ای برای شناسایی سازنده استفاده شود.
    روانشادنیا با تاکید بر اینکه در طول اجرا و بهره برداری از ساختمان باید از حوادثی که در حین کار رخ می دهد جلوگیری کرد، افزود: باید سلسله مراتب کار که به نوعی در سال های گذشته بهم خورده است، رعایت شود.
    وی خاطر نشان کرد: یکی از مسئولیت هایی که برعهده سازندگان ذیصلاح گذاشته شده این است که باید از افراد صاحب صلاحیت از جمله کاردان، مهندسان و کارگران ماهر استفاده کرد.
    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از نبود تعریفی روشن از پاسخگویی سازنده، افزود: از روزی که قرارداد یک سازنده با سرمایه گذار ساختمان منعقد می شود، تازه مشکلات شروع می شود و تا زمانی که آن سازه به بهره برداری می رسد ادامه دارد و به همین دلیل نقش آنها روشن و شفاف نیست.
    روانشادنیا با بیان اینکه سازنده عقبه ای دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: عقبه آن زنجیره ای شامل تامین کنندگان مصالح تا تجهیزات و ماشین آلات و نظایر آن است که باید از زمانی که ساخت ساختمان آغاز می شود، مورد توجه قرار داد.
    وی افزود: برای پاسخگو بودن سازنده و رضایت بهره بردار پس از ساخت ساختمان، باید موضوع بیمه تضمین کیفیت و صدور شناسنامه فنی و ملکی که در قانون نیز بر آن تاکید شده است، مورد توجه قرار داد.
    این استاد دانشگاه با با یادآوری ضرورت اعمال بیمه تضمین کیفیت در صنعت ساختمان، گفت: در تمام دنیا بیمه ها بخاطر مسئولیت مالی و حقوقی که دارند، سازنده ها را کنترل کرده و به این فرآیند کمک می کنند.
    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دومین مورد را صدور شناسنامه فنی و ملکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه شناسنامه فنی و ملکی مورد توجه قرار نمی گیرد و پیگیر آن هستیم که این موضوع در تهران اجرایی شود.
    این استاد دانشگاه افزود: باید مشخص شود که ساختمان توسط چه کسانی، در چه زمانی و با چه کیفیتی اجرا و ساخته شده تا بعدها بخشی از این پاسخگویی توسط سازنده پوشش داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت