مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خبر داد

بهره برداری مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان اوایل سال ۹۶

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: مرحله نخست مکان جدید نمایشگاه های بین المللی اصفهان اوائل سال ۹۶ بهره برداری می شود.

بهره برداری مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان اوایل سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رسول محققیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: امیدواریم نمایشگاه بین المللی سنگ و معادن را اوایل سال آینده در مکان جدید برگزار کنیم.

    وی با بیان اینکه با راه اندازی این نمایشگاه انتظار 20 ساله صنعتگران اصفهانی به پایان می رسد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان که 60 درصد سهام نمایشگاه جدید را بر عهده دارد از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار است و امیدواریم با تامین به موقع هزینه ها، شاهد بهره برداری از این مجموعه در اوائل سال آینده باشیم.

    وی مجموع پیشرفت مرحله نخست نمایشگاه جدید اصفهان را 40 درصد اعلام و تصریح کرد: این مرحله در 17 هکتار نیاز به یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دارد که 750 میلیارد ریال برای بهره برداری اولیه از آن مورد نیاز است.
    محققیان ادامه داد: تاکنون 300 میلیارد ریال برای نمایشگاه جدید اصفهان هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه سه سالن اصلی(منطقه) در مکان جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: ساختمان 'رجیسترین'(ورودی و ثبت نام) این سه منطقه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله نازک کاری رسیده است.

    وی با اشاره به آماده شدن دو هزار و 500 متر مربع فضای ملاقات و نمایشگاه های دائمی و فرهنگی افزود: یکهزارو 500 مترمربع فضای خدماتی و پشتیبانی در منطقه دو دارای 70 درصد پیشرفت و دو هزار مترمربع منطقه ورودی مُسقف و ساختمان مدیریتی سالن ها دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.
    محقیان خاطرنشان کرد: قرارداد دوم با پیمانکار نیز برای آماده سازی اسکلت فلزی سالن اصلی نمایشگاه با اعتبار 150 میلیارد ریال از تیر امسال منعقد و اجرا شده که تاکنون 20 درصد پیشرفت داشته است.
    وی موضوع قرارداد دیگر را کانال های تاسیساتی عنوان و اظهار کرد: ما دو منبع آب بزرگ نیز برای این مجموعه پیش بینی کرده ایم.

    *** 47 نمایشگاه با 431 هزار بازدیدکننده در یک سال***
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: سال گذشته 47 نمایشگاه با دو هزار و 971 مشارکت کننده در 114 هزار و 819 متر مربع فضای مفید و با 430 هزار بازدید کننده در اصفهان برگزار شد.

    محققیان افزود: پارسال نمایشگاه های موفقی در زمینه های فرهنگی از جمله دهه فجر، قرآن و عترت، پژوهش و کتاب در اصفهان برگزار شد.
    وی اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان پارسال میزبان 19 هیات خارجی بازدیدکننده از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، قزاقستان، سوئیس، هند، عراق، هلند، ترکیه، فرانسه، اتریش و تاجیکستان بود.

    محققیان با اشاره به برگزاری 10 پاویون بین المللی از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در نمایشگاه های مختلف در کشورهای امارات متحده عربی، مالزی، عمان، هند، اندونزی و ترکمنستان گفت: دو هیات تجاری اقتصادی در زمینه های نساجی و طلا و جواهر نیز از سوی این شرکت به ایتالیا اعزام شد.

    وی نگاه شرکت نمایشگاه های به روابط بین المللی را بهره برداری از فضای نمایشگاهی و شروع ارتباط های گسترده تجاری و اقتصادی عنوان کرد.
    وی همچنین با اشاره به موضوع یارانه نمایشگاهی توضیح داد: در سال های گذشته مبلغی بعنوان یارانه از سوی سازمان توسعه تجارت برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی پرداخت می شد اما این یارانه در چهار سال گذشته تحقق نیافت.

    محققیان اضافه کرد:با این حال امسال با وجود کمبود بودجه دولتی، مبلغی در بودجه 95 به سازمان توسعه تجارت برای تخصیص یارانه نمایشگاهی تعیین و ابلاغ شده است.

    وی خاطرنشان کرد: نگاه اقتصادی در ماموریت وزارت امور خارجه و سفیران ایران نیز لحاظ شده است تا بعنوان یار اقتصادی مردم و نظام جمهوری اسلامی در این زمینه فعالیت کنند.

    *** برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، حق اصفهان است

    محققیان همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، حق شهر اصفهان است اما ما در شهر و کشورمان نمایشگاه خوب و بزرگ صنایع دستی نداریم.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه کسی از من برای حضور در جلسه های نشست شورای جهانی صنایع دستی، دعوت نکرده است، افزود: با این حال امیدوارم این اجلاس، بستر مناسبی برای برگزاری چنین نمایشگاهی را ایجاد کند.

    نشست شورای جهانی صنایع دستی از سوم تا ششم مهر امسال با حضور حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور در اصفهان برگزار خواهد شد.

    وی همچنین در باره حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های اصفهان در دوران پس از برجام گفت: در برخی نمایشگاه ها مانند سنگ و طلا و جواهر اتفاق شاخصی افتاد و شاهد حضور خوب شرکت های خارجی از جمله 300 ایتالیایی در نمایشگاه طلا بودیم.

    وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام هنوز اتفاق زیادی در زمینه حضور غرفه داران و مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه های اصفهان نیفتاده است، افزود: مذاکره هایی با شرکت های بزرگ آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در این زمینه انجام شده که خروجی آن هم اکنون در نمایشگاه فعلی اصفهان در حال اجراست و در نمایشگاه جدید تا دو سال آینده نیز نتایج آن را می بینیم.

    وی همچنین با بیان اینکه هنوز سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه جدید اصفهان نداریم، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی پس از افتتاح مرحله نخست نمایشگاه محقق می شود زیرا سرمایه گذاران نیاز به اطمینان دارند.

    طرح احداث نمایشگاه جدید اصفهان که کلنگ آغاز عملیات ساخت آن در هفته دولت پارسال از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بر زمین زده شد، در زمینی به مساحت 22 هکتار اجرا می شود.

    این طرح از تمام امکانات و زیرساخت های لازم نمایشگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است.
    زیربنای نمایشگاهی و خدماتی این پروژه در مرحله اول معادل 25 هزار متر مربع است که در مرحله دوم تا یکصد هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت