نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ؛

نمایشگاه ۲۵ رسانه ای شد

عصر نمایشگاه: مرکز ملی فرش ایران میزبان نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران شد.

نمایشگاه ۲۵ رسانه ای شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰
  • نمایشگاه 25 رسانه ای شد
  • نمایشگاه 25 رسانه ای شد
  • نمایشگاه 25 رسانه ای شد
  • نمایشگاه 25 رسانه ای شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از طره  ، رییس مرکز ملی فرش ایران در این نشست از رشد قابل توجه صادرات فرش دستباف به کشور آمریکا با اجرایی شدن برجام خبر داد و میزان صادرات آن را به این کشور در 4 ماه نخست امسال 27 میلیون و 600 هزار دلار اعلام کرد.
حمید کارگر امروز در این نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا پیش از سال 2010 میلادی حدود 80 میلیون دلار بود که از سال 2010 تا زمان اجرایی شدن برجام به صفر رسیده بود.
وی افزود: با رفع تحریم از فرش ایرانی، در بهمن ماه سال 1394 حدود 2 میلیون دلار و 700 هزار دلار و در اسفند ماه سال گذشته حدود 9 میلیون دلار فرش دستباف از ایران به آمریکا صادر شد و این روند در ماه های آغازین امسال نیز تداوم یافت.
صاحب امتیاز و مدیرمسئول طره ارزش کل صادرات فرش دستباف کشور را در چهار ماه ابتدای امسال نزدیک به 83 میلیون دلار و با وزن بیش از 1400 تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل نزدیک به 39 درصد هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی رشد داشته که بخشی از آن متاثر از صادرات به آمریکا بوده است.
وی انتشار شماره ای ویژه فرش ایران از سوی مجله تخصصی «هالی» را در چارچوب تغییر نگاه ها به ایران تفسیر کرد.

ویژگی های نمایشگاه بیست و پنجم
رییس مرکز ملی فرش ایران با اعلام گذشت ربع قرن از عمر نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: نمایشگاه امسال با مشارکت بیش از 700 غرفه در مساحتی نزدیک به 30 هزار مترمربع و در 20 سالن در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
وی نمایشگاه فرش تهران را بزرگترین رویداد سالانه فرش کشور و بزرگترین مرکز تجمع دستبافته های ایرانی در سطح دنیا خواند و افزود: حدود 70 بازرگان خارجی برای حضور در این رویداد پذیرش شده اند که تاکنون حضور 50 نفر از آنها قطعی شده است.
کارگر درباره برنامه های جنبی این رویداد نیز گفت: برگزاری ششمین جشنواره فرش برتر، برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی غرفه نقاشی کودکان، نمایش همنشینی فرش و دکوراسیون، نمایش فرایند تولید فرش دستباف و انتخاب غرفه برتر از جمله رویدادهای جانبی نمایشگاه بیست و پنجم است.
صاحب امتیاز طره ادامه داد: امسال نیز در راستای حمایت از دانش آموختگان کارآفرین فرش به این گروه در کنار تشکل ها و دانشگاه های ارایه دهنده رشته فرش غرفه های رایگان واگذار می شود.
رییس مرکز ملی فرش ایران رونمایی از دانشنامه آنلاین فرش ایران (ویکی فرش) به زبان انگلیسی و انتشار دانشنامه 4 جلدی فرش را نیز از چاشنی های نمایشگاه عنوان کرد.
کارگر همچنین گفت: با وجود افزایش تعرفه های حضور نمایشگاهی در سال جاری، نمایشگاه فرش مستثنی شده و مشارکت کنندگان با همان تعرفه سال گذشته غرفه های خود را دریافت کرده اند.

خرید اعتباری فرش
رییس مرکز ملی فرش ایران از آغاز اجرایی شدن طرح خرید اعتباری فرش دستباف خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران فرش دستباف امضا شده است.
کارگر گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه خریداران فرش دستباف ایران می توانند تا مبلغ 100 میلیون ریال از فروشندگانی که حساب خود را به صندوق کارآفرینی امید متصل و در این صندوق ثبت نام کرده اند، فرش خریداری کنند.
وی نرخ سود این تسهیلات را 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت را 36 ماه اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح کارکنان دولت و بازنشستگان می توانند با ارایه معرفی نامه از دستگاه متبوع خود به صندوق کارآفرینی مراجعه و از این تسهیلات بهره مند شوند.
رییس مرکز ملی فرش ایران اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساخت های لازم، طرح یاشده همزمان با نمایشگاه بیست و پنجم اجرایی شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت