دبیرستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی وطب سنتی خبر داد

عرضه بیش از ۲ هزار محصول فناورانه در سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان طبیعی

عصر نمایشگاه- دبیرستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی وطب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بیش از ۲ هزار محصول فناورانه در سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

عرضه بیش از ۲ هزار محصول فناورانه در سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان طبیعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی از 15 تا 18 شهریور ماه با حضور فعالان این صنعت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.
    دکتر محمد حسن عصاره  اظهار کرد که از این تعداد حدود 500 تا 600 محصول فناورانه جدید هستند که بخشی از آنها رونمایی خواهد شد.
    وی، ارتقا سطح دانش عمومی در زمینه کشت،استخراج مواد موثره و فرآوری گیاهان دارویی، آشنایی متخصصان از جمله پزشکان، داروسازان و دانش پژوهان با دستاوردهای علمی جدید و فرآوری های نوین و تکمیل و تقویت حلقه های بین تولید علم، فناوری و تجاری سازی و بازار را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.
    عصاره ادامه داد: جلب نظر سرمایه گذاران در بهره برداری از نوآوری و فناوری در این صنعت، فرهنگ سازی عمومی برای نحوه استفاده و تشخیص کیفیت و آشنایی با تنوع محصول، تشویق خلاقیت و نوآوری در بین نسل جوان، رقابت سالم در بین شرکت های دانش بنیان برای ارتقا محصول و معرفی و تقدیر از برگزیدگان این صنعت را از دیگر اهداف این جشنواره است.
    وی تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه را نزدیک به 500 شرکت اعلام کرد و افزود: این شرکت ها دستاوردهای خود را در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی به معرض نمایش خواهند گذاشت.
    عصاره، برپایی جشنواره دانش آموزی، حضور فن بازارها، برگزاری سلامتکده را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: علاوه بر آنها، تعدادی کارگاه آموزشی در این زمینه پیش بینی شده تا اهداف برگزاری این رخداد به شکل آموزش نیز دنبال شود.
    وی با اشاره به اینکه حدود 80 فناور در حضور سرمایه گذاران، فناوری خود را مطرح می کنند، افزود: در این جشنواره حدود 100 دانش آموز نزدیک به 100 فناوری خود را در حوزه گباهان دارویی ارائه می کنند.
    عصاره افزود:هرچند مخاطبان این جشنواره همه اقشار جامعه هستند اما این رویداد علمی درصدد است تا مخاطبان خاص از جمله پژوهشگران، فناوران، پزشکان ، داروسازان و تولیدکنندگان بهره برداری مورد نظر خود را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت