یک هفته با بازی‌های رایانه‌ای؛

بازی ایرانی در میدان جشنواره آلمانی

بازی‌های تازه در راهند

عصر نمایشگاه- کلید خوردن رویداد جهانی «گیمزکام ۲۰۱۶» در آلمان فرصتی تازه برای مدیران و بازی‌سازان ایرانی است تا بازی ایرانی را در ویترینی جهانی معرفی و عرضه کنند.

بازی ایرانی در میدان جشنواره آلمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر،  مهمترین رویداد خبری مرتبط با بازی‌های رایانه در هفته گذشته مربوط به برنامه‌ریزی و دورخیز ایران برای حضور موثر در بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای جهان یعنی گیمزکام 2016 بود.

    در روزهای ابتدایی هفته بود که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر از حضور قدرتمند ایران در گیمزکام 2016 داد و به همین منظور برنامه خود برای برپایی غرفه در این نمایشگاه را منتشر کرد.

    برنامه‌ریزی برای حضور موثر در گیمزکام

    براساس برنامه منتشر شده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های متنوع و مفصلی را برای گیمزکام امسال در نظر گرفته و به نوعی می‌توان گفت بخش‌های مختلف صنعت را تفکیک کرده است. بنیاد ملی امسال تنها در نقش سیاست‌گذار و از نگاه کلان با موسسات مرتبط، آکادمی‌ها و بنیادهای مشابه در کشورهایی همچون اسپانیا، کره، ترکیه و بریتانیا مذاکره خواهد کرد.

    امسال بخش‌های مختلفی از صنعت بازی کشورمان پابه‌پای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه حضور خواهند داشت و هرکدام برای رسیدن به هدف مشخصی تلاش خواهند کرد.

    برای این منظور کتابی با عنوان Essential Facts & Key Players درباره صنعت بازی ایران تهیه شده است که تمام توضیحات مورد نیاز فعالان بین‌المللی از جمله آمار و ارقام و همچنین برترین شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف را ارایه می‌کند. این کتاب در 207 صفحه و تماما به زبان انگلیسی تهیه و چاپ شده است.

    نمایشگاه گیمزکام بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی بازی‌های ویدئویی است که از سال 2009 در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال نیز نمایندگان بیشتر کشورهای صنعتی دنیا حضور دارند.

    معرفی و جذب مخاطب برای گردهمایی بازی‌های رایانه‌ای در تهران (TGC)، ارایه آخرین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی توسط بازی‌سازان ایرانی و ارایه اطلاعات و تحقیقات بازار ایران در حوزه بازار بازی‌های رایانه‌ای از جمله فعالیت‌های نمایندگان ایران در این نمایشگاه خواهد بود.

    بزرگان بازی‌سازی جهان در راه ایران

    صبح دیروز، چهارشنبه بیست و ششم مردادماه و همزمان با آغاز به کار بخش تجاری هشتمین نمایشگاه گیمزکام در شهر کلن آلمان، جلسات تجاری و ارایه آخرین دستاوردهای کشورهای تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای کلید خورد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توانست در اولین روز این نمایشگاه، با گیم‌کانکشن فرانسه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کند که طی آن، ناشران، نهادها و فعالان بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای را به تهران بیاورد تا در گردهمایی بازی‌های رایانه‌ای تهران (TGC) در سال 1396 شرکت کنند.

    گیم کانکشن فرانسه یکی از شرکت­های بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای است که توانسته است یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری این صنعت را در فرانسه برگزار کند.

    باید دید حاصل امضای این تفاهمنامه میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و گیم کانکشن فرانسه چه دستاوردهایی را برای پیشبرد «صنعت بازی‌سازی ایران» به همراه خواهد داشت.

    آغاز ثبت نام در بزرگترین مسابقات بازی‌های رایانه‌ای ایران

    همزمان با انتشار اخبار مربوط به حضور ایران در گیمزکام 2016 خبر رسید ثبت‌نام مرحله حضوری بزرگترین مسابقات تاریخ گیم ایران که لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران نیز نامیده می‌شود با جوایزی به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال آغاز شده است.

    این مسابقات که با شکوه‌ترین رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای در تاریخ ایران به حساب می‌آید، با همکاری شرکت مکعب بعنوان نماینده جام‌جهانی فرانسه در ایران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی بازی‌های رایانه‌ای در کشور و برج میلاد تهران به‌عنوان مرتفع‌ترین برج کشور برگزار خواهد شد.

    تا این لحظه اعزام تیم‌های قهرمان رشته‌های کانتر استرایک و کلش رویال به جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای 2016 که آبان ماه در شهر پاریس برگزار خواهد شد قطعی شده است و در آینده نزدیک احتمال اضافه شدن یک رشته فوتبالی نیز به این اعزام وجود دارد.

    اعطای پروانه ساخت به هشت بازی جدید ایرانی

    در کنار رقابت‌ها و جشنواره‌های بازی‌های رایانه‌ای در حوزه تولید هم در هفته گذشته خبر رسید ششمین جلسه شورای پروانه ساخت بازی‌های رایانه‌ای در سال جاری برگزار و با بررسی درخواست‌ها؛ هشت بازی رایانه‌ای جدید پروانه ساخت خود را دریافت کردند.

    براین اساس در سال جاری شش جلسه شورای پروانه ساخت برگزار شده که در آخرین جلسه آن از هشت بازی درخواست شده، تمام هشت بازی زیر پروانه ساخت خود را دریافت کردند:

    بازی «کمین‌گاه مرصاد» به نویسندگی عباس قهرمانی با سبک اکشن اول شخص، بازی «هوشنگ» به نویسندگی شایان کرمی با سبک برخط مسابقه‌ای، ‌ بازی «اسکادران، نگهبانان آسمان» به نویسندگی کیارش عطارزاده در سبک اکشن شبیه‌سازی، بازی «یورش» به نویسندگی علیرضا احمدی در سبک برخط استراتژی، ‌بازی «مار و پله» به نویسندگی حسام باقرپور در سبک برخط پازل، ‌ بازی «مین‌یاب دو نفره» به نویسندگی حسام باقرپور در سبک برخط پازل، بازی «چکرز» به نویسندگی مسعود اسماعیلیان در سبک برخط استراتژی و بازی «قصه‌بافی» به نویسندگی موسی مشتاقیان در سبک آموزشی و سرگرمی هشت بازی جدید ایرانی هستند که درآینده می‌توانیم منظر رونمایی از آن‌ها در بازار داخلی باشیم.

    بازی‌تازه برنده غزال زرین بهترین بازی ایرانی

    خبر دیگر در حوزه تولید طی هفته گذشته هم اینکهاستودیو «نیو» سازنده بازی کوهنورد، برنده جایزه بهترین بازی سال و بهترین طراحی بازی از اولین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، از بازی بعدی خود به نام «فاویان فنری» پرده برداشت.

    بازی «فاویان فنری» در سبک سکوبازی چند قسمتی ساخته خواهد شد و قرار است «فاویان» شخصیت جدیدی در دنیای بازی‌های ایرانی باشد تا داستان منحصر به‌فردی را برای مخاطب تعریف کند.

    تیم سازنده این بازی سبک گرافیکی «پیکسل آرت» که مشابه گرافیک بازی‌های 16 بیتی قدیمی است را انتخاب کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت