وفاداری‌ خود به نستعلیق را از دست نداده‌ام

ورود به دنیای خط‌نقاشی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی‌خط آثار مجید خندق آبادی از سی و یک مرداد تا ۶ شهریور ماه در فرهنگسرای ملل برگزار می شود که او در آستانه این نمایشگاه سبک آثارش را توصیف کرد.

وفاداری‌ خود به نستعلیق را از دست نداده‌ام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر،  نمایشگاه آثار نقاشی‌خط مجید خندق آبادی با نمایش سی اثر از این هنر در ابعاد بزرگ 100 در 70، 150 در 150 و دو در سه متر، 31 مرداد در فرهنگساری ملل افتتاح می شود. این آثار همگی با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده اند.

    خندق آبادی که عضو ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است و زیر نظر اساتید مجربی چون محمد علی سبزه کار و اسرافیل شیرچی این هنر را آموخته درباره نمایشگاه اخیر خود به خبرنگار مهر گفت: این آثار عمدتا به خط نستعلیق در ابعاد بزرگ خلق شده اند و چند اثر هم شکسته نستعلیق است.

    وی درباره رویکردش در نقاشی‌خط با اشاره به اینکه برخی از اساتید کارهای او را خط نقاشی می دانند، بیان کرد: خاستگاه من خوشنویسی است اما این روزها ذائقه مردم به سمت خوشنویسی به معنای سنتی اش نیست و مثلا خط نستعلیق را هر چقدر استادانه نوشته شده باشد هنرمندانه نمی بینند.

    این خطاط در بخش دیگر صحبت‌هایش اشاره کرد: ما در موسیقی و نقاشی و فیلمسازی و... به سمت نوعی هنر پاپ رفته ایم و برای همین شاید دیگر کمتر کسی خصوصا در نسل جوان با خط اساتیدی مثل میرخانی و میرعماد ارتباط پیدا کند. در واقع فضای فرهنگی ما دچار تغییر شده است و بزرگان خوشنویسی ما هم چاره ای نداشتند جز اینکه به سمت نقاشی‌خط بروند.

    وی ادامه داد: استاد سبزه کار که کارهای مرا دیدند گفتند آثار تو بیشتر خط نقاشی است تا نقاشی خط، چون من سعی کردم تعهدم به حروف و سبک نستعلیق را از دست ندهم. مخاطب آثار من می تواند به راحتی نوشته ها را بخواند و اصالت خط نستعلیق را تشخیص دهد.

    خندق‌آبادی درباره سختی خلق نقاشی خط با خط نستعلیق نیز بیان کرد: من نزدیک به 25 سال با مرکب و قلم خطاطی کردم و برایم خلق یک اثر نقاشی خط با نستعلیق کار ساده ای است ضمن اینکه الگوهای خوبی چون استاد فلاح و استاد شیرچی را داشتم.

    نمایشگاه آثار مجید خندق آبادی از سی و یک مرداد به نشانی بزرگراه آیت الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه فرهنگسرای ملل برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت