دورنمای گردشگری در نخستین نمایشگاه قشم از زبان وزیر کار

عصر نمایشگاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در آستانه جشن بزرگ مردم ایران برای برجام هستیم و پس از برجام، فرجامی نیکو برای صنایع گردشگری خواهیم داشت.

دورنمای گردشگری در نخستین نمایشگاه قشم از زبان وزیر کار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فردا نیوز، علی ربیعی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در قشم گفت: دولت تدبیر و امید نشان داد که با تدبیر، امیدهای بزرگ به واقعیت می‌رسند. با تدبیر هم صنعت گردشگری و هم سانتریفیوژها می‌چرخند اما بسیاری می‌خواهند این کار بزرگ را کوچک جلوه دهند.

    وی با بیان این که امروز در آستانه این اتفاق بزرگ (برجام) ما حتما باید آماده شویم، بیان کرد: همه مطالعات ما در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد بهترین ظرفیت برای آینده اشتغال در ایران و همچنین اشتغالی مبتنی برای بهبود زندگی در محله‌ها و مناطق، صنعتی است که با آن درگیریم.

    ربیعی گردشگری، صنایع دستی و ICT را جزو این اشتغال دانست و افزود: در این زمینه در تلاش برای اتصال ICT روستایی و محلی به گردشگری هستیم.

    وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با تاکید بر این که ما با نوعی توریسم پست مدرن روبه‌رو هستیم، بیان کرد: ذائقه جهانی به گردشگری به سمتی می‌رود که ما پذیرای گردشگران بسیاری در آینده خواهیم بود؛ شرایطی که کشور ما در دل خود دارد، می‌تواند این توریسم پست مدرن را بسیار جذاب و گسترده صورت دهد.

    وی برخی از محله های قشم را نمونه‌هایی دانست که آینده صنعت گردشگری را رقم می‌زنند و گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که دنبال می‌کنیم زنجیر کردن فعالیت‌ها بر اساس منطقه است که بر اساس جذابیت‌های مختلف منطقه باید آنها را با هم زنجیر کرد. بنابراین از تبلیغ مبدا، تا تورگردان‌ها، خانه‌های محلی تا صنعت صنعتگران در صنایع دستی، باید زنجیره‌ای را برای آن ایجاد کنیم.

    وزیر کار و رفاه امور اجتماعی با بیان این نکته که ما در آستانه جشن بزرگ مردم ایران هستیم، بیان کرد: در حوزه کار و اشتغال و رفاه ما به صنعت گردشگری نیازمندیم. بارها تاکید کرده ام که توسعه دیگر کارخانه‌های فولاد بزرگ نیست که توسعه بهتر زندگی کردن مردم در روستاها و محله های کوچک و شاداب بودن است.

    او اضافه کرد: با صنایع جانبی توریسم می‌توانیم کاری کنیم که زندگی اجتماعی در سراسر شهرها وجود داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت